Дейности:
|
Дейност 1. Организация по изпълнение, управление и отчетност на проекта; Разпределение на задачите, създаване на система за вътрешно наблюдение и контрол
1.а. Организиране на екипа и офиса по проекта. План за действие с функциите на всеки от екипа. Изготвяне на форми за работа по проекта – формуляри за кореспондеция, обратна връзка, презентация на проекта. Избор на система за мониторинг и контрол-мониторингов план.
1.б. Оформяне на задания за тръжни процедури.
1. в. Отчет
Дейност 2. Курс “Лични умения за ефективно управление“ (УА-6) ОБУЧЕНИЕ в ИПА Продължителност: 2,5 дни, 20 учебни часа
Предназначен за16 участника: 12 служители на ръководни длъжности, кмета на общината и 3 зам. кметове.
Учебно съдържание:
• Управление на времето и стреса
- Определяне на приоритети, срокове за изпълнение, загуба на време, стандарти за управление на времето, делегиране на функции.
- Как да намалим стреса от лошо изпълнение на служителите?
• Етичност в комуникациите със служителите
- Етични стандарти и етика на отношенията.
- Неетичната среда в организацията и подходи за справяне с етични дилеми и конфликти.
• Как да управляваме интелигентно и емоционално?
- Емоционалните организации постигат по-висока ефективност.
- Как да направим организацията да „живее“ с проблемите на службата?
- Споделяне на управленските функции.
Дейност 3. Курс „Прилагане на Правото на ЕС в България.Обучение в ИПА:
3.1. за неюристи (ЕРФ-2).
3.2. за юристи (ЕРФ-1)
Предназначен за: 39 обучаеми: 27 експерти с аналитични функции и 12 служители с ръководни функции. Те ще бъдат разпределени на четири групи съобразно заетостта им към момента на провеждане на обученията, като 4-та служители с юридическо образование ще бъдат включени в модул за юристи, а останалите 35 в модулът за неюристи.
Продължителностт на обучението за неюристи е 2 дни, 16 учебни часа.
Продължителностт на обучението за юристи е 2, дни, 20 учебни часа.
Учебното съдържание за юристи и неюристи няма различия в тематичният си обхват и включва:
• Същност и особености на правната система на ЕС.
• Източници на правото на ЕС:
- първични източници;
- източници на производното право на ЕС – как оперативно да работим с европейските актове;
- ролята на съдебната практика като правен източник в правната система на ЕС.
• Нормотворчески процес в ЕС: основни процедури.
• Основни принципи на прилагане на правото на ЕС в България /държавите членки/ – непосредствена приложимост, примат (върховенство) и директен ефект.
• Практика на взаимодействие и връзка между европейското и българското законодателство
в работата на българската администрация.
• Задължения на националните органи по прилагане правото на ЕС. Последици от неправилното прилагане на правото на ЕС. Отговорност на държавите членки за вреди от нарушаване правото на ЕС.
• Обща дискусия за административния и правен капацитет по приемане и прилагане на правото на ЕС в България.
Дейност 4. Обучение „Екипна ефективност“ Провеждане на тридневно изнесено обучение за 103 служители и ръководители от общинска администрация Исперих от които:
- 27 бр. – ръководители: кмет на община, 3 зам. кметове, кметове на кметства и кметски наместник.
- 12 бр. - ръководни - секретар, гл архитект, директори на дирекции началник отдели и началник сектор
- 27 бр. експерти с аналитични функции
- 37 бр. експерти със спомагателни функции
Предвиждаме обучението да се проведе на две групи. С цел да не се нарушават работните процеси в администрацията, след завръщането на съответната група, ще се организира и проведе изнесеното обучение за следващата.
Конкретното разпределяне на двете групи ще стане към момента на изпълнение на дейността, като ще бъде съобразено с конкретната натовареност на работата и недопускането на влошаване на качеството на обслужване на гражданите.
Организацията и провеждането на обучението ще бъде извършено от обучаваща организация, с правоспособност за провеждане на такъв тип обучения. В получените индикативни оферти са включени разходите за организация и провеждане на обучението, в т. ч. разходи за материали за участниците. Пътуванията на служителите са отразени в раздел командировки на бюджета.
В обучителните модули ще се акцентира на следните модули
1.„Повишаване на мотивацията на служителите за изграждане на организационна принадлежност и идентификация”, цели да повиши личната мотивация на служителите за ефективна реализация на служебното място. Задълбочаване на знанията за механизмите, чрез които индивидите моделират поведението си и спецификата когато тези индивиди са служители в администрация. В процеса на обучението ще се предостави възможност на служителите за съзнателно научаване чрез придобиване на знания, получаване на специфичен опит, събиране на информация, рефлексия и осмисляне на преживяното, обобщаване и Образец на новия опит в непосредствени и релевантни ситуации.
Провеждането на обучението ще повлияе благоприятно на компетентността на служителите, ще допринесе за тяхната мотивация и ще подпомогне по-качественото и по-ефикасно изпълнение на задълженията им.
