Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Подписване на договори с членовете на екипа за управление на проекта, който ще се състои от 3 човека определени от кандидата.
Провеждане на месечни работни срещи, съобразно изготвения детайлен график, за отчитане на постигнатите резултати в отделните подетапи, и предприемане на коригиращи действия при възникнали проблеми.
Дейност 2: Анализ на състоянието и проектиране на система за подобряване организацията на трудовата дейност Oписание на сегашното състояние на организацията на трудовата дейност;
Анализ на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на работния процес.
Анализ на разработени и внедрени оценки на риска в "БМД Протекшън" ООД;
За да се реализира тази дейност ще бъдат реализирани следните подетапи:
1) Дейности по оценка – с научно проверени и доказани в практиката методи ще бъде извършена пълна диагностика и оценка на настоящото състояние на организацията на трудовата дейност в "БМД Протекшън" ООД. Диагностиката ще бъде проведена чрез допитване (тестово и чрез интервю) до мениджмънта и до всички служители на предприятието, и пряко наблюдение на настоящите трудови процеси. Ще бъде събрано максимално количество информация за да бъдат оценени както трудовите процеси в предприятието, така и индивидуалните капацитет и особености на отделните звена и служители.
2) Аналитични дейности - на този етап ще бъде анализирана събраната информация от диагностиката и оценката на състоянието на организацията на трудовата дейност. Освен обработка и анализ на тези данни, ще бъде направен и подробен анализ на документацията и съществуващата нормативна уредба в предприятието. Съвместно с мениджмънта ще бъде направен и SWOT анализ на организацията на трудовата дейност. Ще бъдат анализирани силните и слабите страни, възможностите и пречките за оптимизиране на трудовата дейност.
3.) Дейности по планиране – на този етап на база проведения анализ ще се планират необходимите действия за решаване на набелязаните проблеми и за подобряване на организацията на трудовата дейност и условията на труд. Ще бъде проведено стратегическо планиране на организацията, ще бъдат изготвени краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план за оптимизиране на организацията на работа и повишаване на безопасността на труда.
4.) Проектиране на нова по-ефективна организация на трудовата дейност – ще бъде проектирана нова по-оптимална структура, ще бъде проектирана и регламентирана нова по-оптимална организация на трудовата дейност. Ще бъде обновена и подобрена нормативната уредба на предприятието. На база направения анализ ще бъде изготвени нови или адаптирани съществуващите правилници, длъжностни характеристики и др, документи регламентиращи трудовата дейност.
Дейност 3: Закупуване на специално работно облекло Закупуване на специализирано работно облекло , изработено от висококачествени, лесни за поддръжка и приятни за носене материи. Те ще са дишащи, импрегнирани срещу замърсяване, много здрави и поносими за кожата. Освен това по облеклото ще има много функционални детайли. Такива са разработени в различни серии специализирано работно облекло в зависимост от областите на приложение и климатичните условия. Дейност 4: Разработване на система за здравословни и безопасни условия на труд съгласно стандарт OHSAS 18001-2007, която да надгради въведените във фирмата процедури Запознаване с дейността на дружеството и установяване на текущото състояние по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
Документална диагностика.
Диагностика на физическо ниво.
Определяне на ръководство и персонал за въвеждане на новите правила.
Практическа подготовка за прилагането им.
Чрез разработване на система за здравословни и безопасни условия на труд съгласно стандарт OHSAS 18001-2007 се постига:
• Удовлетвореност на изискванията на работниците и служителите, от гледна точка на тяхната безопасност и здраве, намаляват загубите от общи и професионални заболявания и трудови злополуки, създава се спокойна обстановка в трудовия колектив.
