Дейности:
|
Дейност 2: Цифровизиране (разработка на програмни средства и въвеждане) на информацията от задължените лица за обезпечаване на автоматизиран обмен на регистрови данни и информация от електронните регистри Дейността се състои от следните поддейности:
- разработка на програмни средства:
- въвеждане.
Дейността включва работа по разработване на програмни средства за запазване на данни и информация в структуриран вид в разработените по дейност 1, електронни регистри на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради и на промишлени системи. Дейност 5: Дейности за информация и публичност За популяризиране на проекта на АУЕР: дейностите, начините за участие в проекта и ефекта от неговото осъществяване, ще бъде организирана и проведена информационна кампания.
Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз.
Дейността включва следните поддейности:
- Подготовка и отпечатване на 5 бр. плакати (хром, цветни, размер 50/70 см) и изготвяне на 2 подвижни табели (винил, със стойка, цветни, размер100/70 см) с обозначенията на Проекта
Ще бъдат изготвени 200 бр. брошури (размер А5, цветни) с информация относно проекта. Брошурите ще са на разположение на всички заинтересувани страни на Презентацията на Проекта и в сградата на АУЕР през цялото време на действие на Проекта.
- Провеждане на откриваща и заключителна пресконференция
Заключителната пресконференция ще отчете изпълнението на дейностите по Проекта пред представители на пресата, заинтересованите страни и служителите от администрацията.
- В цикъл от 3 публикации (статии и интервюта) в средствата за масово осведомяване да се популяризира дейността по проекта;
- Ще се изработи и един Интернет банер;
- Ще се подготвят 100 броя рекламни комплекти, включващи тефтер, блокноте, химикалка и папка, с флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и ОПАК
Информация за популяризирането на подкрепата от ЕСФ ще бъде включвана във:
- Всички обяви, съобщения и информации на уеб страницата на АУЕР и в медиите
- Всички публикации и интервюта за медии;
- Всички разяснителни материали и информации, предоставяни на заинтересованите страни;
- Всички междинни доклади, окончателен доклад, както и всички отчетни документи по Проекта;
- Плакати, брошури и табели;
- Организираните пресконференции Дейност 1: Надграждане на електронните регистри на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради и на промишлени системи с възможност за предоставяне на 4 бр. административни услуги по електронен път, вкл. електронн Дейността ще включи следните етапи (в съответствие с добрите практики за разработване на информационни системи):
• дефиниране на изискванията към трите информационни модула:
- обезпечаващ предоставянето на административните услуги по електронен път;
- за подаване на информация по електронен път от задължените лица;
- за електронно плащане;
• разработване на архитектурен модел и дизайн на данните на трите информационни модула:
- обезпечаващ предоставянето на административните услуги по електронен път;
- за подаване на информация по електронен път от задължените лица;
- за електронно плащане;
• разработка на прототип за всеки от трите информационни модула:
- обезпечаващ предоставянето на административните услуги по електронен път;
- за подаване на информация по електронен път от задължените лица;
- за електронно плащане;
• Изграждане на трите информационни модула:
- обезпечаващ предоставянето на административните услуги по електронен път;
- за подаване на информация по електронен път от задължените лица;
- за електронно плащане;
• Тестване на трите информационни модула;
• Внедряване на трите информационни модула Дейност 4: Провеждане на съпътстващо обучение за служителите в АУЕР В рамките на дейността ще бъдат направен план за обучение за работа със разработените информационни модули, ще бъдат изготвени програми за обучение в съответствие с ролите и задачите по отношение на системата на АУЕР, както и системните администратори.
Ще се изготви план-програма за провеждане на обученията и ще се подготвят обучителни материали в цифров и хартиен вид.
Ще бъдат обучени 10 бр. служители на АУЕР в 4-дневен курс на обучение, както следва:
- Работа с трите информационни модула (единият, обезпечаващ предоставянето на административните услуги по електронен път, а вторият – даващ възможност задължените лица да подават онлайн информация за извършената от тях работа, а третият – обезпечаващ електронно плащане);
- Поддържане на 4-те електронни административни услуги;
- Практическа работа за цифровизиране на данните в регистрите;
- Администриране. Дейност 7: Управление на проекта Дейността ще бъде реализирана чрез следните поддейности:
1.1. Организация на дейността на екипа
Ще се сформира екип, ще се назначат експерти и ще се разработи подробен и текущо актуализиран план график за действие с конкретни задачи, срокове, роли и задължения на екипа. Ще се координира работата на екипа по проекта с тази на изпълнителите на дейностите, които ще бъдат избрани чрез процедури по ЗОП. Всяка една от процедурите, които предстои да бъдат обявявани по ЗОП, ще се фиксира във времето, в логическата последователност на взаимно обвързаните и следващи една от друга дейности.
