| Дейности: | 1. Създаване на екип за управление на проекта.      Оборудване на помещение предназначено за офис С цел административно управление на проекта ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект, Координатор и Счетоводител, които ще отговарят за постигане целите на проекта, за документалното му оформяне, изготвянето на междинни и окончателни технически и финансови отчети и др. Ще бъде актуализиран плана за действие и ще бъдат разпределени задълженията, като за целта ще бъдат изготвени длъжностни характеристики.Ще се оборудва  помещението предназначено за офис на проекта. Сдружение “Свят  без  граници” разполага с помещение, което се нуждае от дооборудване с необходимата техника, която да допринесе за нормалното функциониране на офиса по проекта и реализиране на заложените дейности. Дейност 2. Организиране и провеждане на информационна кампания за запознаване на общността и потенциалните потребители със същността на предоставяните  по проекта услуги, както и реда за участие С цел информиране на обществеността за съществуването на проекта, неговите дейности и цели ще бъде организирана информационна кампания, състояща се в:
	Изготвяне и отпечатване 500 бр.  дипляни, съдържащи информация за услугите, които ще бъдат предлагани от домашните помощници  и  социалните  асистенти   по проекта, както и условията за включване и с  указан  краен срок за подаване на заявки, формат  60х84/4,4цвята
	Изготвяне и  отпечатване на 200бр.листовки   за популяризиране на услугата по схемата  и приноса  на ЕСФ.формат А4,4+4цвята,
	Изготвяне и  отпечатване на 150 бр. плакати  за  визуализация   на проекта поставени в кметствата и в  общината в офиса на проекта  и на др. обществени места 
	Издаване на 5 публикации в местната преса – в началото на проекта, за предоставяне на обща информация за същността на проекта и предлаганите услуги и в края на проекта – за информиране на обществеността за постигнатите резултати. Една публикация  за набиране на лица желаещи да ползват услугите по проекта и лица желаещи да я предоставят. И две публикации – 4месец и 8 месец –за  популяризиране на услугите  и постигнатите до момента резултати.
	Изготвяне и  отпечатване на брошура за проекта – ще се издаде преди приключването на проекта и в нея ще бъде представен изградения модел на работа, който да може да се използва и от други организации, желаещи да развиват дейност в областта на  предоставянето на  социални услуги; ще се популяризират постигнатите резултати – 100 броя.
	Визуализация – за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР” ще бъде  изработена  и поставена  1бр. указателна табела, която  ще бъде поставени на офиса на проекта, 100 рекламни папки и 100 рекламни химикалки за участниците в дейностите по проекта; обозначителни етикети, които ще се поставят на закупеното оборудване и обзавеждане; 
На всички материали, издания и продукти от проекта ще бъде отразявана финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР”, като ще се спазват стриктно изискванията посочени в Насоките за визуализация.
 3. Подбор на лица – социални асистенти и  домашни помощници. Провеждане на обучение. Подборът на лицата ще бъде организиран по начин, осигуряващ равнопоставеност и свободен достъп за участие.
Екипа  за управление на проекта ще разработи длъжностна характеристика (която става неотменна част от договора) за дейностите „Социален асистент” и „Домашен помощник”, съдържаща задълженията и отговорностите, както и етичните норми, присъщи на длъжностите. Информация за създаваните по проекта работни места ще бъде публикувана в местната преса, както и ще бъде предоставена в ДБТ. Ще бъдат обявени места, както за безработни хора, които ще работят на пълен работен ден, така и за такива, които желаят да работят допълнително – по часово. Подборът ще бъде реализиран на 2 етапа. На първия етап желаещите кандидати ще предоставят документите си, а на втория – ще бъдат проведени интервюта с всички, преминали етап 1. В процеса на тези интервюта ще бъдат детайлно изяснени опита и мотивацията на кандидатите. Подборът и наемането им ще бъде извършено съгласно  българското законодателство, и спазвайки принципите за равнопоставеност и антидискриминация.След приключване на конкурса лицата,които  не са преминали   обучение   ще преминат 5 дневно обучение, съобразно установените нужди .Обучението ще допринесе за повишаване уменията на  социалните асистенти и домашните помощници и за повишаване качеството на предлаганите услуги. За  участниците в обучението се предвиждат  учебни пакети   включващи – папка, химикалка, нотпат-листя, допълнително  необходимата информация  съгласно  българското  законодателство свързано със социалните услуги / закон за социалното подпомагане, правилника за прилагане на закона за социално подпомагане, методиката  за предоставяне на социалните  услуги- социален асистент и  домашен помощник и др./В края на третият месец от предоставянето на услугата  ще се проведе  двудневно надграждащо обучение  на всички социални асистенти и домашни помощници,   в  което  ще се  разгледат  положителни  практики   и  ще се представят практически модели за работа. За участниците в надграждащото обучение  се предвиждат „мини”учебни пакети    съдържащи  презентации на добри практики, различни видове  казуси за решаване, нотпат листя   и папка.
 Дейност 4. Подбор на потребителите на услугите „Социален асистент„ и  „Домашен помощник”. Изготвяне на индивидуални оценки на потребностите. Подборът на потребителите ще бъде извършен  от екипа за управление на проекта и  назначеният по проекта социален  консултант на  база на подадените заявки  от  желаещите да ползват  социалните услуги по проекта.
