Дейности:
|
Дейност 1. Ремонт, обзавеждане и оборудване на Дневен център за възрастни хора с увреждания в гр. Панагюрище Ремонт, обзавеждане и оборудване на предоставените помещения за Дневен център за възрастни с увреждания.
По проекта се предвижда да бъде извършена подмяна на вътрешни мазилки по стени и тавани, освежаване на помещенията и демонтаж на фаянсова облицовка.
Община Панагюрище се ангажира да дофинансира останалите ремонтни дейности, в които да се предоставят качествени и достъпни дневни форми на социални услуги за възрастни хора с увреждания, целящи превенция на социалното им изключване и институционалицация.
Ремонтните дейности включват: подмяна на настилките, частична хидроизолация по покрив, подмяна на фаянсова облицовка по стени, частична подмяна на В и К и Ел. инсталации и подмяна на съществуваща външна и вътрешна дограма (врати и прозорци). Изграждане на рампа за хора с увреждания.
След ремонта ще бъдат обособени следните помещения: 1 дневна с кът за почивка и трапезария, кабинет за дейности по интереси и групова работа, два броя санитарни възли, един от които за инвалиди 150см-/150см. с душ, медицински кабинет, разливно където ще се разлива храната, две спални помещения и тераса.
Стаите за отдих ще бъдат мебелирани и оборудвани по подходящ начин съобразно установените потребности на лицето за лесно и безопастно придвижване на обитателите в инвалидни колички, ще се обособи зала за занимания, оборудвана с минимален интериор, задоволяващ най-основните потребности за организация на свободното време, образование и нформация, лесно и безопастно придвижване на обитателите в инвалидни колички. За безпрепятствен достъп на ползвателите на социалните услуги ще се изгради рампа съгласно Наредба №6/26.11.2003 год.
Дейност 2. Подбор и назначаване на персонал на Дневен център за възрастни хора с увреждания За ефективно изпълнение на дейностите и услугите в дневния център се предвижда да бъдат нает следния персонали:
Видове длъжности:
а) специализиран персонал:
директор 1 бр.;
социален работник 3 бр.;
психолог 1 бр.;
рехабилитатор 1 бр.;
мед. сестра 1 бр.;
трудотерапевт 1 бр.;
б) помощен персонал:
хигиенист 1 бр.;
санитар 1 бр.;
кухненски работник 1 бр.;
домакин 1 бр.
Една част ще бъдат наети на трудов договор, а друга на почасово работно време на хонорар.
Предвижда се подборът на персонала да премине през следните етапи:
o Обявяване на конкурс.
o Подбор по документи на кандидатите.
o Провеждане на индивидуално събеседване на одобрените по документи кандидати.
o Обявяване на резултатите от конкурса.
Подбора на кандидатите ще се извърши съвместно и с партньорите по проекта по предварително разработена карта за интервю от Фондация „СПО”.
Назначаване на избрания персонал:
o Подготовка и подписване на индивидуални договори.
o Подготовка на длъжностни характеристики за съответните длъжности.
Дейност 3. Управление на услугите и методическа подкрепа на персонал на Дневен център за възрастни хора с увреждания На екипа ще бъде предоставена подкрепа при стартирането на новата услуга, което е необходимо за нейното утвърждаване. Предвижда се подкрепа по отношение на целия процес – от насочването на потребителите към услугата; съдържанието на дейностите в рамките на Дневния център и изхода от услугата. Управлението на услугите ще се базира на следните принципи: комплексност, екипност, отчетност, професионална подкрепа и консултиране в процеса на предоставянето на комплекса от услуги. За тази цел ще бъдат включени консултанти и експерти, които да подпомогнат процеса.
Дейността предвижда оптимизирането на услугите и работа по тяхното качество, което изисква три основни :
1) създаване и изграждане на екипа, длъжностни характеристики, съответстващи на методиката и щатно разписание на персонала в съответствие с предвижданите услуги;
2) Повишаване на капацитета на персонала и неговото специализиране за предоставяне на по-богат набор от услуги;
3) Непрекъсната супервизия и развитие на капацитета на персонала и привличането на допълнителни ресурси към услугите в ДЦВХУ.
Управлението на услугите ще се базира на следните принципи: комплексност, екипност, постоянно взаимодействие с институции и организацииот местнта общност, отчетност, професионална подкрепа и консултиране в процеса на предоставянето на комплекса от услуги – 96 дни методическо консултиране и подкрепа.
Дейност 4. Повишаване на капацитета на наетия персонал и супервизия на наетия персонал Обучения. Проектът включва развитие на човешките ресурси в посока на натрупването и надграждане на знания от страна на персонала, като ще бъдат организирани модулни обучения за всички служители и такива, които да надграждат уменията им и специализират конкретния служител съобразно задачите по проекта. Този подход се предлага с оглед на ограничена натовареност и възможността за получаване на безплатни (за персонала) обучения. В обучението ще бъдат включени наетите специалисти в Дневния център и представители на организациите, които ще формират партньорската мрежа – дружества на инвалидите, НПО, Община и т.н. Основната цел на този вид обучения е да се повишат професионалните компетенции на наетия персонал, съобразени с изискванита за предтавяне на новата услуга в общността. Участието и на други професионалисти в обученията, ще даде възможност и е предпоставка за изграждането на партньорска мрежа от професоионалисти, които да могат да общуват на общ пофесионален език. Предвиждаме обучителните групи да бъдат до 20 човека и с двама обучители. Обученията ще бъдат реализирани с ресурс от Фондация СПО.
Обученията са:
o Базово обучение - 68 часа;
o Специализирано обучение - 156 часа.
Всяко обучение ще бъде провеждано от двама обучители. От общия брой обучения, 2 от тях ще бъдат изнесени, като едно от тчх е тридневно като продължителност и едно двудневно.
