Дейности:
|
1*. Закупуване и доставка на учебници и учебни помагала, дидактически материали, образователен софтуер, материали за обучение, игри в приемните училища и детски градини За по-ефективната образователна интеграция и постигане на целите на проекта е необходимо да бъдат закупени учебници, учебни помагала и пособия, материали за обучение, игри дидактически материали на ромските ученици.
По тази дейности екипа по проекта ще:
- Ще изготви списък с необходимите учебни помагала, пособия според нуждите на всяко дете;
- Ще осигури на всяко дете, включено в проекта всички нужни учебни помагала и пособия за осъществяване на пълноценен образователен процес.
2*. Надграждане процеса на образователна интеграция на децата от ромския кв. „Надежда” в 4 приемни училища на гр.Сливен За постигане целите, заложени в „Програмата за развитие на образованието, науката и младежките политики в Република България (2009-2013г)” и актуалилизараната „Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства” е необходимо да се работи за образователната интеграция на ромските деца.
По тази дейности екипа по проекта ще продължи работата по десегрегация на 140 ученици от 1 до 12 клас от кв.Надежда, Сливен. Тази дейност включва серия от мерки:
- записване на ромски ученици в смесени паралелки в 4 приемни училища на гр.Сливен;
- осигуряване на учебници, учебни помагала и пособия, необходими за осъществяване на пълноценен образователен процес;
- всекидневно извозване на децата от кв.Надежда до приемните училища;
- допълнителна работа с учениците от начален курс – всеки ден учениците от начален курс ще учат допълнително по 1 час за усвояване на български език;
- гарантиране на всекидневно присъствие на учениците в училище;
- Създаване на екип от наставници (помощници на учителя, които ще работят през цялото времетраене на проекта и пряко ще отговарят и следят за редовното посещение на децата по време на учебния процес, тяхното развитие при усвояването на учебният материал, както и за изискванията от и към учителите.);
- Организиране на срещи с директорите на училища за предотвратяване на последваща сегрегация, след приема на ромчета.
Тази дейност в проекта е предвиена, като мярка за превенция от ранно отпадане от училище и ще допринесе за намаляването на броя на отпадащите ромски деца от образователната система.
3. Осигуряване на полудневно и целодневно обучение на деца на възраст 5-6 години в ЦДГ „Здравец” и ЦДГ „Звездица” в подготвителни групи Ще работим по посока на създаване на възможности за равен старт на ромските деца от гр.Сливен в предучилищна възраст (5-6г) и по-добра социална интеграция. Не владеенето на български език сред ромските деца затруднява интегрирането, социализирането им училище и пълноценното им участие в образователния процес. Учебния материал остава неразбран, което води до тяхното последващо отпадане от училище. Записването на деца от ромски произход в детските градини ще даде възможност за успешно преодоляване на езиковата бариера още в ранна възраст и по този начин ще се улесни достъпа им до следващите фази на образование.
По тази дейност екипа по проекта:
- Ще обхване 90 ромски деца на възраст 5-6 години, които ще бъдат записани в подготвителни групи в ЦДГ „Звездица” и ЦДГ „Здравец”;
- Ще закупи и достави съобразени с възрастта на децата дидактически учебни материали, логически игри, спортни принадлежности;
- Провеждане на Фолклорен спектакъл „Еднакви и различни”;
- Провеждане на спортен празник;
- Създаване на екип от наставници (помощник на учителя), които ще отговарят за всекидневното 4. Специализирана работа с ромските родители – мотивационно-информацинни кампании, тренинги, лекции, беседи, обучения, родителски срещи. Неграмотността сред преобладаващата част от ромските родители изгражда в тях чувството на страх и негативно отношение към образователната институция. Това от своя страна поражда незаинтересованост
към присъствието на децата им в училище, което неминуемо води и до ранното им отпадане от образователната система.
- Ще проведем мотивационна кампания сред представителите на ромската общност – родителите на децата включени в проекта, роднини, съседи, приятели, близки от гр.Сливен.
- Провеждане на 3 мотивационни обучения на 60 родители.
5*. Повишаване ефективността на учителите за работа в мултикултурна среда и деца – билингви. Присъствието на деца и ученици представители на различни етнически групи, не само е акт на цивилизовано отношение към човешките ценности, то е и основополагащ елемент към взаимното опознаване. Присъствието на ромските деца в училище е необходим елемент в процеса за пълноценна образователна и социална интеграция.
