Дейности:
|
Д1: Формиране на екипа за организация и управление на проекта Работна среща на екипа за управление на проекта. Формиране на екипа по проекта, детайлно организиране и разпределение на дейностите за периода на проекта; създаване на вътрешна система за контрол и оценка на изпълнението; начини за отчитане на проведените дейности; начини за комуникация между партньорите и външни институции и организации от значение за проекта; разписване на партньорски договор. Д2: Подбор на експертен екип по проекта Сформиране на комисия за подбор на експертен екип по документи; Подбор на консултанти, супервизори и обучители по проекта. Подготовка на консултантски договори за консултанти и супервизори и договори и задания за обучителите. Д3: Подготовка на основната документация, необходима за реализиране на проекта Разработване на документацията, необходима за успешната реализация на проекта; разработване на формуляри и вътрешна документация, типов тристранен договор за предоставяне на социални услуги, процедура за жалби и сигнали, правила и процедури за своевременното сигнализиране и компетентна намеса в случаи на насилие, дискриминация; правила и процедури за защита на имуществото и финансовите средства на потребителите; правила и процедури за осигуряване здравето на клиентите и на предоставящия услугата; правила за лично пространство; правила и процедури за достъп до дома на клиента. Длъжностна характеристика на прекия доставчик на услугата. Правилник за вътрешния трудов ред и други. Д4: Публичност Популяризиране на проекта чрез информационна кампания; информационни листовки и брошури, включително информация за партньорите. Популяризиране на резултатите от проекта и на финансовата подкрепа от Правителството и ЕСФ. Организиране и провеждане на начална и финална конференции. Регулярни срещи със заинтересовани страни, професионалисти и институции. Писмена кореспонденция с институции, организации и медии с информация за хода на проекта; провеждане на 2 фокус-групи; Д5: Обучителна програма Подготвяне на план и програма за обучение и развитие на доставчиците. Задължително въвеждащо обучение с включен обучителен пакет; поддържащо обучение и надграждащо обучение с богати материали и акцент върху интеактивния метод.
Въвеждащото обучение се провежда непосредствено след подписване на договор с преките доставчици в рамките на 3 дни. Провеждането на въвеждащото обучение за целевата група е с включен резерв от 10 души, потенциални преки доставчици. Поддържащото обучение се провежда след 3тия месец от предоставянето на услугата на потребителите в рамките на 3 дни, надграждащото обучение също е тридневно и се провежда след 6-тия месец от старта на предоставяните услуги. Застъпва се работата в малки групи и индивидуалния подход към обучаемите.
Д6:Въвеждане и същинско предоставяне на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” Подбор на социални асистенти и домашни помощници: Създаване на комисия за подбор – 1 етап по документи; 2 етап интервю; Разработване на критерии за подбор на доставчиците; Назначаване на избраните доставчици на трудов/ граждански договор. Разработване на критерии и оценка на труда на социалните асистенти и домашните помощници. Съблюдава се принципът за равнопоставеност.
Подбор на потребители: Проучване на потенциални клиенти; изготвяне на социални оценки от оценъчен екип. Сключване на тристранен договор за предоставяне на социални услуги, съблюдава се принципът за равнопоставеност; „Напасване на двойките” - между потребителя и прекия доставчик. При отказ на една от страните за съвместна работа или аргументирани съображение на наблюдаващия срещата, се прави нов подбор.
Индивидуални планове за работа: Създаване на подробни Индивидуални планове за работа с всеки потребител; Изготвят се с пряката консултация на социален консултант по проекта, съвместно с доставчика и потребителя на услугата. Всеки план се актуализира поне веднъж на 6 месеца.
Същинско предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”.
Изчисляване и събиране на такси за услугите, в зависимост от личните доходи на потребителите.
Механизми за наблюдение, оценка и контрол: Наблюдение и вътрешна оценка; Разработен детайлен план за подготовка, изпълнение и отчет на всяка задача; създаване на вътрешна система за наблюдение и контрол; разработване на индивидуални форми за отчет на работата на всеки участник в проекта. Форми за обратна връзка, оценка и наблюдение от всички публични изяви, от специализираните фокус групи, от конференциите и в интернет.
Д7: Супервизия Индивидуална и групова супервизия на преките доставчици на услугата. Осъществява се от консултант-супервизори. Провеждане на индивидуална супервизия с всеки от преките доставчици с цел превенция на прегаранято в социалната работа; овладяване на нагласите на прекия доставчик и повишаване качеството на работата с потребителите. Периодично провеждане на супервизии в малки групи. Д8: Мониторинг и контрол Наблюдение, вътрешна оценка и контрол. Разработен детайлен план за подготовка, изпълнение и отчет на всяка задача; създаване на вътрешна система за наблюдение и контрол; разработване на общ работен проектен план; разработване на индивидуални форми за отчет на работата на всеки участник в проекта.
Форми за обратна връзка, оценка и наблюдение от всички публични изяви, от специализираните фокус групи, от конференциите и в интернет.
|