Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проекта и подготовка на тръжни процедури Управлението на проекта е текуща дейност. Тя се осъществява през целия период на изпълнение. Дейността включва:
- сформирането на екип за управление: ръководител, координатор и счетоводител;
- разработване и прилагане на механизми за комуникация и работа на членовете на екипа;
- механизми за осъществяване на текущ мониторинг и оценка на изпълняваните дейности;
- подготовката и провеждането на процедури за избор на външен изпълнител/и в рамките на проекта съгласно приложимото законодателство (ЗОП);
- отчетността по проекта според изискванията на УО;
- доброто финансово управление на проекта и координация на дейностите;
- изготвянето и съхранението на архив на проектната документация;
- административно-техническото обезпечаване на проектните дейности;
- избор на фирма-изпълнител за разработването на тръжни документации за процедури, които ще се проведат по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) в зависимост от заложеният бюджет по отделни дейности
За нуждите на проектното управление се предвиждат разходи за канцеларски материали и консумативи – хартия, тонер, пощенски разходи и куриерски услуги за експресни пратки към УО и др.
Дейност 2: Провеждане на обучение в ИПА по английски език и компютърни умения Описание на дейността
Община Видин ще подаде заявка по образец в ИПА с приложен опис на заявените обучения и съответния брой участници в тях.
В заявката изрично се упоменава, че има групи за обучение с численост над 15 човека, защото в този случай от ИПА се изпращат лектори в общината, като командировъчните на лекторите са за сметка на ИПА, т.е включени са в таксата за обучение. Община Видин разполага със зали, в които могат да се проведат езиковите и компютърни обучения. Обученията са следните:
2.1 Комуникативни умения на английски език (базов курс) - ЧЕО – 2А - за 16 служители;
2.2 Създаване на добре изглеждащи документи с MS WORD- ИТО-6- за 29 служители;
2.3 Електронни таблици В MS EXSEL (БАЗОВ КУРС)- ИТО-8- за 16 служители;
2.4 Обмен на данни между MS EXCEL и MS WORD- ИТО 11-за 16 служители;
2.5 Анализиране на данни с PIVOTTABLE в MS EXCEL- ИТО 13 - за 16 служители;
2.6 Оценка на риска на проекти с помощта на MS EXCEL- ИТО-16 - за 5 служители;
2.7 Презентационни умения MS POWER POINT (базов курс)- ИТО-23- за 16 служители;
2.8 Презентационни умения MS POWER POINT (за напреднали)- ИТО-24- за 3 служители;
2.9 Управление изпълнението на проекти с MS PROJECT- ИТО-25- за 16 служители;
2.10 LINUX SERVER ADMINISTRATION (дистанционна форма)- ИТО-26- за 1 служител.
Дейност 3: Провеждане на обучение по английски език извън програмите на ИПА Курс по английски език за начинаещи. Той ще обхване 34 служители. Чрез подбор ще бъде избрана външна обучаваща организация. Дейност 4: Провеждане на обучения по компютърна грамотност и информационни технологии. Курс по AUTOCAD и BUILDING MANAGER. Той ще обхване 8 човека по първия курс и 4 човека по втория. Чрез подбор ще бъде избрана външна обучаваща организация. Дейност 5: Провеждане на обучение в ключови компетенции - екипна ефективност Община Видин ще възложи на външна фирма-изпълнител, провеждане на обучение в ключови компетенции –екипна ефективност, с убедеността в изключително голямото значение за работата в екип. Изключително важно е служителите на администрацията да притежават специфични компетенции в тази област. Това пряко касае по-добрата и ефективна работа на отделните звена и отдели, както отделно, така и помежду им. Обучението ще се проведе в изнесена форма и ще обхване 37 служители.
Обученията по Екипна ефективност, освен култивирането на тези личностни компетенции, имат за цел обединяването на двете гледни точки, породени от дуалистичната природа на екипа. От една страна, екипът представлява съвкупност от личности, които често са много различни и работата е единственото, което ги обединява. От друга страна, в рамките на общината от екипа се очаква да функционира като едно цяло и да полагат еднопосочно и реципрочно усилие към постигането на обща за всички негови членове цел.
Дейността ще бъде насочена към постигане на основните фактори за успеха на един екип и неговата ефективна работа
а именно:
поставяне на ясни цели и конкретни задачи;
правилен подбор при формиране на екипа;
наличие на кохезия между членовете на екипа;
способност на участниците към колективна работа.
Дейност 6: Провеждане на обучение за работа с малцинствени групи и хора в неравностойно положение Предвижда се обучение на служители от общинската администрация, които най-много комуникират с хора от малцинствени групи и хора в неравностойно положение. Това е специфично обучение, което трябва да е насочено към институционално и професионално отношение към тези хора.
Според очакваните резултати от обучението – трябва да адресират най-важните проблеми на уязвимите общности; Специфичен подход към конкретната уязвима общност: Специфичните етнокултурни характеристики на съответната уязвима общност до голяма степен са определящи както за подходите и методите за достигане до общностите и спечелване на доверието на рисковите групи
Обучението ще се проведе в изнесена форма.
Дейност 7: Информация и публичност Мерките за осигуряване на информираност и публичност на изпълнението на проекта ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта и включват:
- Организиране на встъпителна и заключителна пресконференция;
- Подготовка и отпечатване на 200 бр. брошури и 200 бр. информационни материали за проекта;
- Изработване и поставяне на информационни плакати - 100 бр.;
- Публикуване на информация по проекта в официалния сайт на община за дейностите по проекта;
- Платени публикации в пресата - 3 бр.;
- Периодични прессъобщения за напредъка по проекта.
Всички информационни и рекламни материали, изработени и разпространени в рамките на изпълнението на проекта, ще съдържат логото на финансиращата програма и информация за финансовата помощ, предоставена от ОПАК.
|