Дейности:
|
Дейност 1: Сформиране на екип на проекта. Дейността е подготвителна и ще се изпълнява през първия месец. Ще бъдат сключени договори с всеки член на екипа по проекта. Членовете на екипа са: Ръководител проект, Счетоводител, Координатор, които са отговорни за реализиране на проектните дейности през целия 12 месечен период на изпълнение. Дейността на Екипа ще е съобразена с разписаните правила в Ръководство за бенефициента за изпълнение на проекти по схема „Безопасен труд”. Целия екип е отговорен за администрирането на проекта – организиране и ръководство на проектните дейности, водене на точна и ясна документация, както и ясни и точни счетоводни отчети относно изпълнението. Изготвяне на междинни и финални отчети за отчитане на постигнатите цели и верифициране на направените разходи, осигуряване на информираност и публичност, прозрачност и равнопоставеност и др. Екипът ще осъществява своята дейност в административната сграда на „Заводски строежи ПС - Ямбол” АД в обособен за целите на проекта офис. Дейност 2: Организация, управление и одит на проекта. Съгласно правилата на Регламент 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд, след приключване на дейностите по проекта „Заводски строежи ПС - Ямбол” АД ще извърши одит на проекта и всички необходими дейности за визуализацията му. За целта „Заводски строежи ПС - Ямбол” АД ще сключи договор с одитираща институция, която трябва да извърши проверка на място на резултатите от изпълнението на проекта. При необходимост одиторът ще трябва да проведе и пълен одит въз основа на разходооправдателните документи, приложени към счетоводните отчети, счетоводната документация, свързани с финансирането на проекта. Одиторът ще трябва да изрази мнение дали декларираните от „Заводски строежи ПС - Ямбол” АД разходи са действително направени и платени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите. Одитът ще се извърши в последния месец от реализацията на проекта. Дейност 3: Подготовка и провеждане на тръжни процедури. Според законовите изисквания за избор на доставчици на стоки и изпълнители на услуги по настоящия проект процедурите ще се проведат в съответствие с ПМС 69 на МС /11.03.2013 г. и съобразно произтичащите изисквания за прозрачност и откритост. В комисиите по избор на изпълнители ще бъдат включени трима души от екипа по проекта (Ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя). Предвижда се да се проведат четири процедури, при спазването на изискванията на ПМС 69/2013 г. както следва
1. Процедура за избор на изпълнител за доставка на специално работно облекло и ЛПС.
2. Процедура за избор на изпълнител/и за осигуряване на ,,Публичност и визуализация’’ на проекта.
3. Процедура за избор на изпълнител за извършване услуга изготвяне на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност.
4. Процедура за избор на изпълнител за изготвяне на одитен доклад.
на обучение. Дейност 4: Информиране и публичност Предвижда се в хода на изпълнение на програмата поставянето на 1 информационна табла на входа на производствената и административната сграда в гр. Ямбол, ул. „Ямболен” № 103, където ще се извършват дейностите по проекта. За всички операции, финансирани по проекта, ще се извърши информиране на участниците в съответната операцията за финансирането й от програмата и от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
Дейността включва:
1. Изработка и монтаж на Информационна табела – 1 бр.
2. Рекламни тениски с логото на Програмата – 72 бр.
3. Рекламни шапки с логото на Програмата – 72 бр.
4. Рекламни торби с логото на Програмата – 72 бр.
5. Изготвяне на информационен банер – 1 брой. Дейност 5: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудова дейност. Прилагането в практиката на резултатите от анализа на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност, ще спомогне за усъвършенстване на организацията на труда и създаване на предпоставки за повишаване на ефективността на производството и производителността на труда, ще се намалят трудовите злополуки и професионалните заболявания. Чрез рационално използване на трудовите, материалните и финансовите ресурси, ще се постигнат условия за значително подобряване на здравословните и безопасни условия на труд в дружеството. Анализът ще послужи и за оценяване, влиянието върху БЗР при извършване на вътрешни промени, включващи увеличение или намаляване на персонала за определени дейности, въвеждане на нови производствени процеси и/ или усъвършенстване на съществуващи, преструктуриране на вътрешно-фирмените звена, използваните материали и др. Информацията от анализа по-добре ще обоснове, вземането на конкретни решения за промяна в организацията на трудовата дейност, а при необходимост и за обучение на засегнатите персонални групи работници и служители. В проекта е предвидено „Анализа на състоянието и проектирането на организация на трудовата дейност” да се извърши от изпълнител избран по правилата на ПМС №69. Предпочетен е външен изпълнител от гледна точка прилагане на обективна оценка на настоящото състояние на организация на трудовата дейност във фирмата, на база липса на вътрешно -фирмена предубеденост по отношение на организацията и налична експертиза в извършването на подобен род анализи. В техническото задание за избор на изпълнител изготвено по проекта, ще са заложени най-малко изискванията посочени в Ръководство на бенефициента по настоящата схема. Като изисквания ще бъдат включени оглед на типовите работни места, проверка и анализ на настоящите оценки на риска по работни места за всяка длъжност.
Структурата на анализа на състоянието следва да съдържа най-малко:
1. Въведение – описание на сегашното състояние и организацията на работния процес в предприятието;
2. Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени в съответното предприятие;
3. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от подобряване организацията на трудовата дейност – обосновка и описание на методите и мерките за усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в предприятието.
4.Заключение.
При разработване на Анализа, фирмата изпълнител ще спази изискванията за обхват и съдържание, съгласно изискванията на настоящата схема.
С резултатите ще бъдат запознати всички бенефициенти. Дейност 6: Закупуване на лични предпазни средства и работно облекло. Разнообразните дейности и процеси, които се извършват в „Заводски строежи ПС – Ямбол” АД, създават риск за заетите лица от следните опасности:
1. Шум от оборудването и машините, който е причина за настъпване на умора у работниците и намаляване производителността на труда.
2. Опасност от преместващи се (движещи се) машини, съоръжения и технически елементи - опасност от притискане на пръстите, опасност от падащи тела и частици, опасност от режещи елементи и инструменти.
3. Прах, отделян при процеса на производство на бетонни смеси и вибропресовани изделия. Тази опасност води до дихателни заболявания, алергии и дискомфорт на работното място.
4. Работа на открито:
• работа при неблагоприятен микроклимат;
• опасност от транспортни злополуки от движещи се транспортни средства при работа и ремонт по пътищата и улиците.
5. Опасност от поражение от ел. ток
Работодателят е длъжен да предоставя безплатно специално работно облекло и лични предпазни средства на работниците и служителите, които работят при опасни или вредни за здравето и живота условия, машини, съоръжения и др.
Поради бързото износване на използваното специално работно облекло, срока на износването му не съответства на планираното в списъка на специалното работно облекло и ЛПС, приложен към проекта.
Плануваните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието са както следва:
- работен костюм зимен (полугащеризон и яке, студо-влаго и ветрозащитни) – 68 бр;
Предвиденото за закупуване работно облекло ще е с подобрени експлоатационни и технически характеристики- ще е изработено от 100 % санфоризиран памук (свиваемост под изискванията на БДС).
- работни обувки зимни – боти, зимни (противохлъзгащи, с устойчиви на пробиване ходила и допълнително защитно бомбе, водоустойчиви, половинки, естествена кожа) – 68 чифта;
-
-
- - работни (защитни) ръкавици с по – висока устойчивост на претриване, срязване, раздиране, пробождане и студ /защитни ръкавици с пет пръста, кожа и плат/ - (подменят се всеки месец) – 57 чифта х 12 м. = 684 чифта;
светлоотразителна жилетка със две хоризонтални светлоотразителни ленти - (сменят се на 3 месеца) – 12 бр х 4 = 48 бр;
Досега използваните светлоотразителни жилетки бяха без светлоотразителни ленти, което увеличава риска от пътнотранспортни произшествия /злополуки/. С новите светлоотразителни жилетки ще се повиши безопасността на пресонала при работа и ремонт по пътищата.
- гумени ботуши /PVH с подплата/, предпазват от прах, вода, замърсени повърхности с нетоксични вещества, осигуряващи по - добри хигиенни условия и комфорт при неблагоприятни климатични условия – 51 броя;
-защитна каска, устойчиви на високи и ниски температури, без отвори, с текстилна околожка със сменяем абсорбиращ потта начелник – 53 броя;
-антифони /външни – с двойна стена на мидата - средна норма на заглушаване 34 dB/. Леки с ергономични чашки, меки неалергични възглавнички и многостепенно регулиране, като минималната защита от шум трябва да бъде 80dB, а максималната 98.8 dB – 11 броя;
-
-
- защитна маска – полумаска с две филтърни гнезда, подходяща за всякакви условия на труд, изработена от гума и пластмаса, осигуряваща сигурност и комфорт – 2 броя;
- защитни очила /удароустойчиви/ – 9 броя, с противонадраскващи се, незапотяващи се поликарбонатни лещи. В момента се използват очила, на които лещите не са устойчиви на надраскване и са без защитно покритие срещу запотяване.
Обосновка за дейността: Дейността е обусловена от необходимостта от подмяна на наличните работни облекла, обувки и лични предпазни средства поради изтичащ срок на ползване съгласно нормативните изисквания, както и поради амортизация на значителна част от ЛПС, работните облекла и обувки вследствие на продължително използване при лоши атмосферни и климатични условия на открито (дъжд, сняг, кал, горещина, студ, влага) и при работа с тежки и опасни производствени дейности – заваръчни дейности, строително-монтажни дейности и др.
Закупуването на ЛПС и специално работно облекло от по-висок клас на защита, се налага с цел подобряване условията на труд, съществено намаляване на професионалния риск от заболяване и повишаване безопасността на работещите в предприятието.
По този начин ще се осигури надграждане на качеството на предпазните средства, ползвани досега в „Заводски строежи ПС – Ямбол” АД.
|