II. „Обучение в лидерски умения и екипна ефективност”, цели създаване и усъвършенстване на ключови управленски, оперативни и организационни умения на общински служители и екипи. Участниците ще придобият знания за теориите за лидерството, различията между управление и лидерство, управленски подходи, различаване на лидерството от мениджмънта, лидерски стилове, мотивационни стратегии, изграждане на екип, екипна ефективност.
Обученията следва да са интерактивни, с активно участие на обучаемите в ролеви игри и поставяне в конкретни ситуации, както и ще се търси придобиване на основни техники и умения, позволяващи постигането на максимален ефект за подобряването на екипната работа.
От изпълнителя ще се изисква да включи елементи като: презентация, демонстрация; структурирани групови упражнения; казуси; симулации, ролеви игри и др.
Дейност 5. Обучение за работа със специфични групи Провеждане на тридневно изнесено обучение за 103 служители и ръководители от общинска администрация Исперих от които:
- 27 бр. – ръководители: кмет на община, 3 зам. кметове, кметове на кметства и кметски наместник.
- 12 бр. - ръководни - секретар, гл архитект, директори на дирекции началник отдели и началник сектор
- 27 бр. експерти с аналитични функции
- 37 бр. експерти със спомагателни функции
Предвиждаме обучението да се проведе на две групи. С цел да не се нарушават работните процеси в администрацията, след завръщането на съответната група, ще се организира и проведе изнесеното обучение за следващата.
Конкретното разпределяне на двете групи ще стане към момента на изпълнение на дейността, като ще бъде съобразено с конкретната натовареност на работата и недопускането на влошаване на качеството на обслужване на гражданите.
Организацията и провеждането на обучението ще бъде извършено от обучаваща организация, в получените индикативни оферти са включени разходите за организация и провеждане на обучението, в т. ч. разходи за материали за участниците. Разходите за пътуванията на служителите са отразени в бюджетно перо командировки.
Обучението ще бъде насочено към формирането на специфични ключови умения и развитието на компетентности в служителите за преодоляване на стереотипни негативни нагласи относно хората от рискови групи, представители на етническите групи, хора с увреждания или „различни“ по друг признак /напр. сексуална ориентация/.
Обучението ще предложи знания и изграждане на умения за прилагане на интегриран подход за равнопоставеност на различните групи в обществото (в т.ч. уязвими групи, представители на групи в неравностойно положение) до публичните ресурси – „Diversity mainstreaming“ и изграждане на ново различно отношение към неравнопоставените групи за създаване на условия за постигане на равнопоставеност и равен достъп до обществени ресурси.
В допълнение ще бъдат включени темите „Равенство между половете“ и „Превенция на дискриминацията (равни възможности) основана на пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация“. Ще бъдат изяснени понятията пряка и непряка дискриминация, скрита и неосъзната дискриминация.
От изпълнителя ще се изисква да включи елементи като: презентация, демонстрация; структурирани групови упражнения; казуси; симулации, ролеви игри и др В началото и в края на обучението служителите ще попълнят „Тест за толерантност“ за да се установят техните нагласи и напредъка.
Анкетите ще послужат и за установяване на потенциални неустановени случаи на дискриминация или ще даде възможност за предприемане на действия за ограничаване на риска от дискриминационно поведение.
Дейност 6. Дейности за информация и публичност Дейностите за информация и публичност предвиждат:
- организирането на начална пресконференция за оповестяване на стартирането, съдържанието, целите и предстоящите дейности по проекта и финална пресконференция за приключването на проекта и отчитане на постигнатите резултати пред обществото и медиите. Потенциални участници са журналисти, представители на национални и регионални медии; общественици, експерти, специалисти, представители на неправителствения сектор; траждани;
- изготвяне и изпращане на прессъобщения – 3 броя, чрез които обществеността да бъде информирана за напредъка по проекта.
- отпечатване и разпространяване на информационни брошури/дипляни от 100% рециклирана хартия, 4+4,2 бига, произведена без избелване – тираж 2 хил. броя. Брошурите ще съдържат информация за целите, дейностите и резултатите от проекта и за източника на неговото финансиране. Брошурите ще бъдат разпространени на публичните събития, в кметствата на общината и на други обществени форуми и места.
- Изработване и поставяне на табела в общината. Табелата ще бъде изработена и поставена според изискванията за информация и публичност на ЕСФ и ОПАК.
- На сайта на общината ще се публикува постоянно актуална информация за проекта;
Ще бъдат изготвени допълнително следните информационни материали, които освен, че ще промотират проекта и финансиращата програма, ще послужат и като елементи допринасящи за организационната принадлежност и идентичност: Дамски шалове /85 бр./, вратовръзки /50 бр/ , Настолен органайзер за бюро /110 бр./ Еко торби от еко материал /200 бр/ Еко тефтер с еко химикал /120 бр/
На всички представители на целевата група, на медиите и общественноста ще се предоставят по един или няколко описаните материали. Служителите, които ще ползват ежедневно материалите носещи логото на програмата ще бъдат постоянен източник на информация и публичност в дългосрочен план..
|