Дейности:
|
Създаване на екип за управление на проекта. Организационната структура за изпълнение на проекта ще се извършва основно от Екипа за управление на проекта, който е сформиран на ниво община. Създаденият екип ще работи за реализация на основните и специфични цели на проекта, чрез ръководене, координиране, разпределяне на отговорности, наблюдение и мониторинг за успешно приключване и постигане на мултипликационен ефект. Подбор на домашни помощници и социални асистенти Събеседване с кандидатите, желаещи да предоставят услугата „ домашен помощник” и „ социален асистент”. Определяне на комисия за провеждане на подбора. Изготвяне на формуляр за оценка и подреждане на кандидатите в низходящ ред ,съобразно крайната оценка от извършения подбор.Определяне поименно на лицата, които ще предоставят социалните услуги. Сключеване 17 трудови договора със социални асистенти и 16 трудови договора с домашни помощници. Подбор на потребители Набиране на документи от кандидат-ползвателите на услугата „домашен помощник” и услугата „ социален асистент”. Подреждане на кандидат потребителите в низходящ ред, съобразно събрания брой точки от социалната оценка. Определяне на кандидат потребителите на услугите. Обучение на домашни помощници и социални асистенти Развиване на умения за предоставяна на услугите в обществеността, спазвайки основните принципи за зачитане на човешките права и достойнство. Предоставяне на услугата „ Домашен помощник „ • Оценка на рисковете за потребителите с цел изготвяне на план за намаляване на рисковете, който е част от индивидуалния план за социални услуги. Оценката се извършва от социалния консултант.
• Сключване на договори и други необходими споразумения между Доставчика на услуги и домашните помощници и потребителите на услуги.
• Изработване на индивидуални планове за социални услуги за потребителите и индивидуални работни планове на домашните помощници
• Ежедневно предоставяне на услуги от наетите за целта лица
• Мониторинг на услугите чрез посещения на място по домовете на потребителите, извършвано от Доставчика чрез екипа за изпълнение на проекта
• Оценка на работата на домашните помощници
• Оценка и актуализиране на индивидуалните работни планове и индивидуалните планове за социални услуги. Оценката се прави от социалния консултант.
• Поддържане на база данни и досиета при спазване разпоредбите на Закона за защита на личните данни.
• Изпълнение на задълженията на домашния помощник включени в длъжностната му характеристика, като: поддържане на хигиената на обитаваното жилище, чрез подреждане на стаята, обиране на праха, изтупване и постилане на постелни завивки, измиване на кухненска посуда, измитане на под. Пазаруване, закупуване на медикаменти, хранителни продукти и вещи от първа необходимост. Помощ при вземане на лекарства, измерване на кръвно налягане, придружаване до личен лекар, настаняване в болница. Приготвяне на храна и подпомагане при хранене, доставка на готова храна. Пране и други комунално-битови дейности /помощ при ежедневния тоалет и обличането, при къпане, бръснене, подстригване, боядисване на коса, придружаване до местата за извършване на комунално-битови услуги, заплащане на електроенергия, топлоенергия, телефон, вода, местни данъци и такси и други, със средства на потребителя, цепене на дърва и палене на печка, и съдействие за отстраняване на дребни технически повреди/. Развлечения и занимания в дома.
Предоставяне на услугата „ Социален асистент” Извършване на социално-консултантски услуги. Помощ при общуването и в поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома. Организация на свободното време и създаване на активен живот на възрастни хора и инвалиди; административни услуги /изготвяне и подаване на документи в институции, куриерска работа и др./, медицински услуги /грижи в болницата при необходимост, проследяване на приемане на лекарства, рехабилитация и др. Предоставяне на консултантски услуги Социалният консултант ще подпомага успешното изпълнение на проектните дейности. Той ще подпомага дейността на „домашните помощници” и „социалните асистенти”, ще съдейства за решаване на възникнали проблеми в процеса на доставка на услугите, ще координира работата по конкретни случаи от практиката, ще оказва консултативна подкрепа на родителите и семействата им, ще подпомага работата по включване на нови потребители и домашни помощни и социални асистенти, както и дейностите по планиране и мониторинг на услугите. Изготвя социалните оценки на потребителите . Изготвя индивидуалните планове на потребителите. Публичност Предвижда се на всяко тримесечие да се информира обществеността, чрез информационни материали в местните средства за комуникация и публичност.
Публикуване на материали за напредъка на проекта на страниците на Информационния бюлетин на общината и регионални вестници.
Отчитане на проекта Изготвяне на заключителен технически доклад и финансов отчет и съпътстващите ги документи. Окомплектоване на доказателствени материали по разходната част на проекта.
|