Дейности:
|
Дейност 1: Окончателно сформиране на управленския екип (ръководител, координатори и т. н.) на Проекта и ясно разпределение на задачите и отговорностите в този екип В съответствие с Плана за действие по Проекта Управленският екип изработва детайлната разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по Проекта в тяхната логическа последователност и утвърждава график за тяхното изпълнение. В съответствие с направената детайлна разбивка по задачи се утвърждават окончателно отговорниците за тяхното изпълнение и отчитане. Дейност 2: Организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност Подготовка и провеждане на PR-кампания за популяризиране на Проекта и неговите цели, включваща провеждането на две презентации, на които ще бъдат поканени представители на ДРСЗ и ДБТ, както и на местните и централни медии.
По време на първата презентация ще бъде представен Проектът, основните идеи и предвидените дейности, както и очакваните резултати.
Втората презентация ще се проведе при приключването на Проекта и ще има характер на своеобразен обществен отчет за направеното по него и постигнатите резултати, както и за проблемите. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на Проекта и/или оторизирани представители на Водещата организация.
Изработване и поставяне на подходящо място пред официалния вход на Водещата организация информационна табела за Проекта, отпечатване на информационен винил, който ще бъде поставен на билборд на Кандидата и ще допринесе за информираноста на широк кръг заинтересовани лица и популяризирането на Проекта и Оперативната Програма, дизайн, предпечат и печат на информационни брошури
Дейност 3: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Описание:
Анализът на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност в „Викис Хидравликс” ООД ще се извърши въз основа на нормативните изисквания за състоянието на работната среда в т.ч.: работни помещения, работни места, работно оборудване и организация на трудовите дейности - съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали.
Ще се опишат характеристиките на управлението на основните и спомагателни трудови дейности, процедури, вътрешни трудови стандарти и документи, управлението на персонала в т.ч.: състав, структура на работната сила, здравно състояние на работещите.
Ще се определят характеристиките и състоянието на показателите за ефективност на трудовата дейност и условията на труд в т.ч.:
- фактори на работната среда
- социални и организационни фактори
- оценка на риска
- лични предпазни средства /ЛПС/
- санитарно-битови условия
- травматзъм и заболеваемост
Ще се опишат характеристиките и състоянието на управлението на дейностите по осигуряване на ЗБУТ в т.ч.: външни и вътрешни нормативни документи по ЗБУТ, мониторинг на условията на труд
Ще се определят силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда.
Ще се определят елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда.
Ще се направи анализ и оценка на нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др.
Ще се опише при кои елементи на организацията на основните и спомагателни дейности има необходимост от усъвършенстване и подобрения и какви, какви подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това, какви методи и средства ще бъдат използвани за постигането на целите на проекта.
Ще се разработи процедура за оценка и контрол на качествата на предоставените ЛПС/СРО, в т.ч. инструкции за правилната употреба на предоставените ЛПС/СРО, чек-лист за субективна оценка от работещите на качествата и степента на защита на използваните ЛПС/СРО.
Обосновка:
Усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, оптимизиране на условията на труд, повишаване и поддържане на висока работоспособност и производителност на труда, опазване здравното състояние на работещите и повишаване качеството на живот.
Повишаване удовлетвореността на работещите, развитие на осъзнат стремеж за участие в процеса на непрекъснато подобряване на условия на труд, лична мотивация за проява на дисциплина и самоконтрол при поддържане на здравословни и безопасни условия на труд.
Дейност 4: Внедряване на система OHSAS18001:2007 Внедряването на системата OHSAS18001:2007 включва следните етапи:
Първи етап
1 Провеждане на предварителна среща с Ръководството на Организацията.
2. Провеждане от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на одит за оценка на съществуващото състояние на Системата за управление на Организацията в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007
3. Анкетиране на Ръководителите на структурни единици за определяне на управляваните от тях процеси и документи.
4. Извършване на консултации по въпроси повдигнати като несъответствия по време на одита.
5. Внасяне на необходимите корекции и предоставяне на окончателен вариант на документи липсващи в системата за управление.
Втори етап:
1. Методическа помощ при пробно внедряване, в т.ч.тестване на документите.
2. Провеждане от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на Вътрешен одит за оценка степента на съответствие на системите за управление на качеството и околната среда спрямо определените в документите изисквания.
3. Консултиране по изпълнение на изискванията на OHSAS 18001:2007 за провеждане на Преглед от ръководството.
4. Отстраняване на несъответствията, констатирани в резултат на проведения вътрешен одит.
5 Предоставяне на клиента материали, улесняващи провеждането на бъдещи вътрешни одити към системата
Дейност 5: Сертифициране на система OHSAS18001:2007 Първоначалната оценка на системата за управление се извършва на два етапа:
Първи етап: Преглед на документите на системата за управление за оценка на съответствието с избрания стандарт за сертификация,
Втори етап: Последван от оценка на място на системата за управление. Всички записи, които са част от системата за управление, трябва да бъдат на разположение за прегледа.
Дейност 6: Закупуване на работно облекло и ЛПС Описание: Обект на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат дейностите по проекта, свързани с доставката на ЛПС, отговарящи на основните изисквания за безопасност, залегнали в & 10 и 11 на Европейската директива 89/686 ЕЕС, с минимално негативно въздействие върху хората, работната и околната среда.
Обосновка:
С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на работещите, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки. Изготвен е изчерпателен списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Избор на ЛПС ще се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието и според заеманите длъжности на лицата.
Дейност 7: Извършване на доставка и монтаж на оборудване Дейността предвижда изграждане на локална аспирационна система в заваръчния цех на предприятието с обща площ -108м2, която трябва да обхване машините, които сме разположили там – общо 5 на брой.Предвиждаме локалната аспирационна система да се състои от 5 отделни вентилатора с отделен аспирационен ръкав, които да са разположени над всяка от машините разположени в цеха.
В момента в заваръчния цех съществува „импровизирана” вентилационна система, която е направена с подръчни средства и материали, което е видно и от снимките приложени към настоящото проектно предложение.
Изграждането на локална аспирационна система в заваръчни я цех е крайно наложително, като целта е да се подобрят факторите на микроклимата в помещението и да се осигурят по-благоприятни условия на труд за операторите на машините, които са ситуирани там.
Ще бъде предотвратен рискът за операторите, който е описан и в съответните карти на риска за работните позиции в заваръчния цех, а именно: …..“допир или вдишване на течности, газове, изпарения, пушеци и прах с вреден токсичен, разяждащ и/или дразнещ ефект”…..
Предвижданите ремонтни дейности ще осигурят нормативно необходимото количество пресен въздух за работещите с цел подобряване на микроклимата в помещението и осигуряване на по-добра работоспособност и ще допринесат за подобряване на показателите на микроклимата в помещението – въздух, влажност и скорост на въздушното течение, съгласно нормите, които са посочени в стандарт БДС 14776.
|