| Дейности: | Дейност 1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на дейността по предоставяне на болнична медицинска дейност Ще се извършат следните дейности:
І. Въведение 
Дейността включва следните етапи:
1.	преглед и анализ на историята на организацията. Описание на актуалната ситуация на организацията. Ще се извърши измерване и оценка на всички фактори на работната среда;
2.	основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност;
3.	управление на основните и спомагателни дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрение), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи;
4.	показатели за ефективност на трудовата дейност;
5.	управление на персонала, в. т.ч.: състав, общ брой и разпределение по възраст, пол, трудов стаж, професия, етническа принадлежност,  квалификация, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация, данни за здравни проблеми във връзка с работата;
6. условия на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. факторите на работната среда, изисквания на задачата  и трудовия процес, социални и организационни фактори – източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, данните за професионалните заболявания, трудов травматизъм и отсъствията поради болест.
Обосновка на дейността: Идентифициране на работните места с повишен риск за здравето и безопасността на работещите по всички технологични процеси с цел да бъдат подобрени условията на труд и да се повиши ефективността на производството и производителността на труда.
II.Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието.
определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда;
1.	оценява  се нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и документирането им;
2.	анализ на вътрешната среда на организацията; анализират се силните и слабите страни  ( SWOT – анализ ) на елементите на трудовия процес и работната среда;
3.	определя се кои елементи следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителни мерки за подобрение; 
4.	анализ на външната среда на организацията; разглеждат се възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда влияещи на организацията;
5.	съставяне на SWOT – матрици, - таблици и – диаграми, илюстриращи силните и слабите страни на трудовата дейност на предприятието.
Обосновка на дейността: Идентифициране и оценка на последователността, взаимодействието и взаимовръзката между отделните елементи по трудовия процес, осигурената безопасност на работните места и идентифициране на всички лични и колективни предпазни средства за защита с цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
III.Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност:
1.	описание на елементите на организацията на основните и спомагателни дейности при които има необходимост от усъвършенстване и подобрение;
2.	какви подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане  на  работоспособността и производителността на труда;
3.	описание на методи и средства за повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието.
Обосновка на дейността: Цялостната модернизация на безопасността на работните процеси обхваща обхваща дейности за подобряване управлението на човешките ресурси. Постигането на високо ниво на здраве и безопасност при работа и на добри условия на труд води до повишена мотивация на работниците и служителите, което от своя страна води до повишаване на ефективността на производителността на труда и намаляване на травматизма и заболеваемостта в предприятието. Изпълнението на тази дейност включва и качествено обучение на работещите с модернизираното спомагателно оборудване за подобряване условията на труд и личните предпазни средства.  
IV.Заключение – обобщаване на постигнатите резултати от реализацията на извършените дейности и отчитане на индикатора за резултат – намаляване на травматизма и заболеваемостта в предприятието чрез сравнителен анализ на данни от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване на условията на труд и резултатите след внедряването им и анализ на  травматизма и заболеваемостта 
1.	изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес;
2.	план за действие: определяне на целите, задачите за изпълнение на целите, действия за решаване на задачите, срокове, отговорници и ресурсите за бъдещо развитие и подобряване на организацията на работа и за подобряване условията на труд и работната среда, намаляване на травматизма и заболеваемостта в предприятието.
Обосновка на дейността: Цялостният анализ идентифицира състоянието и проблемните зони в предприятието и показва подобряването, което ще се постигне от модернизацията на оборудването и личните предпазни средства, която е извършена с помощта на настоящата схема „Безопасен труд” Дейност 2. Защита от пожар и техническо оборудване и  монтиране на инсталация за пожаро- известяване.
 В настоящият проект се предвижда да се изпълнят следните дейности:
І. Избор на доставчик
Описание  на дейността: 
Провеждане на необходимата тръжна процедура за възлагане на обществена поръчка  за  доставка, монтажни работи и обучение на персонала за работа със системата.   
За провеждането на тръжната процедура, ще бъде създадена със Заповед комисия, която ще извърши оценката на представените оферти.
