Дейности:
|
Дейност 1: Предварителни проучвания Дейността се състои от 2 поддейности и ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП : - Разработка на прединвестиционни проучвания по Наредба 4 към ЗУТ
- Експертни анализи, хидроложки и геоложки проучвания и друга техническа документация
Дейност 1.1: Разработка на прединвестиционни проучвания по Наредба 4 към ЗУТКонсултантът осъществява предварителните (прединвестиционните) проучвания, съобразени напълно с изискванията на Наредба 4 към ЗУТ и ще съдържат:
1.Обследване на съществуващата водоснабдителна и канализационна система на гр. Бяла.
2.Уточняване на местоположението на локалните пречиствателни съоръжения от индустриални и обществени обекти и местата на заустване в канализационната мрежа.
3.Измерване на отпадните водни: в количествени измерения и определяне на физико химичния състав в местата на заустване.
4. Избор на терен /площадка / за изграждане на ГПСОВ.
5.Технико-икономическа обосновка за целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение, в т. ч. за избор на подходящ негов вариант.
6. Обосновка на социалната целесъобразност и ефективност на инвестиционната инициативата, в т. ч. откриване на работни места и осигуряване на обществени услуги.
7. Проучвания за потенциала на териториите с особена и превантивна устройствена защита във връзка с режимите за опазване на териториите за природозащита и на обектите на културно-историческото наследство.
Дейност 1.2: Експертни анализи, хидроложки и геоложки проучвания и друга техническа документация.Консултантът извършва подробни инженерни проучвания, в т. ч. геоложки, геотехнически, хидрогеоложки, хидроложки и др., като съдържанието им се определя в зависимост от местоположението, вида, характера и спецификата на мястото, определено от предпроектните проучвания за изграждане на ГПСОВ. Вземането на земни проби се осъществява по преценка на геолог. Дейност 2: Същински проучвания - Разработване на подробни технически и работни инвестиционни проекти Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Същият ще разработи подробни технически и работни инвестиционни проекти за изграждане и рехабилитация на канализационна система, за изграждане на пречиствателна станция за отпадни води, за изграждане на довеждащи колектори и за подмяна на водопреносната система в гр. Бяла, които да са напълно съобразени с изискванията на Наредба 4 към ЗУТ.
Проектирането ще включва следните основни части:
* Архитектурна;
* Интериор и обзавеждане;
* Конструктивна;
* Инсталации и мрежи на техническата инфраструктура;
* Електрическа (част електроснабдяване, електрообзавеждане и електрически инсталации);
* Водоснабдяване и канализация;
* Топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация;
* Топлотехническа ефективност;
* Паркоустройство и благоустройство;
* Геодезическа (трасеровъчен план и вертикална планировка)
* Технологична;
* Генерален план;
* Организация и безопасност на движението;
* Обща обяснителна записка;
* Земна основа;
* Проект за организация и изпълнение на строителството;
* Консервация, реставрация и експониране на паметниците на културата;
* Проектно-сметна документация.
Техническите спецификации (ТС) ще съдържат както общи изисквания, така и конкретни спецификации. На база на конкретния проект те ще включват подробна информация за основните технически компоненти. Строителните работи ще са ясно описани, с надлежно определени качество и количества. Количествено-стойностната сметка за всеки обект ще трябва да отразява с подходящи единици и количества заложените в ТС дейности, като форматът на количествените сметки трябва да бъде унифициран за всички обекти. Трябва да бъдат посочени процедури за тестване и изисквания за експлоатация и/или поддръжка през гаранционния период /максимум 1 г./.
Разработване на подробни технически и работни инвестиционни проекти за изграждане и рехабилитация на канализационна система, за изграждане на пречиствателна станция за отпадни води, за изграждане на довеждащи колектори и за подмяна на водопреносната система в гр. Бяла.
Дейност 3: Дейности относно издаването на необходимите разрешителни/документи с оглед законосъобразното изпълнение на проекта Дейност 3.1: Извършване на преценка за необходимостта от ОВОС или ЕО, съгласно ЗООС ДВ бр.3 /2006 г.Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Същият ще направи технологична характеристика на проекта, оценка на техническите решения и извършване на прогноза за въздействието им върху отделните компоненти върху околната среда, както по време на изграждането, така и след реализиране на съоръжението по време на неговата експлоатация.
Ще изготви оценка за съвместимост по Наредбата и ЗБР във връзка с екологична мрежа Натура 2000.
