Дейности:
|
1. УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА Дейността включва традиционни дейности като:
Сформиране и управление на екип по проекта, планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, управление на доставките и тръжни процедури, отчетност, комуникация със заинтересованите страни, дейности по визуализация и други.
Дейността ще бъде изпълнявана през целия срок на проекта, както с помощта на вътрешни ресурси на водещата организация, така и чрез отделяне на време от специално назначен екип от 3 души административен персонал, които ще имат непосредствен ангажимент относно администрацията и управлението на проекта.
2. ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНЦИИ Дейността ще бъде възложена на изпълнител/-и по реда на ПМС №55, като се предвижда процедура с обособени позиции за модулите от обучението по ключови компетенции. В изпълнение на договора, изпълнителят ще извърши следното:
- Ще изготви и предостави на възложителя учебни програми и графици на обученията в съответствие с изискванията;
- Ще подготви и предостави на обучаемите необходимите материали и консумативи;
- Ще осъществи обученията в съответствие с учебните програми и графиците, на работните места на обучаемите;
- Ще проведе заключителни тестове и ще оцени придобитите знания;
- Ще издаде сертификат за придобиване на ключови компетенции в съответствие с изискванията на МОН.
3. ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗАЕТОСТ НА ОБУЧЕНИТЕ ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ ЗА ПЕРИОД ОТ 12 МЕСЕЦА Дейност 3 включва наемането на трудови договори на 3 лица с намалена трудоспособност след приключването на обучението по ключови компетенции. 3-ма човека ще бъдат наети от „Да Винчи – дентал лабор”.
Договорите ще бъдат подготвени от ръководителя на проекта/управител на кандидата. Договорите ще бъдат за минимум за 24 месеца – 12 по време на проекта и 12 след неговото приключване.
По време на срока на проекта, възнаграждението на новонаетите ще бъде финансирано от бюджета на проекта
4. ОСИГУРЯВАНЕ НА НАСТАВНИЧЕСТВО НА НОВОНАЕТИТЕ СЛУЖИТЕЛИ Дейността предполага определяне на 2 настоящи служители с опит в съответната дейност – 1 зъботехник и един зъботехник, който се занимава и с търговската дейност на дружеството както и куриера, за подпомагане на половин работен ден на новонаетите служители при изпълняване на присъщите на длъжността им функции. 5. ОСИГУРЯВАНЕ НА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ Дейността предполага назначаване на едно лице, което да подпомага 3 новонаети лица.
В рамките на 50 седмици лицето предоставящо социалните услуги ще работи по общо 6 часа на седмица - индивидуално с всяко едно от новонаетите лица и 2 часа групово, т.е 8 часа седмично.
Помощта е насочена към ключови въпроси като отключването на вътрешния потенциал на човека; възпитание, ориентирано към личността (висока и реалистична самооценка); възможности за нормално развитие и изява на човешките потенциали; възможност за развитие на самостоятелен, смислен и удовлетворяващ живот; възможност за изграждане на хармонични човешки отношения в колектива и общността; възможност за пълноценна професионална изява; отсъствие на трайно чувство на страдание, унижение или изолация; реализиране на социално значими роли в професията. Ще бъдат засягани и теми като разрешаване на трудови конфликти - развитие на умения за справяне с конфликти, ситуации в стрес, дисстрес; преодоляване на загуба; развитие на умения за самостоятелно вземане на решения и поемане на отговорност както и овладяване на нови професионални роли; изграждане на хуманистични ценности (уважение, толерантност, сътрудничество, асертивност) и т.н.
6. РАЗРАБОТВАНЕ НА СИСТЕМА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ Дейността ще бъде възложена на изпълнител/-и по реда на ПМС №55, като се предвижда процедура с обособени позиции. Предвидено е:
- Разработване на Система за развитие на човешките ресурси в Да Винчи Дентал Лабор
-
7. ДОСТАВКА, ТЕСТВАНЕ И ИНСТАЛИРАНЕ НА СПЕЦИАЛИЗИРАНО ОБОРУДВАНЕ ЗА АДАПТИРАНЕ НА НОВИ РАБОТНИ МЕСТА Дейността включва доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудване за високо честотно топене и леене на метални сплави, което дава възможност и на трудоустроени лица със слухови проблеми да използват това оборудване без заплаха за тяхното здраве и безопасност
Оборудването ще автоматизира процеса на леене на метал, който до настоящия момент се извършва напълно ръчно. Ще се редуцират усилията на лицата с намалена трудоспособност, които губят време за постоянното проследяване на процеса и спазване на допълнителни изисквания за безопасност и здраве при работа. До сега този процес се извършва механично с горелка с открит пламък. Служителите със слухови увреждания не желаят, а и е опасно да я използват в работата си, тъй като не могат да чуят дали има изтичане на газ. Оборудването изисква работа на 2 лица едновременно, а с новата машина този процес може да се извършва напълно безопасно само от един човек. Новото оборудване избягва прегряването на метала, което води до нарушаването на химичните връзки между него и керамичната сплав за изработка на изделията, което също може да се окаже вредно, ако е проявена непредпазливост.
Изпълнението на тази дейност изисква подготвителна работа, която включва провеждането на тръжна процедура по правилата ПМС 55. Екипът по проекта и най-вече неговия ръководител заедно с ръководството на дружеството ще организират и проведат тръжната процедура.
Ръководителят на проекта ще планира, организира, проведе и докладва провеждането на тръжната процедура като съблюдава спазването на правилата. Самата процедура ще включва подготовка на тръжно досие, покана за получаване на оферти, организиране процес на оценка и изготвяне на оценителен доклад и подготовка на договор.
Ръководството на „Да Винчи дентал лабор” и представители на дружеството ще бъдат отговорни за техническите въпроси на тръжната процедура. Те ще разработят детайлни технически спецификации, ще направят кратко проучване на потенциални доставчици на оборудването, ще участват в оценката на офертите и на края ще сключат договор за доставка. По-късно, те ще организират процесите на доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Ще осъществят контрол върху осигуряване на необходимите технически спецификации, включително и изискванията за безопасност и здраве при работа, и предоставяне на нужните гаранции и ако се изисква първоначалното обучение за работа с оборудването. Всички тези дейности ще бъдат включени в договора за доставка.
Финансирането на тази дейност ще стане от бюджета на проекта.
8. ОСИГУРЯВАНЕ НА ПУБЛИЧНОСТ Осигуряването на публичност е задължително изискване съгласно Регламент (ЕО) 1828/2006 на Европейската комисия. За прилагане на това изискване е разработено Ръководство за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г. , въз основа на което бенефициентът ще изпълни следните дейности за разпространяване на информация за проекта:
- Упоменаване на финансовия принос на Европейския социален фонд, предоставен чрез Оперативната програма, в информацията, предоставяна на целевата група по проекта, в изготвяните междинни и заключителни технически доклади и във всички останали изготвяни в рамките на проекта документи, както и при контакти със средствата за осведомяване;
- Отпечатване и разпространение на рекламно-информационна брошура;
- Изработване на информационна табела
- Провеждане на две регионални пресконференции
- Публикуване на информация за проекта в интернет страницата на бенефициента: www.davincilabor.com
|