С избраните доставчици, ще бъдат сключени съответните договори за изпълнение и доставка. Дейностите по проекта по техническо оборудване и  монтиране на инсталация за пожаро- известяване включват:
1.	Доставка;
2.	Монтиране;
3.	Първоначално изпитване (при необходимост);
4.	Въвеждане в експлоатация.
Описание на дейността:
Инсталацията обхваща всички помещения на сградата, разположени на първи, втори, трети и пети етаж, без санитарните помещения и е изградена на базата на съоръженията, посочени в Приложение Б2 (КСС). 
Изграждането на инсталацията за пожароизвестяване в сградата на МБАЛ Видин изисква значима инвестиция в размер на приблизително 65 000 ЛЕВА. Тъй като предвидената по настоящата схема инвестиция е ограничена до 25 % от разходите по група А от бюджета, останалата сума ще бъде собствен принос на кандидата.
Използуваните съоръжения за пожароизвестяване отговарят на международните стандарти  и притежават стандарт за качество, одобрени са от Национална служба „Пожарна и аварийна безопасност”, Научно- приложен институт по пожарна и аварийна безопасност към Министерството на Вътрешните работи на Р. България. Проекта предвижда  използването на адресируеми датчици – димно- оптични и термични, в зависимост от помещенията. 
Окабляването за инсталацията е предвидено да бъде с пожарен кабел, трудно- горим с изолация. Освен това, е включено и полагане на кабелен канал, за да се скрие кабела , там, където е необходимо. 
Изграждането на системата започва с полагането на кабелните инсталации и датчиците. Съгласно архитектурните подложки на сградата, за първия етаж са предвидени поставянето на 125 бр. димно- оптични датчици с 13 бр. вътрешни сирени, които да известяват за възникнало събитие. На втория етаж ще се поставят още 125 бр. димно- оптични датчици и 10 бр. вътрешни сирени, на трети- 60 бр. датчици и 7 бр. сирени, на пети етаж- 100 бр. димно- оптични датчика и 10 бр. сирени. За цялата система са предвидени общо 40 бр. ръчни пожароизвестители с вграден изолатор, които представляват пожаро-известители с вграден изолатор, които представляват пожароизвестители с механичен контакт на задействане и са защитени със стъклен прозорец. Пожароизвестителната централа представлява централно съоръжение, което приема сигналите от датчиците и ги предава на сигнализиращите устройства. Тя ще бъде поставена на посочено от Възложителя място и ще бъде захранена с резервно захранване- акумулаторна батерия 12V/ 18 Аh.
 Дейност 3. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Изготвяне на препоръки по отношение на средствата за колективна и лична защита и на предложенията за намаляване на риска за здравето и безопасността при работа; Оценка на използваните ЛПС.Изготвяне на списък на личните предпазни средства / съгласно Чл.17 от Наредба №3/2001г., ДВ бр.46/2001г. /, включващ:
•	работните места, професиите и видовете работа, за които се използват ЛПС
•	видът, наименованието и точната идентификация на всяко ЛПС
•	конкретните опасности, за които се прилагат ЛПС
•	срок на износване на ЛПС
Цел на дейността:  Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства, специално медицинско работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието и за повишаване нивото на безопасност на труда, както  и превенция на риска от трудови злополуки.
Описание на дейността: 
Съществено значение за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд за медицинския персонал имат специалното работното облекло и ЛПС. Необходимостта от закупуването произтича поради изтичането срока  на годност и износването на самото работно облекло и ЛПС.  
Представяне на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Извършване на избор на доставчик чрез избор по ПМС 55. Заявяване и закупуване на избраните съобразно Списъкът на личните предпазни средства (ЛПС) и специално медицинско работно облекло. Извършване на входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствие на ЛПС. Визуален преглед на определената извадка от доставеният ЛПС и специално работно облекло. Входящият контрол ще се извърши на основание на записаните изисквания в действащата Система за управление на качеството.