Дейност 3.2: Дейности по издаване на разрешителни за строежЧаст от дейностите ще се извършат от екипа за изпълнение на проекта и включват:
* Получаване на Решение по преценка на необходимостта от ОВОС от РИОСВ-Русе;
* Становище за съгласуване на обект ГПСОВ гр.Бяла от РИОКОЗ- гр. Русе;
* Становище от „В и К” ООД гр.Русе;
* Становище от ”ЕОН-България” клон Русе;
* Протокол от Решение на Областна дирекция „ З и Г” за Промяна предназначението на земята.
* Становище от РСПАБ гр.Русе
* Становище от отдел КАТ при РДВР- Русе за съгласуване на транспортно комуникационната схема.
Изготвянето на доклад по оценка за съответствие на инвестиционния проект от консултантска фирма с лиценз от МРРБ за надзор в проектирането и строителството ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Същият ще установи дали изработената техническа документация е във необходимия формат, дали отговаря на изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове.
Ще провери пълнотата и обхватността на подготвените от проектантската фирма:
• Подробни устройствени планове (вкл. планове за вертикално планиране, планове-схеми за комуникационно-транспортната мрежа, за водоснабдяване, канализация, електрификация, планове за паркоустройство и благоустройство, топлоснабдяване, далекосъобщения и др.);
• Планове за регулация и режим на застрояване;
• Архитектурни планове и проекти;
• Подробни технически и работни проекти, цялостни или частични (включващи всички необходими части);
• Технически спецификации за строителните дейности;
• Обяснителни записки и Количествено-стойностни сметки за строително-ремонтни дейности и др.
Ще установи дали техническата документация е изготвена съгласно Закона за устройство на територията и другите приложими закони на Република България, дали техническите спецификации (ТС) съдържат както общи изисквания, така и конкретни спецификации, дали е включена подробна информация за основните технически компоненти, дали строителните работи са ясно описани, с надлежно определени качество и количества, дали количествено-стойностната сметка за всеки обект отразява с подходящи единици и количества заложените в ТС дейности, като форматът на количествените сметки трябва да бъде унифициран за всички обекти, дали са посочени процедури за тестване и изисквания за експлоатацията и/или поддръжката през гаранционния период /максимум 1 г. /.
Ще прецени дали техническите спецификации отчитат напълно националните стандарти, прилагащи стандартите на ЕС и техническите изисквания на ЕС, посочени ли са за кои материали се изисква сертификат по ISO или друг сертификат, както и на кой етап от процедурата за обществена поръчка този сертификат следва да се представи от строителя – напр. като част от неговата оферта, след подписване на договора и т.н.
Дейност 3.3: Провеждане на обществени обсъждания във връзка с издаване на разрешителни по законодателството в областта на околната среда/ ЗООС, ЗБР, ЗВ;
Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/. Същият ще проучи необходимостта от издаване на разрешително/становище/ от РИОСВ –Русе, съгласно Наредбата за условията за извършване на оценка за съвместимост на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони по ЗБР.
След предварително съгласуване с експертите от БД – Плевен, да се получи разрешително за заустване във воден обект, съгласно чл.46 и 60 от ЗВ с посочване на емисионните норми по Приложение № 3 от Наредба № 6 за допустимото съдържание на вредни и опасни вещества в отпадъчните води , зауствани във водни обекти Дв бр.97/2000г.изм.ДВ бр.24/04 г.
Дейност 3.4: Дейности във връзка с процедурите за издаване на разрешителни по Закона на водите.
Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Същият ще извърши проучване на мястото на заустване на пречистените води от ГПСОВ и ще подготви необходимата документация за издаване разрешително за заустване във воден обект във връзка с Наредба № 10 ДВ бр.66/2001г.
Дейност 4: Дейности по подготовка на документация за успешното кандидатстване на Община Бяла на следващ етап за финансиране на инвестиционния проект пред ОП „Околна среда” и подпомагане неговото реализиране. Дейност 4.1: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за дейностите, включени в бъдещия инфраструктурен проектДейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Реализацията на дейността включва освен това и изготвянето на отделни пакети тръжна документация за строителство и услуги, в съответствие с изработените подробни технически и работни инвестиционни проекти за изграждане и рехабилитация на канализационна система, за изграждане на пречиствателна станция за отпадни води, за изграждане на довеждащи колектори и за подмяна на водопреносната система в гр. Бяла. Всички документи следва да бъдат изготвени съгласно разпоредбите на Закона за обществени поръчки и подзаконовите нормативни актове.
Консултантът ще има за задача да изготви следните пакети тръжна документация:
• Отделен пакет тръжна документация за строителство на канализация, ПСОВ и водопроводна мрежа за възлагане от община Бяла;
• Отделен пакет тръжна документация за услуги по строителен надзор за възлагане от община Бяла.