Супервизия на персонала. При предоставянето на социални услуги за възрастни хора с увреждания, супервизията на персонала се явява един от елементите, които гарантират качеството. Предвижда се да бъде проведена:
ежемесечна индивидуална супервизия 84 бр.;
ежемесечна групова супервизия на персонала на ДЦВХУ – 10 бр.
Дейност 5. Предоставяне на социални услуги в Дневен център за възрастни хора с увреждания Услугите ще са индивидуално планирани след оценка на потребностите и ще включват дейности, съобразени с интересите, възможностите и силните страни на потребителите. Ще се изработват индивидуални рехабилитационни, терапевтични, възтановителни планове и програми, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите.
Услугите ще включват:
o Индивидулните планове ще включват както работа със ползвателите на услугите, така и с техните близки и роднини – индивидуална и групова работа с близки и роднини; тренинги, информиране и консултиране; насочване и придружаване за ползване на други социални услуги; посредничество между институциите. Възрастните хора с увреждания, които живеят в семейна среда обикновено получават подкрепа от своите роднини и близки. Споделената грижа в рамките на семейството и разширеното семейство предполага участие на роднините, необходимост в някои случаи от обучение или семейна медиация за подобряване на взаимоотношенията.
o Групови и индивидуални занимания в ателиета по интереси. За ангажиране на свободното време на ползвателите към ДЦВХУ са предвидени включването им в клубове по интереси. Това са:
Клуб “Градинар;
Клуб “Ръчно творчество”;
Клуб “Народно традиции и празници”;
Клуб “Култура”;
Клуб “Занимателни игри”.
За реализиране на клубовете ще бъдат организирани и провеждани народни празници, съвместно с близки и роднини, други дружества, читалища, ДЦДУ “Дъга” и др. организации. Ще бъде организирани съвместни благотворителни базари по празниц като 1 март и Коледа. Ще бъде закупена и оборудвана библиотека с популярна и специализирана литература (напр.: за плетиво, градинарство, народно творчество), ще бъде направен абонамент за популярни ежедневници, специализирани вестници и списания, ще бъдат закупени популярни игри (карти, табла, шах и т.н.), ще се организират посещения на културни мероприятия в Панагюрище, ще бъдат закупеи материали за засаждане и поддържане на градината на Центъра, материали за изработване на плетива, сувенири, гоблени и т.н.
Дейностите ще бъдат насочена към реално социално включване на хората с увреждания в обществения живот на населеното място. Характерна особеност на Дневните центрове, които работят през последните години е, че тяхната работа се ограничава до сградата, в която е базирана услугата. Това води до вторична форма на изолация на хората с увреждания.
o Наблюдение на здравен статус и състояние, извършване на необходимите манипулации от медицински специалисти (медицинска сестра, рехабилитатор).
o Хранене – ще бъде извършвано веднъж дневно, като се предвижда да се предоставя от кетъринг изпълнител. Също така 2 пъти в месеца ще се организира и хранене извън пространството на ДЦВХУ – посещение на групи потребители в различни заведения за обществено хранене. Според сезона ще се организират и пикници.
Комплекса от услуги ще се предлага и за 10 човека от съседните села на Панагюрище, като за това се предвижда специализирана мобилна подкрепа и помощ директно в домовете на потребителите, без хранне.
Дейност 6. Създаване на партньорска мрежа за социално включване на възрастните хора с увреждания Механизмът за съвместна работа ще осигури на ефективни работни взаимодействия със заинтересувани страни – Ощина Панагюрище, Фондация СПО, ДСП, местни дружества и организации, нпо и доставчици на услуги. На двудневна изнесена работна среща на представители на заинтересованите страни, ще бъде обсъдено взаимодействието между тях, с цел обединяване на усилията – дискутиране, планиране и взимане на решения за ефективно социално включване на възрастните хора с увреждания. Предвижда се и втора еднодневна работна среща за приемане и подписване на механизма. Срещите ще бъдат водени от ангажирани за това лица – фасалитатори. Рамката за механизма ще бъде изработена съвместно и с подкрепата на консултанти и експерти. Предвижданият брой участници в работните срещи да е група от 20 човека. Дейност 7. Популяризиране на постиженията на проекта За периода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат проведени 3 кръгли маси, като първата ще бъде за представяне на проекта и запознаване на местната общност с целите и планираните дейности. Втората кръгла маса ще бъде посветена на отчитане на напредъка по проекта, а на третата ще бъдат представени крайните резултати и изпълнение на дейностите по проекта. За по-голяма прозрачност на управление и изпълнение на проекта ще се формира Съвет за прозрачност, който ще вземе участие в предвидените кръгли маси. Предвижда се популяризиране на проекта да се извършва през целия период на изпълнение на договора – представяне на услугите по време на работни срещи, организирани прояви и празници, презентации, кръгли маси.
Периодично ще бъдат публикувани материали за напредъка на Проекта в местните печатни и електронни медии. Информация за напредъка по проекта ще бъде публикувана и на интернет-страницата на Община Панагюрще. За популяризиране на дейността на проекта, програмата и донора ще бъдат изработени, отпечатани и разпространени рекламни брошури – 250 бр., химикали – 150 бр., стикери – 100 бр., бележници – 100 бр. Те ще бъдат разпространявани по време на обучения, работни срещи, организирани прояви, кръгли маси. Ще бъдат изработени 1 информационна табела за визуализация на входа на Центъра, 1 информационно табло за донора и проекта и 1 транспарант, който да се използва за визуализация при различни прояви по проекта.
Също така, поради ограничеността на средствата за закупуването на оборудване на Центъра, се планира привличане и подкрепа от различни местни организации и частни лица за дооборудването му.
|