Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.03-0958-C0001
Номер на проект: ESF-2303-01-11006
Наименование: Здравословни, безопасни и модерни условия на труд в Унитех Инженеринг ООД
Бенефициент: Унитех Инженеринг ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 22.05.2013
Начална дата: 26.06.2013
Дата на приключване: 01.07.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: Недефиниран
Описание
Описание на проекта: Подобряване условията на труд на работното място.
Дейности: Дейност 1 - Сформиране на управленски екип по проекта. Дейността е необходима, с цел качествено и ефективно управление на проектното предложение, гарантиране изпълнението на заложените обща и специфични цели. По настоящата дейност ще бъде сформиран екип от висококвалифицирани експерти, видно от приложените автобиографии, състоящ се от ръководител, координатор и счетоводител. Екипът ще контролира цялостното изпълнение на проектните дейности, ще осъществява планиране и контрол на дейностите в съответствие с обявения план-график, ще следи за правилното извършване и подготовката на документите за възлагане на дейности на изпълнители, съгласно разпоредбите на ПМС 69 от 11.03.2013г., ще контролира изпълнението на сключените договори, ще организира популяризирането на дейностите и резултатите от тяхното извършване; ще осъществява контакти с Договарящия орган, с оглед точното изпълнение на проектните дейности.
Дейност 4 – Подмяна на стари дограми в помещения, собственост на фирмата и изграждане на окачен тавани, с цел подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата) в „УНИТЕХ - ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД. Производственият микроклимат представлява физичното състояние на работната среда, характеризиращо се с комплекс от метеорологични фактори (температура на въздуха, влажност на въздуха, топлинно излъчване, скорост на движение на въздуха), които оказват влияние върху терморегулацията и функционалните възможности на човешкия организъм. Тъй като служителите на „УНИТЕХ – ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД пребивават целодневно в производствени помещения, извършвайки комплексни трудови дейности, а вредните пушечни газове и недостатъчната температура на работа особено през зимните месеци, ограничава в голяма степен производствения процес и нарушава изцяло комфорта на работещите. В тази връзка за подобряване на топлообмена, намаляване на увеличаващите се респираторни заболявания и вирусни инфекции, особено през зимните месеци, е необходимо монтаж и демонтаж на дограма с обща квадратура 77,7 кв.м за монтиране на 59 бр. прозорци в работните помещения и 6 врати с обща квадратура 33,6 кв.м. Това значително ще повиши температурата, ще подобри работния климат и ще намали значително разходите за отопление и ел.енергия. Подмяната на старата дограма с нова, ще надгради досегашните усилия на кандидата по отношение на осигуряването на по-безопасна и здравословна работна среда и едновременно с това ще подобри допълнително параметрите на микроклимата, като ще запазва топлия въздух през зимните месеци. Подобряването на микроклимата ще стане възможно и с поставяне на окачен таван в работилницата на площ 420 кв.м. Към настоящия момент височината на помещението е 6,80 м., което позволява напразно използване на топлина и светлина в помещението и създава неблагоприятна обстановка за работа. Окачените тавани ще бъдат поставени на височина 4,40 м., което ще запази топлината в помещението и ще увеличи значително светлината в тях. Също така това ще доведе до едновременното решаване на няколко проблема - звукоизолация, топлоизолация, акустика и пожароустойчивост. Това в значителна степен ще повиши работоспособността на служителите, ще повиши производителността и ще подобри микроклимата в помещението. От друга страна ще бъдат намалени в значителна степен професионалните заболявания, респираторните и инфекциозните заболявания, в следствие на подобрената работна среда.
Дейност 6 – Дейности по информиране и публичност, съгласно Регламент на Комисията 1828/2006 г. В рамките на тази дейност ще бъдат осъществени мерки, свързани с информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ, съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/3006 г. на Европейската комисия от 08.12.2006 г. и специфичните изисквания на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“. От изключително важно значение за ръководния състав на „УНИТЕХ - ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД е популяризирането на дейностите и получената за реализацията на проекта помощ от Европейския съюз. В тази връзка ще бъдат разработени и публикувани 2 прес съобщения за средствата за масово осведомяване, с всички произтичащи от „Ръководството за информиране и публичност“ по настоящата процедура реквизити. Ще бъдат използвани ресурсите на фирмената интернет страница за популяризиране на дейностите по проекта и напредъка по тяхното изпълнение; ще бъдат изработени и монтирани две информационни табели, чрез визуална идентификация на мястото на изпълнение на проектните дейности и изработени, отпечатани и разпространени 1000 броя брошури, съдържащи информация за реализацията на проектните дейности и ефекта върху целевата група.
Дейност 5 – Анализ на настоящото състояние и проектиране на организацията на всички елементи на трудовата дейност в „УНИТЕХ - ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД На базата на направения задълбочен анализ ще се предприемат и внедрят комплекс от мерки за цялостното и устойчиво подобряване на условията на труд в „УНИТЕХ - ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД. Структурата на анализа изцяло ще кореспондира със заложените в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура минимални и специфични изисквания, а именно: І. Въведение – описание на настоящото състояние и организация на работния процес в „УНИТЕХ - ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД. Ще бъде направена характеристика на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, суровини и материали, ще бъдат изтъкнати показателите за ефективност на трудовата дейност като цяло. Ще бъдат представени условията на труд, социалните и организационни фактори – източниците на опасности за безопасността и здравето, основните рискови фактори, оценката на риска, личните предпазни средства. ІІ. Изложение и анализ – тази част от разработката ще има съществено значение за цялостния направен анализ на състоянието на трудовия процес в „УНИТЕХ - ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД. В него ще бъдат представени силните и слабите страни в структурата на организационната дейност и начините за тяхното подобряване. Ще се използват елементите на SWOT анализа за тяхното конкретизиране, като матрици, таблици и диаграми и графики. ІІІ. Обосновка за оптимизиране на работния процес и нуждата от повишаване на организацията на трудовата дейност – В тази част ще бъде обоснована при кои точно елементи от работния процес ще се подобри качеството на предоставените услуги, какви конкретни мерки ще бъдат предприети за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда, чрез конкретизация на методите и средствата за тяхното постигане. ІV. Заключение – В тази част ще бъдат направени изводите, препоръките за реализацията на анализа на състоянието на трудовия процес. Ще се очертаят приоритети и необходимите ресурси за тяхното по-нататъшно реализиране, в контекста на европейските стандарти за безопасност и здраве при работа.