• Удовлетвореност на клиентите – чрез доставка на продукти, които постоянно отговарят на изискванията на клиентите си като същевременно се опазват здравето и имуществото;
• Намаляване на оперативните разходи – с намаляване на престой, породени от инциденти и заболявания и намаляване на разходите, свързани с хонорари за правни услуги и компенсации и обезщетения;
• Подобряване на взаимоотношенията със заинтересованите страни – защита на здравето и имуществото на служители, клиенти и доставчици;
• Спазването на законодателството – законовите и регулаторни изисквания към въздействието на дейностите й върху безопасността и здравето на нейните служители и нейните клиенти;
• Подобрено управление на риска – чрез ясна идентификация на потенциалните опасности, минимизиране на възможниостите за възникване на инциденти и осъществяване на контрол на рисковете за безопасността и здравето и предприемане на адекватни за оценените опасности контролни мерки;
• Доказани бизнес пълномощията – чрез независима проверка спрямо признати стандарти;
• Способност да спечели повече бизнес проекти
Дейност 5: Обучение на служители за безопасна работа с нововъведените правила и инструкции Потребността от обучение се обосновава от:
• липсата на достатъчно познания и компетенции на работещите във фирма "БМД Протекшън" ООД за стандарт BS OHSAS 18001;
• необходимост от повишаване на мотивацията за съблюдаване на правилата за безопасност и грижа за опазване на здравето в производствена среда;
• недостатъчна степен на осведоменост и познаване на спецификите на отделните хоризонтални принципи на ОП РЧР;
Предвижда се провеждане на изнесени обучения на територията на гр.Пловдив, в които ще бъдат включени всички 146 работници и служители на "БМД Протекшън" ООД. Ще бъдат разпределени по групи от по 15 – 20 човека за да се гарантира качество на учебния порцес.
Познанията в системата за управление на безопасност и сигурност на труда подкрепя фирмите в постигане на по-добра конкурентноспособност.
Вече се използват все по-нови определения и много от старите се преразглеждат. Създават се нови изисквания за участие на работниците и служителите в системата за управление на здравето и безопасността при работа и за провеждане на консултации с тях, а също и за разследване на инциденти и трудови злополуки.
Социалния контакт в неформална среда /изнесени обучения/ и необходимостта от повишаване на компетенциите на персонала, всичко това осмисля обученията на персонала на дружеството.
Малко на брой са квалифицирани кадри в тази сфера и това също обосновава необходимостта от тези специализирани обучения.
Дейността включва:
• Провеждане на процедура по ПМС 69 за избор на изпълнител за провеждане на обучение на 146 заети лица във фирмата-кандидат
• Провеждане на обучение в рамките на 48 учебни часа, включващо като минимум модули «Мотивация за активно участие в процесите за опазване на здравето и безопасността на работното място», «Технология на прилагане и поддържане на стандарт BS OHSAS 18001» и «Специфика на хоризонталните принципи на оПРЧР и схема «Безопасен труд»;
• Издаване на сертификат на успешно преминалите обучение
Анкетиране на участниците за оценка на удовлетвореността от проведеното обучение.
Дейност 6: Публичност и информация за проекта Информация в интернет страницата на "БМД Протекшън" ООД, разпространение на рекламни дипляни и поставяне на публични места на табели, съгласно разпоредбите на чл. 69 от РС 1083/2006 и Ръководството за информиране и публичност.
Изготвяне, отпечатване и разпространение на рекламни дипляни за популяризиране постигнатите резултати и за финансовия принос на ЕСФ за изпълнението на проекта тираж 2000 броя. Дипляните ще се разпространяват сред органите на местната и държавната власт, социалните партньори и клиенти.
Предоставяне текуща информация на интернет страницата на "БМД Протекшън" ООД (за напредъка в изпълнението на проекта и за постигнатите резултати);
Провеждане на 2 информационни срещи във връзка със стартирането и финализирането на проекта, с оглед популяризиране целите, дейностите и очакваните резултати. На срещите ще бъдат поканените представители на медиите, местната и държавната власт, социални партньори и др.
Изготвяне на 2 информационни табели, които ще се поставят на двата офиса на дружеството в гр.София.
|