Дейности:
|
Подбор и наемане на персонал на трудов договор в Звеното за услуги в домашна среда. Дейността включва обявяване на конкурс за персонал в Звеното за услуги в домашна среда, размножаване на заявления за включване в проекта като доставчик на социални услуги или като специалист социални дейности, консултиране на интересуващите се, събиране на заявления и придружаващи документи (CV, документи за образование и за придобити професионални квалификации/декларация за проведени обучения, служебна бележка от Дирекция 'Бюро по труда" и др.), водене на регистър на заявленията, издаване на заповед на кмета за определяне на комисия за подбор, провеждане на интервю с всеки кандидат, класиране на кандидатите и обявяване на резултатите. Сключването на трудови договори с доставчиците на социални услуги ще се осъществи след провеждане на срещи между класираните кандидати за доставчици на социални услуги и класираните /в изпълнение на дейност 3/ потребители. В длъжностни характеристики се описват конкретните задължения на страните. Дейността е необходима за създаване на предпоставки за успешно изпълнение на проекта. Въвеждащо обучение и надграждащо обучение за персонала за предоставяне на услуги в домашна среда. Дейността включва избор на двама обучители, формиране на две групи от общо 47 души за въвеждащо обучение /35 доставчици на социални услуги и 12 резерви от класираните кандидати/, проверка за липса на двойно финансиране на определените за обучение, организиране на обучението - осигуряване на зала и на материали, уведомяване на участниците, провеждане на 3-дневно обучение - общо 18 часа за всяка група, проучване удовлетвореността от обучението. За надграждащото обучение - проучване на потребностите от надграждащо обучение, организиране и провеждане на еднодневно обучение (6 часа) на ангажираните в Звеното за социални услуги в домашна среда 35 доставчици на социални услуги, разделени на две групи след проверка за двойно финансиране, проучване удовлетвореността от обучението. В случай че на мястото на отпаднал доставчик на социална услуга се назначи друг доставчик от резервите, който не е завършил обучение, ще се организира индивидуално обучение, проведено от социалния кондултант. Информиране, консултиране и подбор на кандидат – потребители на територията на община Враца. Дейността включва информационна кампания за условията за кандидатстване за потребител по проекта чрез регионални медии, в сайта на Община Враца, информационни материали; размножаване на заявления за включване в проекта, консултиране на интересуващите се, събиране на заявления и придружаващи документи (решение на ТЕЛК/документ за здравния статус, декларация за ползване на социални услуги, пълномощно в случаите на нелично подаване на документи и др.), водене на регистър на заявленията, периодично подаване на искания до Дирекция "Социално подпомагане" за извършване оценка на потребностите, приемане на оценките, издаване на заповед на кмета за определяне на комисия за подбор, класиране на кандидатите и обявяване на резултатите. Дейността е необходима за създаване на предпоставки за успешно изпълнение на проекта. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ, за комунално-битови дейности, за подкрепа на социалното включване на обслужваните лица, в зависимост от конкретните потребности на съответния потребител. Дейността включва подготвяне и подписване на договори с избраните 60 потребители за предоставяне на три типа почасови услуги - дейности за лична помощ, помощ при комунално-битови дейности и дейности за социална подкрепа и социално включване. Конкретните видове услуги ще зависят от оценката на потребностите, а доставчикът на услугата ще е определен на края на подбора, след проведени срещи потребител - класиран кандидат за доставчик на социална услуга, с цел потребителят да има възможност да взима решения и да определи своите конкретни предпочитания. Социалните услуги ще се осъществяват по изработени графици и индивидуални планове, които след шестия месец и при необходимост ще се актуализират. В случай че потребителят ползва услугата "Домашен социален патронаж", в индивидуалните планове няма да се включват дублиращи се дейности.Съгласно Инструкция, определяща събирането на такси, потребителите ще заплащат ежемесечни такси в зависимост от личния си доход и ползваните часове.Потребителите без личен доход са освободени от такси. Двамата специалисти социални дейности всеки месец ще проучват степента на удовлетвореност от предоставяните услуги. При отпадане на потребител в проекта ще се включва следващият в класирането след съответния избор на доставчик на социални услуги от списъка на обучените резерви. Дейността е необходима за постигане целите на проекта Социално консултиране на потребители и доставчици на услуги, семейства на потребители и други страни в процеса на предоставяне на социалните услуги по проекта. Дейността включва текущо консултиране на потребители, персонала на Звеното за социални услуги в домашна среда, членове на семейства на потребители, техни близки и други страни в процеса на предоставяне на социални услуги. Тя е необходима за повишаване степента на доверие между страните, участващи в процеса на предоставянето на социални услуги. Дейности по информиране и публичност. "Дейността включва:
• организиране на пресконференция за обявяване стартиране на проекта;
• публикуване на 3 платени публикации в медиите;
• подготовка и излъчване на 2 радио-анонса;
• изработване и разпространение на брошури и плакати;
• публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg);
• представяне на резултатите от изпълнение на проекта на заключителна пресконференция.
Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята на ЕС, на Европейския социален фонд и на българската държава за подобряване качеството на живот на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Всички дейности ще бъдат осъществени в съответствие с насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2007 – 2013 г. Закупуване на обзавеждане и оборудване за Звеното за услуги в домашна среда. Дейността включва провеждане на процедура съгласно чл.14, ал.5 от ЗОП за избор на изпълнител на доставките, сключване на договор за доставка, приемане и монтиране на планираното в бюджета на проекта оборудване и обзавеждане за Звеното за услуги в домашна среда Дейности по организация и управление на проекта. "Дейността включва определяне на екип за организация и управление на проекта, подготвяне на допълнителни споразумения към основните трудови договори на персонала по проекта, провеждане на заседания на екипа, отчетност, анализ на възникнали проблеми, решения за усъвършенстване на дейностите по проекта, мотивиране на екипа за постигане на оптимални резултати, управление на проектните дейности, провеждане на процедури по чл.14, ал.5 от ЗОП за определяне на изпълнители, водене на финансово-счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията и пътните разходи, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети по проекта, избор на одитор,
Дейността е необходима за ефективното реализиране на дейностите и за ефективното изразходване на средствата по проекта."
|