Дейност 7 – Наблюдение и вътрешна оценка на изпълнението на проекта. Основна част от изпълнението на проектните дейности е постоянния мониторинг и оценка на изпълнението на проектните дейности и отчитане на резултатите. Заключителният доклад за изпълнението на договора ще бъде изготвен от кандидата, съгласно приложените към Ръководството за изпълнение на договори по настоящата процедура, документи. Заключителният доклад ще съдържа техническа и финансова част и ще се отнася до изпълнението на договора като цяло. Доброто наблюдение и мониторинг способства за качественото изпълнение на проектните дейности.
Дейност 3 – Закупуване и предоставяне на специално работно облекло и лични предпазни средства за работещите в „УНИТЕХ - ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД. Доставка на лични предпазни средства и предпазно облекло от най-ново технологично ниво, с цел подобряване на здравословните и безопасни условия на труд в производствените помещения и намаляване на степента на риска при работа с работно оборудване е основен приоритет на фирмата. Тази дейност е част от инвестиционната програма на предприятието, подготвена в съответствие с изискванията на националното и европейско законодателство в сферата на здравословните и безопасни условия на труд. Неблагоприятните условия на труд и рисковете, при които са изложени служителите на „УНИТИХ – ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД, особено при монтаж на всякакви видове рекламни конструкции, светещи LED реклами, ламелни окачени тавани, облицовка на фасади с алуминиеви композитни панели и други дейности, налага закупуването и предоставянето на съвременно работно облекло. По настоящия проект ще бъдат закупени и предоставени: За служителите – монтажници на метални и други конструкции : - 14 комплекта работни костюми – летни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга. - 14 комплекта работни костюми – зимни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга; - 14 броя заваръчен шлем с фотосоларен филтър; - 14 чифта обувки с метално бомбе и маслоустойчиви подметки; - 14 броя очила защитни с жълти и оранжеви лещи, с регулируеми странични рамки, микс от твърда и мека пластмаса; - 14 броя предпазни колани – сбруя – с D образен метален пръстен на гърба, на гърдите и отпред на колана, два позициониращи D – образни метални пръстена отстрани, бедрени колани, колан на гърдите и позициониращ колан с 2-3 преградни катарами – защитност при работа на височини; - 14 броя защитни въжета, осигуряващи предпазване от падане от височина и осигуреност при височини; - 14 броя защитни каски с корпус от високоплътен полиетилен, устойчивост на UV лъчи и улей за отчитане на вода. За служителите – прахово боядисване на метални конструкции: - 2 чифта ръкавици с релефна длан и памучен флок; - 2 броя полумаска с прахов филтър и префилтър; - 2 броя защитни очила срещу замъгляване и надраскване; - 2 броя антифони за запазване на слуха; - 2 броя работен костюм летен – яке и полугащеризон; - 2 броя работен костюм зимен – яке и полугащеризон; За служителите – шлосери на метални и други конструкции: - 3 броя работен костюм летен – яке и полугащеризон; - 3 броя работен костюм зимен – яке и полугащеризон; - 3 чифта обувки с метално бомбе и маслоустойчиви подметки; - 3 бр. заваръчен шлем с фотосоларен филтър - 3 чифта шлосерски ръкавици. За служителите – монтьори на ел. съоръжения: - 2 комплекта работни костюми – летни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга; - 2 комплекта работни костюми – зимни от плат с електростатични свойства, срещу опасност от топлина при електрическа дъга; - 2 чифта обувки с метално бомбе и маслоустойчиви подметки; - 2 чифта диелектрични ръкавици; - 2 бр. щит за лице без антифон; - 2 бр. предпазни шлосерски очила; - 2 бр. защитна каска. За служителите в администрацията 9 души, ще бъдат закупени и предоставени очила за работа с видео дисплей, с цел намаляване зрителните увреждания.
Дейност 2 – Подготовка на тръжни процедури, съгласно разпоредбите на ПМС № 69 от 11.03.2013г. По настоящото проектно предложение се предвиждат провеждането на 5 процедури за избор на изпълнител, при съблюдаване на законовите разпоредби на ПМС 69 11.03.2013 г.г. и правилата, разписани в Глава ІV на „Ръководството за изпълнение на проекти“ по настоящата процедура. По този начин ще се гарантират принципите на прозрачност и публичност, на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"ХАТ-М" ООД
ЕТ "ТИХОМИР ГЕОРГИЕВ -28"
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 115 490 BGN
Общ бюджет: 107 394 BGN
БФП: 107 394 BGN
Общо изплатени средства: 103 725 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 107 394 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 23 098 BGN
2014 80 627 BGN
2015 0 BGN
103 725 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 91 285 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 19 633 BGN
2014 68 533 BGN
2015 0 BGN
88 166 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 109 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 465 BGN
2014 12 094 BGN
2015 0 BGN
15 559 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз