| Дейности: | Дейност 	1. Организация и управление на проекта Обосновка на дейността: 
Дейността е необходима, за да се осигури ефективно и ефикасно управление на проекта и да се гарантира, че очакваните резултати ще бъдат постигнати.  
Описание: 
Ще бъде назначен екип за управление на проекта, който ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител. 
Те ще разполагат с обособено офис пространство в общия административен офис на предприятието, както и с необходимото оборудване за ефективното изпълнение на задълженията си – компютър, принтер, достъп до телефон и интернет. 
Основните задължения на екипа: 
-	Планиране и контрол на дейностите в съответствие с обявения график
-	Подготовка на документите за процедури за възлагане на дейности на подизпълнители
-	Контрол по изпълнението на договорите
-	Контрол на разходите
-	Изготвяне на месечни справки за включените в проекта лица
-	Подготовка на доклади за напредъка на проекта
-	Подготовка на междинен и заключителен доклад по проекта. Дейност 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Обосновка на дейността: Дейността е необходима, за да се установи актуалното състояние на процесите, свързани с БЗР в предприятието, и на базата на задълбочен анализ да се препоръчат комплекс от мерки за цялостно и устойчиво подобряване на условията на труд в предприятието. 
Описание: 
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да подготви анализа. 
Анализът ще съдържа най-малко следната информация по раздели:  „Въведение”, „Изложение и анализ”, „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”, „Заключение”., разписани съгласно посочените изисквания в Насоките за кандидатстване
 Дейност 3. Закупуване на ЛПС от по-висок клас и/или по-качествени Обосновка: Закупуването на ЛПС за служители на предприятието е необходимо, поради факта, че наличните в момента не с качество, което да осигури максимална безопасност на труда. Това води до неефективно предпазване на производствения персонал и неудобство при работа.
Описание: Ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител, който да достави необходимите ЛПС.
 Дейност 4. Модернизация на наличното оборудване и ремонт на ДМА с цел подобряване на безопасността на труда, по ОП/обособени позиции/, както следва:
ОП А. -  затваряне на работно помещение с дограма;
ОП Б. - доставка на настолни професионални лампи Обосновка на дейността: Осветлението в шивашкия цех в момента е изкуствено с луминесцентни осветителни тела. То осигурява необходимата осветеност, но е и предпоставка на лесна умора на очите и грешки и намаляване на производителността. Професионалните лампи за шевни машини осигуряват постоянна нетрептяща бяла светлина, безопасна за зрението на оператора. Те са безшумната, имат ниско топлоотделяне и равномерно разпределение на светлината. 
Допълнителните устройства се монтират на шевните машини с цел обезопасяване на работещият от нараняване. Със закупуването на допълнителни устройства и приспособления към тях, съществено ще бъде намален рискът от телесни наранявания и професионални заболявания.
Ергономичните постелки се поставят на  пода пред гладачните маси  с цел обезопасяване на работещият от травми и наранявания.
Затварянето на работно помещение е необходимо поради това, че  , в момента това помещение е отворено и създава предпоставки за професионални заболявания за работещият с технологичната машина, част от производствената технологична схема. Работещият с машината е изложен на неблагоприятните атмосферни условия.
Закупуването на климатици е необходимо за създаване на по комфортна работна среда за работещите в производствените участъци  на Гросман ООД и е свързано с намаляване на риска от професионални заболявания и подобряване параметрите на микроклимата. 
Описание: Ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител, който да извърши дейностите по доставка и монтаж на заложените активи по обособени позиции/ОП/ съгласно описаните дейности в Приложения Б4
 Дейност 5. Разработване на Система за управление на БЗР в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001 Обосновка: 
Постигането на съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007е необходимо, за да се гарантира, че всички други предприети действия по непрекъснато подобряване на БЗР ще бъдат управлявани в синхрон, планирано в една цялостна система за управление в предприятието. Чрез прилагането на процедурите за формулиране на политики и цели, програми за управление, оперативен контрол, вътрешни одити, оценки на съответствието с нормативните изисквания, прегледи от ръководството, коригиращи и превантивни действия ще се гарантира непрекъснатото подобряване на системата за управление на БЗР в Гросман ООД.
Описание:  
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да направи диагностика  на съществуващите практики за управление на БЗР и да разработи система за управление на БЗР в съответствие с изискванията на OHSAS 18001.
 Дейност 6. Сертификация на Система за управление на БЗР в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001 Обосновка: 
Оценката от трета независима страна (акредитиран орган за сертификация) ще даде възможност за независима компетентна оценка на внедрената система за управление на БЗР в съответствие с изискванията на OHSAS 18001.
В допълнение одитът ще идентифицира и допълнителни възможности за подобрения в системата. 
Описание:  
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да проведе сертификационен одит за съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007 и да издаде сертификат за съответствие.
 Дейност 7. Обучение на служители във връзка с нововъведен стандарт за здравословни и безопасни условия на труд  OHSAS 18001:2007. Обосновка: 
Обучението на служителите при внедряването и сертифицирането на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд  OHSAS 18001:2007, цели да гарантира, че работниците и служителите са запознати с новите правила и изисквания, разбират ги и ги спазват по всяко време при извършването на трудовите дейности. По този начин се гарантира устойчивост на дейностите в проекта и разбирането и приемането на резултатите от тях от техните преки ползватели. 
Описание:  
Ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител, който да проведе обучения в следните направления: 
-	Обучение на служители във връзка с нововъведен стандарт за здравословни и безопасни условия на труд  OHSAS 18001:2007 – 35 участника по 45 часа.
 Дейност 8. Одит на проекта Обосновка: 
Извършването на одит по проекта ще предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на направените разходи, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС
Описание:  
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да потвърди извършените разходи по проекта.
 Дейност 9. Осигуряване на публичност на резултатите от проекта Обосновка: 
Дейността се изисква по силата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия относно начина и реда на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета. 
Описание:  
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да осигури необходимите материали за осигуряване на публичност в съответствие с цитираните по-горе разпоредби: 
-	Информационна табела – 1 бр. 
-	Прес съобщения – 2 бр. 
-	Информационни брошури с информация за дейностите и постигнатите резултати с цел разпространяване на добрите практики - 400 бр. 
-	Стикери за закупените ДМА и ремонти – 20 бр.
Информационната табела ще бъде доставена и монтирана в месеца следващ авансовото плащане от изпълнението на проекта. 
ГРОСМАН ООД също така ще се погрижи за разпространението на брошурите, отпечатани в рамките на проекта като ги предостави на: 
•	Клиенти – 250 бр.
•	ИА ГИТ –25 бр. 
•	Общинска администрация –  50 бр.
•	Регионални синдикални и браншови организации – 75бр.
Разпространението на брошурите ще се извърши през месец 10 и месец 11 от изпълнението на проекта.
 |