Дейности:
|
1.Информиране на населението за :
а/целта на проекта ,какви услуги ще бъдат предоставяни ,кои могат да получат помощта и реда за предоставянето й;
б/за хода и резултатите от проекта ;
Провеждане на две информационни кампании/в началото и края / ,публикуване на информации в местен вестник и интернет страниците на двете Общини за набиране на потребители и персонал. Запознаване на заинтересованите с методиката за извършване на оценка на потребностите по настоящата схема, ще се използва методиката и образците към нея. С цел да не се допускат дублиране на обгрижвани лица ще се правят справки в РДСП с искане да потвърдят, че лицата, които ще бъдат обгрижвани в рамките на проекта, не ползват същата услуга по други програми и проекти. 2.Определяне на потребители на услугите , подбор на лицата за „СА” и „ДП”, съобразени с потребностите и при зачитане на желанието на потребителите на услугите.
Разработване на графици за предоставяне на услугите .
Изготвя се списък с потенциалните потребители на услугите и се извършва оценка на нуждите им ,съгласно правилника за прилагане на ЗСП/закон за социално подпомагане/.
Изработват се:а/ критерии за подбор на асистенти и помощници ;б/ длъжностна характеристика на кандидатите за СА и ДП
Кандидатите се набират чрез обявите в медиите,разлепените съобщения и от интернет страниците на общините Доспат и Борино Предвиждаме потребителите да бъдат минимум 62 с цел обхващане на по-ширък кръг от потребители . Това ще е предпоставка за по-пълно обхващане на реалните нуждаещи се от социални услуги .Класиране и на резервни потребители .
Определяне на потребителите на услугите и съответните лица за СА и ДП ще стане по критерии на съвместни срещи . На срещите присъстват потребителите и/или техни представители,лицата кандидати за СА ДП ,екипа по организация и управление на проекта,кметовете или секретари на населеното място,както и здравно лице-служител на общинска администация.
Сключване на договори и попълване на анкетни карти .
Обработват се данните за дохода на потребителите,договаряне на услугите ,какви и колко,кой ще ползва ,размера на месечната потребителска такса .Разработват се графици за предоставяне на услугите.
3.Обучение на лицата за „СА” и
„ ДП”
Избор на обучаваща организация съгласно НВМОП . Организиране и провеждане на обучение. .Заниманията ще се организират и проведат в рамките на 3 дни , 3 пъти за периода на изпълнение . 4.Предоставяне на социални услуги-„СА-социален асистент” и „ДП-домашен помощник”,съответстващи на оценките и нуждите на всеки потребител. 1.Ежедневно предоставяне на услугите
2.Мониторинг на услугите в домовете на потребителите и оценка;
3 Актуализиране на индивидуалните планове;
4.Водене на информация ,поддържане на база данни за проекта,попълване и актуализация на досиета.
5.Покупка и раздаване на материали и консумативи, необходими за изпълнение на дейностите, пряко свързани с предоставянето на социалната услуга
5.Организация ,управление , контрол,отчет. Организиране изпълнението на дейностите .Назначаване на екип на проекта-Ръководител,Координатори.-двама –по един за територията на всяка Община,Счетоводител .Изработване на система за контрол и оценка с ясни критерии и индикатори.Запознаване и даване на указания за водене на документацията от всеки СА и ДП. Ежемесечни селективни проверки и посещения на потребителите,проверка на дейността на „СА” и „ ДП” .Проверка на дневниците на потребителите и съставяне на протоколи за проверка.Ежемесечни отчети на база проверки на документацията-досие,график на услугите,дневници.
В екипа е включен ,представител на Община Доспат с опит в организацията на подобни дейности и се занимава с подготовката и издаване на документите по трудови взаимоотношения .
Популяризиране на проекта. 1.Изготвяне и разпространение на брошури изработени съобразно правилата за информиране и публичност .2.публикуване на статии в регионалния и местен печат.3.Изработване и поставяне на плакати в населените места от двете общини,с информация за ЕСФ и ОП „РЧР” и схемата .
|