Дейности:
|
Дейност 1 :Сформиране на екипа за управление и изпълнение на проекта Ще се осигури общинско помещение за съхранение на проектното досие
Ще се проведе работна среща в общината за определяне на задълженията на екипа за администриране и управление на проекта и разпределение на задачите.Ще се изработи вътрешна система за контрол и мониторинг и оценка напредъка по проекта.
Дейност 2: Подготовка на пакет документи за провеждане на процедура по избор на фирма-изпълнител на СМР,доставки и услуги Ще се осигури общинско помещение за съхранение на проектното досие
Ще се проведе работна среща в общината за определяне на задълженията на екипа за администриране и управление на проекта и разпределение на задачите.Ще се изработи вътрешна система за контрол и мониторинг и оценка напредъка по проекта.
Дейност 3 : Ремонтни дейности - Осъществяване на ремонтни дейности на помещенията, в които ще се предоставя услугата.
- Оборудването на помещенията за предоставяне на услугата ще бъде осъществено от собствен принос на водещата организация и партньора по проекта.
Дейност;4 Подбор и назначаване на персонала на ДЦД
Броя на заетите ще бъде съобразен с определените единни държавни стандарти за съответната услуга .Персонала ще бъде в числен състав от 6 човека вкл.ръководител,соц.работник, ,педагог, психолог ,хигиенист и възпитател.
Дейност 5 :
-Обучение на персонала на ДЦД и местните представители на институциите работещи с деца, експерти от ДСП/ОЗД
-Индивидуална и групова супервизия на персонала на ДЦД
-Процеса на обучение цели повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво и на екипа като цяло,както и развиване на капацитет в областта на организационните умения.
-обучението ще бъде насочено към усъвършенстване ни разширяване на практическите умения на ръководните екипи и специалистите в предоставяне на качествена грижа и подкрепа на тази целева група 8-14одищшни деца в социален риск
Дейност 6 : Подбор на потребителите на услугата.
Работа на терен в общността
С помощта на двама експерти и неформални лидери на ромската общност ,МБЧК, ОЗД,екипа на ДЦД ще извърши подбор на потребителите на услугата на база на индивидуалната оценка на риска за всяко дете и събраната от партниращите институции информация за него.Подборът ще се извърши при следните критерии:
-Психологически особенности,
- възможности за осъществяване на социални контакти:рискови фактори:познавателни потребности,възприятия и възможности на детето
Дейност 7:
Изготвяне на документация за ефективно и успешно управление на ДЦД
Документацията за дневен център за деца ще бъде изготвена от обучения екип от специалисти, с помощта на екипа за управление на проекта.
В съответствие с държавните стандарти за предоставяне на социални услуги за деца и младежи, ще бъдат разработени правила и процедури за предоставяне на услугите:
- Критерии за подбор на потребителите на услугата на ДЦД;
- Договор с техните законни представители за предоставяне на социалните услуги.
-„Процедура за жалби и сигнали”, като задължителна част от договора с потребителя;
- Индивидуален план за предоставяне на услугите;
- Правила и процедури за своевременното сигнализиране и компетентна намеса в случаи на насилие, дискриминация, неглижиране или унижение;
- Индивидуален план за здравни грижи - правила и процедури за осигуряване здравето на потребителите на ДЦД;
- Индивидуална дневна програма на всеки потребител;
- План за провеждане на трудотерапия,образователни програми , изготвени на база индивидуалната оценка на потребителя.
Дейност 8:
Предоставяне на комплекс от услуги в ДЦД” Надежда за всички”
При приемането в ДЦД потребителите на услугата ще бъдат запознати с правилата и принципите на работа в ДЦД,
Екипът на ДЦД, с подкрепата на екипа по проекта и помощ от вътрешни експерти ще работят за социалната адаптация на децата
В срока на предоставяне на социалните услуги вДЦД (11 месеца) вътрешният експерт ще извършва мониторинг на изпълнение на проекта.