Обосновка на дейността:  МБАЛ „Св. Петка” АД ще закупи и осигури нови и по-модерни предпазни средства и специално медицинско работно облекло за своите служители, с оглед подобряване на безопасността и здравето на работещите и комфорта на работното място чрез по –добро качество на ЛПС. Ръководството има за цел осигуряване на наличен минимум от записаните в списъка на ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието.
 Дейност 4. Внедряване и сертифициране на стандарти за безопасни условия на труд  Предвидената е за внедряване Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУ ЗБУТ) в МБАЛ Видин .
Описание на дейността:
І. Диагностика на управлението за съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007  и на действащата нормативна база
-	провеждане на предварителна среща с ръководителите на структурни единици от дружеството;
-	провеждане на одит за общо впечатление и извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на удовлетворяване на изискванията на ЗБУТ;
-	провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и нормативните изисквания, процеса на разработване, внедряване, сертифициране, поддръжка и усъвършенстване на СУ ЗБУТ;
-	определяне на специалисти от предприятието за изграждане на Комитет  по управление на труда (КУТ) за анализ и оценка на съществуващото състояние и разработване на СУ ЗБУТ;
-	анализ на документите и дейностите, осигуряващи ЗБУТ, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
ІІ.  Разработване и внедряване на СУ ЗБУТ 
-	определяне на политиката по управление на ЗБУТ от ръководтвото на фирмата;
-	разработване на първи проекти на документите на СУ ЗБУТ /наръчник по ЗБУТ и оперативни процедури/
-	преглед на документите и утвърждаване от ръководството;
-	организацията на поетапно пробно внедряване на документите от СУ ЗБУТ;
-	обучение на вътрешни одитори;
-	провеждане на проверки и частични одити на пробно внедрените наръчник по ЗБУТ и процедури, съгласуване и коригиране;
-	провеждане на обучение на ръководството и изпълнителския персонал за внедряване СУ ЗБУТ;
ІII. Отчитане на разработването и внедряването на СУ ЗБУТ
-	провеждане на сертификационен одит, в докладът от който ще се отразят резултатите от степента на съответствие на внедрената система по ЗБУТ  с изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
-	отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификационен одит; 
Обосновка на дейността: 
Осигуряване на  рамката за управление на отговорностите за подобряване на условията на труд, към персонала и към обществото като цяло. СУ ЗБУТ ще допринесе за постигане на по-висока ефективност при управление на човешките ресурси като идентифицира елементите от дейността на предприятието, които въздействат върху здравето и безопасността на труда от гледна точка на законодателната рамка. Чрез СУ ЗБУТ и обучени вътрешни одитори  предприятието ще дефинира своите цели за подобрение и управленската програма за тяхното постигане, с регулярни прегледи от ръководството в интерес на непрекъснатото усъвършенстване.
Това пряко кореспондира с подобряване условията на труд на работното място - като цел на настоящата процедура.
 Дейност 5. Публичност и визуализация Дейностите по информиране и публичност ще се реализират, съгласно изискванията на ОП РЧР и Насоките по настоящата схема. Всички документи по проекта ще носят логото на ОП и ЕСФ. Ще се изтъква приноса на ЕС за реализацията на дейностите.
Предвижда се провеждане на 2 за местните медии при стартирането и завършването на проектните дейности, както и публикуване на 4 съобщения/ публикации в медиите. 
При стартирането на проекта ще се поръча и изработи информационна табела, която ще се поставят на видно място на входа на болницата. 
Ще се отпечатат и разпространят сред персонала на болницата и общината 500 броя  брошури, които съдържат описание на дейностите по проекта и препоръките от анализа   по условия на труд (дейност 1).
Информационни и комуникационни материали за безвъзмездната финансова помощ от ЕС съдържащи информацията както следва: а) логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ; б) наименованието на проекта, които се изпълнява; в) изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“.
Информационните събития, свързани с изпълнението на проекта, изрично ще оповестяват, че съответният проект се съфинансира от ЕСФ чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС, ЕСФ и логото на ОП РЧР чрез поставяне на банери в залите, където се провежда мероприятието.
 |