Заданието за надзорника трябва да включва описание на дейностите, които той трябва да изпълнява – строителен надзор във връзка с чл.168, ал.2 и чл 177, ал.1 и ал.3 от ЗУТ, контрол по изпълнените СМР и дейности по въвеждане на строежа в експлоатация, включително и изготвяне на технически паспорт на строежите по реда на чл. 11 от Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за технически паспорти на строежите.
Дейност 4.2: Изготвяне на финансови и икономически анализи, вкл. анализ за разходите и ползите.
Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
От него се очаква да извърши подробно технико-икономическо проучване и анализ на възможностите; финансов анализ; икономически анализ; екологичен анализ, анализ на чувствителността и риска, съобразени с изискванията на Ръководството за анализ на инвестиционни проекти по разходи и ползи на ЕК от 2002г. и с Указанията към методиката за изготвяне на анализ за разходите и ползите на ЕК, Нов програмен период 2007 – 20013г.
Дейността ще започне веднага след изработването на подробните технически и работни инвестиционни проекти.
Дейност 4.3: Попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на бъдещия инвестиционен проект
Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Същият ще попълни формуляр за кандидатстване за финансиране на бъдещия инвестиционен проект по процедура „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води”, Приоритетна ос 1 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в населени места с над 2 000 е.ж. и в населени места с под 2 000е.ж., попадащи в градските агломерационни ареали” към Оперативна програма „Околна среда”.
Дейност 5: Управление на проекта Още на този етап – кандидатстване за средства по проекта Бенефициентът – община Бяла е сформирала екип, който ще ръководи изпълнението на проекта и ще отговаря пряко за постигане на заложените в проекта цели и резултати. Екипът като цяло се състои от служители на общината, експерти от администрацията, които са запознати с изискванията на ЗУТ, изискванията на националното законодателство относно нормите на проектиране, състоянието на мрежата и възможните проблеми, които могат да възникнат в процеса на изпълнение на проекта. От друга страна съгласно спецификата на проекта и факта, че общината няма специфичен опит в управлението на проекти, е предвидено управлението на проекта да се възложи на външен независим експерт – Ръководител на проекта, който да гарантира успешното управление на проекта.
Управлението на проекта включва формиране на екип за управление на проекта от 5 члена: ръководител, координатор, счетоводител,инженер и офис мениджър в Община Бяла; подписване на договор с Ръководителя на проекта; подготвяне на заповед за реализация на проекта; план за действие с график за разчети във времето; схема за организационни връзки и движение на документооборота; изграждане на система за мониторинг по проекта.
През месеците 1 ви и 2 ри, екипът изработва тръжно досие за процедура за избор на подизпълнител, който да извърши услугите: Разработване на прединвестиционни проучвания по Наредба 4 към ЗУТ; извършване на експертни анализи, хидроложки и геоложки проучвания и друга техническа документация; разработване на подробни технически и работни инвестиционни проекти; попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на бъдещия инвестиционен проект; изготвяне на финансови и икономически анализи, вкл. анализ за разходите и ползите; подготовка на документи за възлагане на обществени поръчки за дейностите, включени в бъдещия инфраструктурен проект. През 1 ви месец ще се сключва договор с подизпълнител за визуалната идентификация и информация по проекта и с одитора по проекта. Управлението на проекта включва осъществяване на мониторинг на дейността на подизпълнителите, изготвяне на месечни, тримесечни, годишни и окончателен доклади по напредъка, финансовата отчетност и сертифицирането на разходите на изпълнители, извършване на 100% документална проверка и проверка на място за осъществяване на физически и финансов мониторинг и контрол върху дейностите на подизпълнителите.
Дейност 6: Дейности за информация и публичност Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Подизпълнителят публикува 6 публикации за проекта в местни и национални медии; провежда пресконференция за оповестяване на стартирането проекта с минимум 30 участници; изготвеня 30 информационни дипляни за дейностите по проекта; изготвя 50 плаката за информиране и публичност; изготвя 2 табели с логото на ЕС, съдържащи информация за проекта; провежда заключителна пресконференция за оповестяване на постигнатите резултати от изпълнението на проекта с минимум 30 участници, изготвени 50 плаката и 30 мултимедийни дискове предоставящи информация за постигнатите резултати по проекта.
Дейност 7: Одит на проекта Извършване на цялостна проверка на разходите по проекта за действителност, надеждност и обоснованост с адекватни разходно – оправдателни документи, за законосъобразност и целесъобразност на разходите. В одитния сертификат одиторът ще сертифицира, че приложените сметки /приходна и разходна/ са коректни, надеждни и подкрепени с подходящите документи, и ще идентифицира допустимите разходи, извършени в съответствие с договора за безвъзмездна помощ.
|