Ще се разработи детайлен план за мониторинг и контрол на дейностите, човешките ресурси и бюджета, както и план за оценка на риска, с ясно формулирани индикатори, които да позволяват ранна диагностика на проблеми и бързи дейности за тяхната превенция.
Екипът ще разработи начален доклад, който при необходимост ще актуализира и ще оптимизира предложената в проектното предложения методология.
1.2. Процедури по ЗОП
Екипът ще ползва външна експертна помощ (за първата – дейности 1-4) при подготовка на тръжна документация, включително техническо задание и методика за оценка, в съответствие с изискванията на ЗОП за четири процедури за избор на изпълнители по дейности, както следва:
• Дейности 1-4;
• Дейност 5;
• Дейност 6;
• Дейност 8.
Ще се проведат четири процедури за избор на изпълнител, като ще се включи и външен експерт от списъка на АОП (за първата).
1.3. Наблюдение и контрол
Ще бъде разработен план за текущо наблюдение и контрол, както и оценка на междинните и крайни резултати от проекта, а също така и за анализ, оценка и превенция на риска. Екипът ще подготви първоначален доклад по проекта и ще го представи на вниманието на ръководството на АУЕР. Ще се осъществява текущо наблюдение и контрол над проектните дейности, още от подготвителната фаза, като екипът ще ползва разработени по предишни проекти вътрешни процедури и правила за мониторинг на дейностите спрямо целите и резултатите, както и финансовите ресурси.
Ще се подготвят междинни отчети за изпълнението на проекта съгласно изискванията на ОПАК.
Ще се гарантира изпълнение на проекта в съответствие с изискванията на договора по ОПАК. Дейност 6: Одит Дейността има следните основни направления:
• Осъществяване на финансови консултации по време на реализацията на проекта;
• Документална проверка и текущи становища по отношение на разходването на средства по проекта – разплащания с външни изпълнители, разходи за организация и управление и други;
• Извършване на цялостен одит на проектната документация след приключване на основните дейности по проекта и изготвяне на одитен доклад.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител – регистриран одитор или одиторска организация, чрез провеждане на съответна процедура по реда на ЗОП. Дейност 3: Изграждане на интерфейс, който да дава възможност за връзка на електронните регистри на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради и на промишлени системи с централните системи на електронното управлен В рамките на тази дейност ще се:
- реализира възможността (съгласно нормативната уредба), която да осигури свързването на електронните регистри на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради и на промишлени системи с централните системи на електронното управление, като се изпълнят изискванията на МТИТС и разпоредбите на Закона за електронното управление
- въведат 4 бр. електронни административни услуги, предоставяни от АУЕР (съгласно СУНАУ, 29.04.2014 г.), ползващи модулите, разработени по Дейност 1, в съответствие с разпоредбите на ЗЕУ и изискванията на МТИТС:
• Издаване на Удостоверение за вписване в публичния регистър на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради;
• Издаване на Удостоверение за вписване в публичния регистър на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност на промишлени системи;
• Издаване на Удостоверение за вписване на промени в публичния регистър на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради;
• Издаване на Удостоверение за вписване на промени в публичния регистър на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност на промишлени системи. Дейност 8: Подготовка на тръжна документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител по ЗОП С помощта на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, ще бъде разработена тръжна документация (вкл. техническо задание и методика за оценка) за провеждане на процедура за избор на изпълнител по ЗОП за дейности:
1. Надграждане на електронните регистри на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради и на промишлени системи с възможност за предоставяне на 4 бр. административни услуги по електронен път, вкл. електронно плащане.
2. Цифровизиране на информацията от задължените лица за обезпечаване на автоматизиран обмен на регистрови данни и информация от електронните регистри
3. Изграждане на интерфейс, който да дава възможност за връзка на електронните регистри на лицата, извършващи обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради и на промишлени системи с централните системи на електронното управление и въвеждане на 4 бр. електронни административни услуги в съответствие с разпоредбите на ЗЕУ и изискванията на МТИТС
4. Провеждане на съпътстващо обучение
|