Дейности:
|
Сключване на договор с Агенция „Социално подпомагане” Регламентиране правата и задълженията на страните по договора за финансова помощ Формиране на екип за управление и изпълнение на проекта Осигуряване на общинско помещение, в което ще се съхранява проектното досие.
Провеждане на работна среща в община Самуил за определяне на задълженията на екипа за администриране и управление на проекта и за разпределение на задачите.
Разработване на подробен проектен план за изпълнение и отчет на всяка задача с конкретни отговорници.
Екипът по проекта ще разработи вътрешна система за мониторинг и оценка за напредъка по проекта.
Разработване на информа¬цион¬ни материали и провеждане на кампания за обхвата на услугата „Домашен помощник” и реда за нейното предоставяне За постигане на целта ще се разработи и публикува информационна дипляна в тираж 500 броя, която ще съдържа информация за:
- процеса на предоставяне на услугата (оценка на потребностите, оценка на риска, планиране на услугата, периодична преоценка на потребностите);
- описание на правата и задълженията на домашния помощник и на потребителя;
- размер на потребителската такса;
- описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка.
В местните вестници ще бъдат публикувани обяви, ще бъдат предоставяни обяви и информационни материали в населените места по информационните табла.
Подбор на потребителите на услугата Изясняване на правилата и процедурите на доставчика за подбор и назначаване на персонал са насочени към подбор на подходящи лица, които ще защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата „Домашен помощник”. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители Услугата се предоставя след оценка на потребностите на потенциалния потребител. Оценката на потребностите се извършва от доставчика (социален работник или експерт с необходимата квалификация) с участието на потенциалния потребител на услугата „Домашен помощник”.
Оценката на потребностите задължително включва преглед и характеристика на:
общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител:
- зрение, слух и възможности за комуникация;
- способност за придвижване, необходимост от медицински изделия, технически помощни средства, приспособления или съоръжения;
- психично здраве;
- умствени функции;
способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи;
социалната му активност и интереси;
взаимоотношенията със семейството му;
други социални контакти;
битови условия на живот;
изискванията за медикаментозно лечение и диети;
допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния;
безопасност и рискове.
Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата ще се разпишат конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител.
Оценката на потребностите се актуализира веднъж на шест месеца, но може да се преразгледа и по-рано по молба на потребителя или негови близки, роднини или законен представител, както и при промени, настъпили в състоянието на потребителя или в специфичните му потребности.
Подбор на домашните помощници Подборът и наемането на персонал от община Самуил ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите. Кандидатите за домашни помощници ще бъдат интервюирани от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Ще бъдат наети кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Сключване на договори с потребителите и домашните помощници и изясняване на правата и отговорностите на страните по договора Изясняване на видове дейности по практическото предоставяне на услугата, тяхното времетраене и честота на извършване, допустима степен на гъвкавост при тяхното изпълнение; правата и отговорностите на потребителя и неговите близки, права и отговорности на домашния помощник, права и отговорности на община Самуил, като доставчика на услугата. Новоназначените домашни помощници подписват трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, запознават се с длъжностната си характеристика и получават копие от Правилника за вътрешния ред на доставчика. Обучение на домашните помощници за предоставяне на качествени услуги Община Самуил ще осигури въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени домашни помощници, преди да започнат работа в дома на потребителя, и поддържащо обучение – в хода на предоставяне на услугата и по заявка. Основното обучение въвежда в същността на социалните услуги, предоставяни в домашна среда, което ще трае 10 дни и включва следните теми:
общи познания за домашните грижи и за необходимите на домашния помощник умения;
основни задължения на домашния помощник;
етични стандарти в работата на домашния помощник (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания, за терминално болни;
разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
методика за предоставяне на социални услуги в общността;
здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги;
процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг;
Медицински прегледи на всички домашни помощници Всички подбрани домашни помощници ще минат обстоен медицински преглед Оценка на риска и работа по намаляване на рисковете за домашните помощници Оценка на риска се извършва преди да започне предоставянето на услугата. Работодателят разработва правила за своевременно информиране и предприемане на действия при възникване на нови рискове. Работодателят извършва текуща оценка на потенциалните опасности за домашния помощник, възникващи в процеса на предоставяне на услугата. В оценката задължително се включва анализ на следните рискове:
при оказване на помощ при вземане на лекарства;
при оказване на физическа подкрепа;
от битовите условия на живот на потребителя;
от ограничаване на самостоятелността и независимостта на потребителя;
от изолация от семейството и общността;
от злополуки;
от заболявания;
от неблагоприятни отношения в семейството.
Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата „Домашен помощник” на всеки потребител Индивидуалния график се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от услуги и оценка от риска. Съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените в съответствие с чл. 40, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане индивидуалните потребности на потребителя, както и на областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност. Индивидуалният график включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя, както и процедури/действия за контролиране на основните рискови фактори, включително на онези от тях, произтичащи от евентуалната склонност на потребителя към агресивно поведение или към злоупотреба с вредни субстанции. Предоставяне на услугата „Домашен помощник" Подобряване качеството на живот на хора с увреждания и самотноживеещи хора, чрез домашни помощници. Дейността на домашния помощник се съсредоточава върху организирането на бита и хигиената в дома на нуждаещите се лица Мониторинг и контрол на домашните помощници Екипът на проекта ще наблюдава редовно работата на домашните помощници и оценява тяхното качество, съвместно със социални експерти ще посещават потребителите веднъж месечно, за да мониторира на място предоставянето на услугата. Резултатите от проведените срещи и предприетите действия ще се документират. Веднъж годишно работата на домашните помощници и техните потребности от обучение ще се оценяват от екипа на проекта и копие от тази оценка ще се съхранява в трудовото досие на домашния помощник. Отчет на община Самуил пред финансиращия орган Община Самуил ще използва доказали ефикасността си счетоводни и финансови процедури и практики, които да осигуряват ефективното осъществяване на дейността, както и нейната финансова устойчивост.
Общинското ръководство ще използва прозрачни и ясни процедури за изчисляване на потребителските такси, издава финансови документи при тяхното заплащане и ще проследява закъснелите плащания.
|