Дейности:
|
1.Организация и управление на проекта Доброто управление на проекта, както и добрата координация между екипа на проекта, водещата и партньорската организация зависи в голяма степен от точното разпределяне на отговорностите и добрия синхрон между участниците. Формалното сформиране на екипа ще осигури добрите контакти и между партньорите. В екипа на проекта се предвижда да има: ръководител, координатор на дейностите, експерт „човешки ресурси”, експерт „обществени поръчки”, счетоводител и технически сътрудник.
При организацията и управлението на проекта ръководителят ще спазва утвърдените вътрешни правила и „Одитни пътеки при управление и контрол на процедурите, документите и финансовите средства по проекти, финансирани от ЕС” на Община Сливен. В тази дейност са включени: Сформиране на екип на проекта; разпределяне и уточняване на задълженията на членовете на екипа; изграждане и одобряване на механизми за координация и комуникации между екипа на проекта, водещата организация и партньорската организация.
Към тази дейност се отнасят и всички срещи на екипа по проекта, по време на които се вземат решения, свързани с неговото управление и представянето му пред обществеността. Тези срещи се предвижда да бъдат минимум веднъж на всеки месец. Всяка среща ще се протоколира.
2.Мониторинг и вътрешна оценка В настоящия проект мониторингът ще бъде извършван в две различни, но допълващи се направления. От една страна ще се извършва мониторинг за напредъка по проекта, спазване на общите и специфични условия на договора за безвъзмездна финансова помощ и нормативните актове за работа по ОП. От друга страна ще се извършва мониторинг по смисъла на т. 4.9. от Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник”. 3.Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки В рамките на проекта ще бъдат организирани процедури за избор на изпълнител на следните обществени поръчки:
- Изработване и доставка на материали за публичност и информация, изготвяне на публикации за проекта и организиране на информационни събития.
- Доставка на работно облекло и лични предпазни средства.
В рамките на проекта ще бъдат доставени канцеларски материали. Доставянето на тези материали ще бъде възложено на изпълнителя, който към съответния момент е доставчик на подобни материали на Община Сливен, след като е избран с надлежно проведена процедура за възлагане на обществена поръчка съгласно НВМОП.
4.Подбор на потребителите на услугата домашен помощник Подборът на 88 потребители на услугата ще бъде осъществен от комисия, включваща 5 члена, сред които представители на кандидата, партньора и други заинтересовани страни. 5.Подбор на домашни помощници и назначаването им. Подборът на 26 домашни помощници ще бъде осъществен чрез конкурс от комисия, включваща 5 члена, сред които представители на кандидата, партньорите, и други заинтересовани страни 6.Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение Предвижда се избраните 26 домашни помощника да преминат въвеждащо обучение – 30 часа и поддържащо обучение – 5 часа, за да се осигури увереност у потребителите, че домашните помощници притежават знания и умения, необходими за удовлетворяване на техните индивидуални потребности. В периода на предоставянето на услугата, в рамките на месечните срещи с домашните помощници, експертите „Мониторинг на услугата” и консултантите психолози ще събират информация за проблемите, срещани от домашните помощници и мерките, предприети за тяхното разрешаване, за да може в края на периода да се състави Сборник с добри практики, резултат от проекта. 7.Предоставяне на услугата „домашен помощник” Социалната услуга ще бъде предоставяна от 26 броя домашни помощници на територията на град Сливен и на още 10 населени места на територията на община Сливен. Дейностите и услугите ще се предоставят в дома на потребителите съгласно утвърдената от изпълнителния директор на АСП методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник”, изработените при подбора индивидуални планове за предоставяне на услугата, сключените договори между доставчика (Община Сливен) и потребителите. Предвижда се услугата да се предоставя на избраните 88 потребителя, съгласно техните нужди. 8.Публичност и информация В съгласие с Методиката за предоставяне на услугата, утвърдена от изпълнителния директор на АСП в първия месец от изпълнението на проекта ще бъде реализирана кампания за предоставяне на информация за услугата „Домашен помощник” в общността. Ще бъдат изработени и разпространени информационни материали, подпомагащи набирането на кандидати за домашни помощници. Ще бъдат изработени информационни материали и излъчени и публикувани репортажи и съобщения, които ще популяризират проекта, ОП РЧР и Европейския социален фонд.
|