Ще се изготвят индивидуални планове за работа с всеки потребител, въз основа на оценката на потребностите и здравословното състояние на децата – нужда от социална рехабилитация, възможности за включване в образователната система и възможност за обучение. Целта е да се определят ежедневните потребности, здравните, образователни и рехабилитационни потребности, потребности от свободно време и др.
Ще се осъществява индивидуална социална работа.
Разработената дневна програма ще акцентира върху стимулирането на пълноценен начин на живот на потребителите на услугата. Елементите на дневната програма ще са различни, в зависимост от индивидуалния план за работа. Акцент в работата ще бъде организиране и придобиване на умения и сръчност, планиране на различни обучителни програми.
ДЦДе разположен в две сгради-едната се намира в с.Алеко Константиново,а другата в гр. Пазарджик и това ще създаде възможност част от дейностите да се осъществяват в общността , което ще подпомогне процеса на социална адаптация и интеграция и за социално включване на потребителите на услугата.
Общуването с хора от общността ще допринесе за изграждане на кръг от приятели, а от там и до по – бързото социално вграждане в обществото.
Социална работа в ДЦД, свързана с битов труд: усвояване на знания и навици за поддържане на добра лична хигиена, сервиране, почистване, разпределяне на задачите за деня.
С потребителите ще се извършва трудотерапия с подкрепа на двама специалисти-трудотерапевти, чрез ангажирането им в дейности, свързани с битов труд и формиране на елементарни трудови навици. Трудотерапията ще подпомогне тяхното социално - битово адаптиране. Усилията ще бъдат насочени и към постепенно формиране на интерес към образованието като необходимост и повишаване съзнанието за образователната дейност като важна част от живота..
Необходимо е да се осигури сигурна и безопасна среда за живот: – ползващите услугите на ДЦД се хранят три пъти на ден ,като сами сервират и отсервират храната, грижат се за хигиената на помещенията, които ползват, сами се грижат за личната си хигиена, включват се в планирането на ежедневните си занимания.
Организацията на живота в ДЦД се осъществява на база разработен Правилник.
На потребителите се осигурява достъп до медицинско обслужване, при необходимост преглед при специалист и съответни изследвания. Ангажимент за това има медицинската сестра.
На потребителите на услугите се осигурява социално, психологическо, педагогическо, здравно и професионално консултиране и информиране. Това се осъществява от социалните работници, психологът и медицинската сестра.
В ДЦД се води задължителна документация, съгласно държавните изисквания:
• Регистър на потребителите
• Лично досие на всеки потребител, което съдържа:
- Договор за предоставяне на социалната услуга;
- Индивидуален план, изготвен след оценка на нуждите на всеки потребител и формулиране на целите, които трябва да бъдат постигнати;
-Формуляр за здравни и рехабилитационни грижи;
-Формуляр за проведената работа по социална интеграция, психо-социални дейности, терапевтични дейности;
- Дневна и седмична програма за предоставяните услуги и проведени рехабилитационни дейности;
• Информационна (рапортна) книга;
• Други необходими документи.
Дейност 9 : Популяризиране на проекта.Начална и заключителна конференция - Ще бъде издадена брошура, в която ще се промотира услугата „ДЦД” - процедури и правила при предоставяне на услугата, дейности, партньори по проекта и др.
- Ще бъде разработен и отпечатан „Наръчник за работа в ДЦД”, който ще съдържа държавните регламенти при предоставяне на услугата, правила и процедури и други. Наръчникът ще бъде полезен както на персонала на ДЦД, така и на други специалисти в областта на предоставяне на алтернативни социални услуги за деца и младежи.
- Организиране и провеждане на начална конференция с представители на местната власт, структури на държавната власт, институции, представители на професионалните общности и заинтересовани лица за представяне на проекта – целеви групи, дейности, резултати.
- В края на проекта ще се проведе заключителна конференция, на която ще се представят резултатите от проекта.
- Ще бъдат изработени 4 броя табели за приноса на ЕС и националното правителство, които ще се монтират при стартиране на проекта.
-Ще бъдат изработени стикери с логото на ЕСФ които ще се поставят на материалите закупени по проекта
|