Описание на проекта:
|
С настоящият проект се оказва подкрепа за дейности, свързани с участие на лица от рискови групи, чрез осигуряване на заетост и активност в социално предприятие за озеленяване и благоустройство. Социалното предприятие ще извършва дейности по хигиенизиране, подобряване околната среда , извършване на ремонтни дейности в имоти общинска собственост, поддръжка на обществени паркове, улици, градини и др.
|
Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта, вътрешен мониторинг и контрол. - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите;
- Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи. Екипът ще се състои от: ръководител на проекта и финансист счетоводител.
- Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта;
- Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, срещи с представители на социалното предприятие,и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток; Времеви графици на задачите; Набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи.
- Финансов одит за извършване на процедури за проверка на разходите по проекта.
Освен това ще се подготвят и документите за провеждане на конкурса за избор на социални работници и персонал на предприятието.
2. Представяне на проекта пред обществеността, популяризиране на целите и очакваните резултати чрез медиите. 1. Провеждане на две пресконференции, една по повод стартирането на проекта и една за оповестяване резултатите от реализацията му;
2. Отпечатване и разпространение на 200 броя брошури с информация за проекта, целите му, основните дейности, организацията бенефициент и оперативната програма източник на финансовата помощ;
3. Излъчване на 5 радио съобщения в местния радио възел;
4. Публикуване на 3 съобщения в пресата:
5. Излъчване на видеорепортаж в местната кабелна телевизия при стартиране дейността на предприятието
6. Изработване и поставяне на 2 информационни табели;
7. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Община Попово.
3. Създаване на социално предприятие за озеленяване и благоустройство и наемане на персонал След подписване на договор за безвъзмездна финансова (БФП), с решение на Общински съвет-Попово ще се създаде социалното предприятие, ще бъде приет правилник за дейността му. Предвижда се предприятието да се помещава в стая в административната сграда на Община Попово. Не се предвиждат ремонтни дейности в помещението.
Ще бъдат назначени общо 5 души персонал, в т.ч: Управител на предприятието, счетоводител и трима специалисти, ангажирани с целевите групи. Четирима души от бъдещият персонал към момента са назначени на щат към Община Попово. Счетоводителят на предприятието ще бъде избран с конкурс.
4. Наемане на лица от уязвимите групи в новосъздаденото социално предприятие. Общо 15 дълготрайно безработни лица и лица от малцинствените групи ще бъдат осигурени, чрез предварително проведен подбор от Дирекция “Бюро по труда”- гр. Попово и Дирекция “Социално подпомагане”
Основните задължения на наетите 15 работника в социалното предприятие ще бъдат:
- Подготовка на почвата за засаждане и поддържане на храстова и дървесна растителност в градския парк;
- Подготовка на почвата за засаждане и поддържане на цветна растителност в градския парк и централните цветни градини
- Извършване на текущи операции по плевене, торене и поливане на прилежащите цветни площи в градския парк и централните цветни градини;
-Периодично косене на тревните площи и поддръжка чистота на градинските площи в градския парк.
- Метене на алеите в градски парк..
5. Закупуване на оборудване, необходимо за дейността на социалното предприятие. Закупеното оборудване се свежда до :
Моторни косачки, кастрачка за клони, моторен трион, мотофреза и моторна ножица за жив плет. Техническите параметри са съобразени с обема на работата.
6. Реална дейност на социалното предприятие Социалното предприятие ще разполага с трима души- наставници, които да са заети през цялото време с лицата от уязвимите групи, да им помагат, дават наставления и определят текущите им задачи.
Бъдещото социално предприятие ще бъде изцяло ангажирано с поддръжката на градския парк и цветните градинки в централната градска част, в т.ч:
Градски парк (210 дка), включващи – 477 кв. м градинки (засети 18 000 бр. едногодишни и 3 000 бр. двугодишни цветя); 150 дка- дървестна растителност; 42 дка – тревни площи и 10 дка – алеи.
Цветни градинки в централната градска част – 391 кв.м.
Предвидено е цветнитните градинки да се засяват с подходящи цветя през пролетта и есента. За извършваните ръчни операции от целевите групи е предвидено закупуване на подходящи инструменти и инвентар.
За управленската дейност на предприятието се : доставят необходимите компютър, принтер и консумативи.
|