Дейности:
|
Дейност 1. Организация и управление на проекта За целите на изпълнението на проекта, ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от хора с различни профили, необходими за качественото реализиране на заложените дейности.
Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършва в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в договора. Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на изпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността.
След сформирането си, екипът ще разработи график на дейностите и ще определи конкретни отговорни лица за изпълнението им; ще разработи методология за извършване на мониторинг и контрол и план за реализиране на информационната кампания. Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на конкурсната документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители.
Дейност 2. Провеждане на обучения от Института по
публична администрация - ИПА
Предвиждат се за изпълнение следните три обучения от каталога на Института по публична администрация:
1. Прилагане на административно-процесуалния кодекс / за неюристи/, в което са включени 17 служители.
Постоянните промени в нормативната уредба създават предпоставки за допускане на неволни пропуски в работата на служителите от администрацията на Община Нова Загора. Поради тази причина първият модул за обучение е свързан със прилагането на административно –процесуалния кодекс. Предложеното обучение включва следните акценти:
• Предмет, обхват и действие на административно - процесуалния кодекс (АПК). Основни принципи. Страни и представителство.
• Издаване на: индивидуални актове; общи и специфични .
• Оспорване на административните актове по административен ред.
• Възобновяване на производствата по издаване на административни актове и предложения и сигнали.
• Производство по оспорване на административни актове по съдебен ред (първа съдебна инстанция, касационна инстанция, обжалване на определения и разпореждания на
административните съдилища).
• Производства по отмяна на влезли в сила съдебни решения по административни дела.
• Производства по защитата срещу неоснователни действия и бездействия на администрацията.
• Производства по изпълнение на административните актове и на съдебните решения.
• Производства по установяване на административни нарушения и налагане на административни наказания по реда на АПК.
2. Деклариране на конфликт на интереси, в което са включени 35 служители.
Законът за конфликт на интереси е сравнително нов за прилагане от администрациите като цяло. Повечето служители не са запознати в детайли с неговото прилагане, освен длъжностните лица, които постоянно работят с нормативна уредба. Поради този факт е необходимо по-голяма част от служителите да се запознаят със закона и с начините за прилагането му. Обучителният процес ще съдържа следното съдържание:
• Същност и специфика на конфликта на интереси в публичната администрация.
• Единна система за управление на конфликта на интереси; деклариране.
• Декларация за несъвместимост.
• Декларация за частни интереси.
• Декларация за настъпили промени.
• Декларация за частен интерес по конкретен повод.
• Последици при нарушения във връзка с декларирането.
• Задължения във връзка с декларирането. Контрол върху декларациите.
• Анализ на риска от конфликт на интереси.
• Решаване на казуси.
3. Етика и превенция на корупцията в администрацията, с предвидени 18 обучаеми.
За публичната администрация в Р България постоянно се изказват мнения и съмнения за занижена етика на служителите и действаща корупция в администрацията. За да се избегнат тези твърдения, които в по-голямата си част са нереални е необходимо да наблегне над фактите, чрез които в работата си общинските служители ще доказват своята почтеност и етичност. В този модул на обучение е включено следното учебно съдържание:
• Същност на корупцията, причини, разпространение и вреди.
• Международна правна рамка за превенция и противодействие на корупцията и ангажиментите на България.
• Международни и национални институции, ангажирани в противодействие на корупцията.
• Политика и мерки за превенция и противодействие на корупцията.
• Публичната отчетност като неделима част от политиката за прозрачно управление и изпълнение.
• Етичните кодекси като инструмент за ограничаване на корупцията.
Дейност 3. Провеждане на обучения по ключови
компетентности
При изпълнение на Дейност 3 ще се проведат следните обучения по ключови компетентности:
1. Екипна ефективност – 28 участника
2. Лична ефективност – 28 участника;
3. Ефективна комуникация – 28 участника.
За трите обучения ще се изготвят материали и лекции, които да стимулират личната, екипна ефективност и ефективната комуникация. Обучителния процес ще се организира от избраният изпълнител за извършване на поръчката.
Дейност 4. Дейности за информация и публичност Избора на фирма за изпълняване на мерките за информираност и публичност ще се осъществи през първия месец съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки, в съответствие с принципите за спазване на прозрачност и равнопоставеност.
За осигуряване на информация и публичност ще бъде организирана и проведена заключителна пресконференция, изработени 1 информационна табела, 100 рекламни брошури, 100 химикалки, 100 тефтера, 100 хартиени торбички.
|