Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Дейността включва:
1. Организиране на цялостното изпълнение на проекта;
2. Изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на проекта;
3. Организирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители;
4. Управление на сключените договори – контрол на изпълнението на дейностите, постигането на резултатите и спазването на сроковете;
5. Следене на индикаторите за изпълнение на проекта;
6. Управление на рисковете и разрешаване на възникнали проблеми;
7. Управление на промените;
8. Контрол за изпълнението на дейностите за информация и публичност;
9. Изготвяне на технически доклади и финансови отчети за направените разходи;
10. Следене за нередности и уведомяване на УО на ОПАК при констатиране.
Дейност 2: Детайлно проучване и анализ на икономическите и социални характеристики и тенденции в Община Хисаря. Анализ на социално-икономическия профил на община Хисаря - провеждане на проучване с цел събиране на актуална статистическа информация за развитието на община Хисаря. Анализът на социално-икономическия профил ще включва следните елементи: общ профил на района, състояние на регионалната икономика, социална сфера, инфраструктурно развитие, екологично състояние.
Разработване на SWOT-анализ - на база на събраната информация ще се направи анализ на силните и слаби страни, както и на възможностите и заплахите. Добре изведения SWOT-анализ от аналитичната част ще е предпоставка за правилното дефиниране и преформулиране на целите и приоритетите на община Хисаря.
Представяне на основните тенденции в социално – икономическото развитие в Община Хисаря.
Набелязване на препоръки за реализация на желаните промени и предприемане на действия, при ефективно използване на наличните ресурси, които да бъдат включени в предвидения за разработване „Общински план за развитие 2014-2020г.” на Община Хисаря.
На база получената при изпълнение на дейност 2 информация, ще бъдат проведени консултации и обществено обсъждане със заинтересованите страни, относно резултатите от анализа и дефинираните препоръки и тенденции за развитие.
За целта ще бъде избран външен изпълнител, съгласно реда и условията определени в Закона за обществените поръчки (ЗОП), който ще изготви подробен доклад за извършения анализ. Изпълнението на дейност 1 приключва с приемане на доклада от Общинския съвет.
Дейност 3: Разработване на общински план за развитие за периода 2014-2020 г. На база на доклада от направеното проучване и анализ на икономическите и социални характеристики и тенденции в Община Хисаря, както и на база на резултатите от общественото обсъждане със заинтересованите страни, изпълнителят (избран по реда на ЗОП) ще трябва да разработи мерки и дейности по приоритетите, както и идеи за конкретни проекти. Негово задължение ще бъде да формулира окончателната визия, приоритетите и целите за развитие на Общината в различните области за седем годишен период. В разработването на ОПР, съвместно с избрания външен изпълнител, ще работят и експерти от общината, които ще бъдат определени със заповед на Кмета. Негово задължение също така е да обобщи събраната информация и на база на цялата информация до момента да започне, съвместно с определените служители от администрацията на общината, разработването на Общинския план за развитие.
След приключване на процеса по разработване на ОПР 2014 – 2020г., и с цел създаване на обратна връзка от общинска администрация Хисаря относно препоръките на жителите на общината и на гражданските организации, ще се проведе заключително обществено обсъждане. Ще се обсъдят и наберат предложения за включване на представители на гражданското общество в процеса на наблюдение и оценка.
Изключително важно е да бъде приет план, който да намери одобрението на всички жители от общината. Информацията за ОПР за периода 2014 – 2020г. ще бъде публикувана на сайта на общината и ще бъде актуализирана своевременно по време на изпълнение на целия проект.
Дейност 4: Разработване на правила за мониторинг и контрол на идентифицираните в ОПР политики. Ще бъдат разработени и въведени Правила за мониторинг и контрол при изпълнението на конкретните политики на община Хисаря, заложени в ОПР 2014-2020 г. Правилата ще бъдат възложени за разработване на външен изпълнител. Ще се изготвят поотделно за всяка конкретна политика.
Важен момент при организацията на мониторинга, контрола и оценката е определянето на водещите компоненти:
• Определяне на индикаторите за измерване степента на изпълнение;
• Създаване на механизъм за измерване и проследяване на водещите параметри;
• Избор и адаптиране на механизми за сравнение и оценка на резултатите;
• Оценка на резултатите и предприемане на корекции при значими отклонения;
• Участие на заинтересованите страни.
Правилата за мониторинг и контрол ще бъдат приети за въвеждане от Общински съвет на община Хисаря.
Дейност 5: Дейности за информация и публичност. За популяризиране на дейностите по проекта и полученото финансиране е предвидено да бъде избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки (публична покана), който да извърши следните действия:
• Организиране и провеждане на две пресконференции.
В началото на периода ще се проведе пресконференция за представяне на целта и дейностите по проекта. В края на периода ще се проведе заключителна пресконференция за представяне на резултатите от проекта. За участие в пресконференциите ще бъдат поканени представители на СГО и местни и регионални медии (по 40 участника във всяка пресконференция).
• Изготвяне на визуализационни материали
За популяризиране на проекта ще бъдат разработени и отпечатани банери и рекламни материали (150 бр. рекламни комплекта, всеки от които включва брандирани: тефтер, папка с информация за проекта и химикалка);
• Изготвяне и разпространение на брошури;
• Публикуване на съобщения в печатни и електронни медии;
• Публикуване на информация на интернет страницата на общината за прогреса на проекта.
Чрез визуализиращите материали ще се популяризира проектът, финансиращата програма (ОПАК) и Европейския социален фонд. Банерите ще се поставят на подходящи места при провеждането на организираните в рамките на проекта събития. Информационната брошура ще бъде подготвена и отпечатана при неговото стартиране, като целта е да се популяризират дейностите и очакваните резултати сред всички заинтересовани страни (СГО, местни власти, бизнес, широка общественост).
|