Дейности:
|
Дейност 2: Закупуване на земи / недвижими имоти Във връзка с осигуряване правото на достъп до мястото на изпълнение на проекта (сервитутни права) за нуждите на преминаването на инженерната инфраструктура (електропроводи и др.), обслужваща бъдещото регионално депо. Дейност 4: Доставка на машини и съоръжения Дейността е свързана с доставката на техника за нуждите на централизираното полево компостиране и за обработката на ТБО на Регионалното депо. Дейност 1: Подготовка, проучвания и проектиране Поддейност 1.1: Проучвания и проектиране. През 2010 г. в рамките на договор за техническа помощ (номер 58231-44-348), финансиран по ОПОС са разработени прединвестиционно проучване и работен проект. Работният проект, по който предстоят строително-монтажни работи е преминал оценка на съответствието. Въз основа на прединвестиционното проучване и изготвените работни проекти за инвестиционния обект е разработен Анализ „Разходи-Ползи”. Изготвени са и документациите за провеждане на тръжни процедури за изпълнители.
Във връзка с подготовката на инвестиционния проект, към момента има издадено Решение по ОВОС, Решение за преценяване на вероятната степен на отрицателно въздействие върху защитените зони и Разрешително за водоползване. Издадено е също Комплексно разрешително №157-Н1/2011г. с Решение на Изпълнителния директор на ИАОС №157-Н1-И0-А0/18.11.2011г. Сменено е предназначението на земята с цел трайно ползване: „сметище” Дейност 7: Надзор по време на строителство 7.1: Строителен надзор.
Поддейността включва стриктен контрол на строителния процес и изготвяне на пълна строителна документация по смисъла на чл. 168 от ЗУТ – от откриване на строителната площадка до въвеждане на обекта в експлоатация и периода за съобщаване на дефекти по смисъла на ФИДИК. Квалифицираните специалисти по съответните части ще следят за качественото изпълнение на строително монтажните работи, ще изискват необходимите декларации за съответствие за вложените материали, протоколи, гарантиращи безопасността и качеството на изпълнените инсталации, както и ще съставят се всички актове, съгласно действащите нормативи.
Съгласно ФИДИК, се предвижда 12 месеца период за съобщаване на дефекти DLP (Defect Liability Period).
Кандидатът предвижда строителството на регионалното депо, респективно строителния надзор да се осъществяват съгласно договорните условия на FIDIC – Червена книга, като лицето упражняващо строителен надзор ще играе ролята и на Инженер по смисъла на FIDIC както по времето на строителството, така и през периода за съобщаване на дефекти.
7.2: Авторски надзор
Авторският надзор включва следене и контрол на изпълнение на дейностите по строителство на проекта с цел да се гарантира съответствие с предварително заложените технически параметри предмет на изготвения работен проект. Дейност 3: Строително-монтажни работи Разработеният работен проект е за реконструкция и модернизация на съществуващото депо на Община Габрово с цел превръщането му в регионално депо за нуждите на общините Габрово и Трявна.
Проектното регионално депо за неопасни отпадъци на общините Габрово и Трявна се предвижда да се изгради на площадката на съществуващото депо в м. "Равнището" и м. "Хаджийското" в землището на с. Гръблевци, община Габрово.
3.1. Временно строителство
3.2. Изграждане на стопански двор
3.3. Изграждане на площадка за открито компостиране
3.4. Изграждане на площадка за сепариране на отпадъци
3.5. Инсталация на модулна пречиствателна станция
3.6. Инсталация на съоръжение за обезвреждане на депонийния газ
3.7. Поставяне на ограда
3.8. Изграждане на зелен пояс
3.9. Изграждане на мониторингови сондажи
3.10. Изграждане на площадкови ВиК мрежа
3.11. Площадково електрозахранване
3.12. Изграждане на експлоатационен и контролни пътища
3.13. Изграждане на външно водоснабдяване
3.14. Външно електроснабдяване
3.15. Реконструкция на клетката за депониране Дейност 5: Техническа помощ за организация и управление на проекта 5.1: Концепция за изпълнение и управление на проекта. С оглед ефективното управление на проекта и гарантиране постигането на заложените цели и задачи се предвижда създаването на Звено за изпълнение на проекта (ЗИП) в Община Габрово, със следните позиции: Ръководител на ЗИП; Инженер Еколог; Инженер - ПГС; Координатор на проекта; Финансист - счетоводител; Юрист; Експерт публичност; Административен сътрудник и завеждащ архив. При изпълнението на основните функции и задължения, ЗИП в Община Габрово се подпомага от служители от общинската администрация със следните задължения: Експерт информационни технологии; Експерт финансист; Експерт юрист. Освен ЗИП се предвижда и сформиране на Надзорна комисия, състояща се от експерти на двете общински администрации, представители на Общински съвет Габрово, управител на „Благоустрояване”ООД и др. Отговорности на надзорната комисия: мониторинг и контрол на всички процеси, свързани с изпълнението на проекта; реакция на сигнали и предложения от заинтересовани лица, включително на представители на местната общност.
5.2: Публичност Дейност 6: Одит Бенефициент ще избере Изпълнител на одит на дейностите, извършвани през целия цикъл на проекта, който да изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с националните и международните одиторски стандарти. Осъществяването на одитния ангажимент има за цел да подпомогне бенефициента чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. Той следва да включва проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта; проследяване ефективното прилагане на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013”; осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта.
Изборът на изпълнител на предвидените в проекта дейности по одит ще бъде извършен по реда, предвиден в ЗОП.
Организирането и провеждането на процедурата ще се осъществи от ЗИП.
|