Социалният консултант ще изготви оценка на потребностите на всички потребители на услугата – физическо състояние, способност за справяне с ежедневни дейности, социална активност и др. На базата на тази оценка ще бъдат разписани конкретни дейности, които да съответстват на индивидуалните потребности на конкретния потребител. Плановете ще бъдат дискутирани със съответните потребители и при необходимост ще бъдат коригирани. 
След изтичане на 6-месечен период тези оценки ще бъдат актуализирани,  за да отразят настъпили промени в състоянието на потребителя..
Също така, на базата на предоставена от ДСП информация, ще бъде изготвена справка за доходите на потребителите на услугите и ще бъдат определени размерът на потребителската такса и начина за нейното заплащане.
 Дейност 5.  Провеждане на опознавателни срещи между потребителите,социалните асистенти  и домашните помощници.
Изготвяне на индивидуални графици за предоставяне на услугите и сключване на договори със социалните асистенти и домашните помощници
 Необходим етап от реализирането на проекта е социалните асистенти  и домашните помощници да посетят в домовете им, потенциалните ползватели, с цел запознаване и уточняване на времето за предоставяне на услугата. На срещата ще присъства  социалният  консултант и представител на Екипа за управление на проекта. В последствие ще бъдат разработени графици за предоставяне на услугите, като ще бъдат взети предвид разстоянията между обслужваните потребители, както и местожителството на  социалният асистент и  домашния помощник. Целта ще бъде времето за придвижване на помощника от потребител до потребител да не надвишава ½  час на ден.
След изготвянето им ще бъдат сключени договори със социалните асистенти и домашните помощници
 Дейност 6. Предоставяне на услугите  и сключване на договори между доставчика на услугите  и  потребителя. Предоставянето на услугите в общността осигурява на потребителите подкрепа в домашна среда, което е важно за психическото им състояние. По този начин се подхожда индивидуално към потребностите на потребителите и се подобрява качеството им на живот.
За да бъдат гарантирани правата, задълженията и отговорностите на потребителя и доставчика на услугата, то те трябва да бъдат юридически регламентирани, поради което в 7-дневен срок след началото на предоставяне на услугите ще бъде сключен договор. Той ще дефинира техните права и задължения, видовете дейности, които ще бъдат извършвани, сроковете за извършването им и др. 
Всеки отделен потребител ще бъде обслужван ежедневно в рамките на 4 часа. Работещите на пълен работен ден ще обслужват по 2 лица дневно.
Услугата ще бъде предоставяна спазвайки принципите на:
-	зачитане на личното достойнство и пространство на потребителя
-	спазване поверителност на личните и информация,
С цел водене на отчетност и получаване на обратна връзка от страна на ползвателя,  социалният асистент и домашния помощник ще водят  дневник за своите посещения, в който ще описват ежедневните дейности, които са  извършили, както и времето, в които  са  ги е извършили. Дневникът ще се подписва и от потребителя, което ще удостоверява достоверността на посочената информация.
 Дейност 7. Сключване на договор със социален    консултант. Социалният  консултант  ще  извърши  първоначалната  оценка  на  потребностите  на  потребителите  и  ще  продължи  да работи  с  потребителите  с цел подкрепа и  предоставяне на  консултации. Дейностите ще се  извършват  съвместно със социалните  асистенти  и  домашните  помощници  и  самите  ползватели, а не само  за тях.Тези дейности  ще  осигурят  възможност на самотно живеещите възрастни   хора  и  лица  с  увреждания да живеят достойно и  сигурно получавайки  необходимата  обществена подкрепа.Социалният  консултант ще бъде  назначен на граждански договор, като  ще работи  8 дни в месеца  или  2 път  в  седмицата  по 6 часа.
 Дейност8. Организиране и провеждане на конференция за   старт на дейностите по проекта и  конференция за популяризиране на постигнатите резултатите по проекта На форумите  ще бъдат поканени да присъстват медии, институциите, имащи отношение към проекта и много граждани от всички населени места в община  Стара Загора. На конференцията за старт на дейностите ще бъдат  представени  дейностите  залегнали  в проекта, целевите групи и поставените индикатори за изпълнение.
На втората конференция ще се представят   постигнатите  резултатите от проекта и ще бъде отчетена цялостната дейност.
Провеждането на форумите е необходима дейност, за да се даде обществена значимост на изпълняваните по проекта дейности и се подчертае приноса на ЕСФ и Националното финансиране за осигуряването на независим и достоен живот за целевите групи, с което се намалява риска от институционален тип грижи. На вторият форум ще бъдат обсъдени нови и надграждащи форми за социални услуги и тяхната устойчивост.
За двата  обществени  форума  ще бъдат  изготвени  информационни  материали  за  дейностите по проекта, включващи  информационен   преслист  за медиите и информационна  листовка.
 Дейност 9.Осъществяване на текущ контрол на предоставяните услуги С цел осъществяване на текущ контрол, Ръководителят на проекта ще извършва проверки на място, в рамките на които ще се отчита мнението на потребителя по отношение на предоставяната услуга и ще бъде извършвана проверка на водения от домашния помощник или  социален асистент дневник по отношение на пълнота и съответствие със заложените в индивидуалния план на потребителя дейности. За целта ще се използва   формуляр    който ще бъде попълван от Ръководителя по време на срещата и ще бъде използван като основа за разрешаването на конкретен проблем, възникнал по време на предоставянето на услугата.
 10.Отчет на дейностите по  проекта   Изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети
 |