Това поражда необходимостта от провеждане на модул от 3 двудневни обучения на учителите за придобиване на специализирани знания за работа в смесена мултикултурна среда, работа с деца и ученици, чиито майчин език, традиции, бит, обичаи са различни. Учителите ще бъдат разделени на две групи – група „Предучилищен и начален етап” и група „Прогимназиален и гимназиален етап”. Двете групи ще преминат по 3 двудневни обучения.
По този начин учителите
- Ще повишат ефективността в своята работа;
- Ще се увеличи тяхната информираност относно етноспецификата на техните ученици.
Правилното разчитане, тълкуване на етноспецификите на децата ще спомогне за:
- Създаване на благоприятна образователна среда;
- Сформиране на условия за опознаване и разбирателство между учениците;
- Обогатяване на личните знания, търпимостта, взаимното зачитане;
- Изграждане на толерантно отношение между учениците;
- Повдигане на личното самочувствие на учители и ученици;
- Постигане на по-високи добри образователни резултати;
- Намаляване степента на дискриминационни прояви и нагласи сред учениците.
- Проведен модул от 3 двудневни обучения с 25 учители група „Предучилищен и начален етап”;
- Проведен модул от 3 двудневни обучения с 25 учители група „Прогимназиален и гимназиален етап”;
- Сформирана благоприятна образователна среда /микроклимат в класните стаи/;
- Търпимост, уважение към различността;
- Постигнати добри образователни резултати;
- Толерантност и липса на дискриминационни прояви.
6. Публичност, информационни кампании за етническа толерантност и позитивно отношение към ромските деца в приемните училища, детски градини, и обществеността на град Сливен Образът на ромите в обществеността е силно негативно обременен. Това определя и високата дискриминационна нагласа към тях. Цари общо мнение, което се крепи на предразсъдъци, които предопределят място на обществени, социални и образователни аутсайдери.
- информационни кампании
- „Дни на толерантността” включват:
- Кръгла маса 2 дни участници 50 души на тема „Десегрегация и мултикултурно образование” – презентации на учители;
- Конкурс за есе на тема „Пъстротата е нашето богатство”;
- Спортен празник между четирите приемни училища.
7*. Провеждане на тръжни процедури за избор на доставчици на стоки и услуги Всички дейности, предвидени за изпълнение от външен изпълнител ще започнат след избор на конкретен външен изпълнител от възложителя – община Сливен по реда на ЗОП и съобразно изискванията на приложимата нормативна база, включително изискванията на ОПРЧР, вътрешни правила и одитни пътеки, ЗОП и други нормативни актове и указания за предварителен и последващ контрол.
Предвидените в проектното предложение дейности предполагат следните процедури:
- за доставка на учебници и учебни помагала, дидактически материали, образователен софтуер, материали за обучение;
- за избор на специализиран превозвач на учениците до приемните училища;
- за изработване и доставка на материали за публичност и информация;
- за провеждане на специализиран модул от две обучения на учителите за работа с ученици, майчиният език, на които не е български;
- за счетоводен одит;
- за офис консумативи.
Доставките на материалите и консумативи за офиса на проекта, включени в група В на бюджета, също са предмет на обществена поръчка. Те ще бъдат направени в рамките на общата процедура за канцеларски материали и консумативи на кандидата – Община Сливен, за да не се допусне необосновано разделяне на предмета на поръчки със сходен или идентичен характер и нарушаване на изискванията на ЗОП.
8. Организация и управление на проекта. Проектът ще бъде управляван от ръководител на проекта. Той отговаря за провеждането на всички дейности по проекта, изработването на заложените в проектното предложение продукти, постигането на заложените цели, комуникацията с партньорските организации, външни организации и институции и Управляващия орган и Междинното звено. Ръководителят осигурява изпълнението на проекта в строго съответствие с Оперативното ръководство и всички останали изисквания на ОПРЧР, приложимата нормативна база и установените добри практики. За спазване на финансовата дисциплина, финансов контрол, финансова отчетност и взаимодействие с финансовите звена на кандидата и партньорите ръководителят ще бъде подпомаган от финансист – счетоводител на проекта. При осъществяване на текущото управление, координирането на усилията на партньорите и изпълнителите на отделни дейности по проекта и в частност при техническото осигуряване на управлението на проекта ръководителят ще бъде подпомаган от технически сътрудник. Екипът за управление на проекта отговаря и за изготвянето на финален отчет и искане за окончателно плащане в последния месец на периода на изпълнение на проекта, след приключване на останалите предвидени дейности. В рамките на тази дейност е предвидено и извършване на счетоводен одит от външен одитор, избран по реда на ЗОП.
|