Дейности:
|
1. Управление на проекта Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща с екипа по проекта с основни поддейности: Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработване на времеви график за работа по проекта; Разработване на рекламна стратегия за популяризиране на проекта. Изготвяне на правилник за наблюдение на изпълнението и вътрешната оценка на проекта. Впоследствие се предвиждат срещи на ръководителя по проекта с всички ангажирани в изпълнението на проекта лица, и ежемесечни работни срещи с координатора и заинтересовани страни, които могат да подкрепят реализацията на проекта. При реализацията на обученията ще се провеждат и ежеседмични срещи на ръководителя и координатора на проекта с експертния и ръководен персонал в него. На срещите ще бъдат разглеждани и данните от анализите за ефективността на извършваните дейности, удовлетвореността на целевите групи. В тази дейност влизат още: подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, подготовка на вътрешни процедури за качествено изпълнение на проекта и периодични инструктажи на изпълнителите с оглед постигане заложените индикатори.
Екипът за управление на проекта се сътои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват социалните дейности на територията на общината (ръководител, координатор, счетоводител и организатор).
За реализацията на проектните дейности екипът ще ползва подходящо оборудвано помещение. Оборудването ще се предостави на екипа от водещата организация.
За управлението и изпълнението на дейностите по проекта ще се наеме подходящо помещение, удобно за кандидата и партньор ще бъде позволи , също така на екипа да бъде в непрескъснато контакт със стажантите, а менторите от екипа на кандидата и апртьнора ще имат непрекъснат достъп и контакт до стажантите. Ще се оборудва с подходящи мебели (бюра и компютърни конфигурации), тъй като се предполага, че поне 10 лица ще останат на работа след приключването на проекта. Ето защо конфигурациите ще се ползват за практическото и теоретично обучение, при стажа на целевата група, а впоследствие и за упражняване на реална трудова дейност. След приключването на дейностите по проекта, лицата от целевите групи, които са показали добри резултати и имат желание да продължат постоянна заетост ще имат възможност да продължат работата си за Кандидата или сдружението работодател в посочените общини или в други части на страната.
За екипа ще се наеме помещение, което ще бъде в община Мъглиж или Стара Загора и след приключването на проекта, ще продължи да функционира като регионален офис на кандидата и партньора за реализация на иновативни социални услуги.
2. Идентификация, адаптация, организация за работа с целевите групи Основната цел на дейността е да се гарантира максимална прозрачност при избора на целевите групи и включването им в проекта с оглед на предстоящите дейности по обучения и стаж. В рамките на дейността се предвижда следното: Установяване на контакти със заинтересованите страни – Дирекция Бюро по труда, местни лидери, специалисти, които работят с представители на целевите групи с цел идентифициране лицата от целевите групи. Съгласно утвърдена процедура ще се извърши подбора на лица от целевите групи, които ще участвата в дейностите по проекта ( тук може да се извърши: Провеждане на анкети, интервюта и предварителни консултации с представителите на целевите групи и други дейности, предвидени в разработената методология).
Адаптиране на програмите за обучение към индивидуалните умения и потребности на участниците в обучението – целта на тази поддейност е: Гарантиране на ефективност и ефикасност при провежждане на обученията, Гарантиране на индивидуален подход при провеждане на групови обучения, Създаване на подходяща организация и участие на обучаемите лица при разработката на индивидуалните планове за обучение при включването им в група, Изготвяне на препоръки към преподавателите при провеждането на планираните обучения , Допълваща подкрепа с оглед на експертизата на сдружението в работата с уязвими групи с оглед максимална задоволеност от провежданите обучения В рамките на тази дейност се включва и въвеждането на система за оценяване което да дава възможност да се прецени нивото на успеваемост при обучението на потребителите. То дава важна информация на участниците, на обучаващите, както и на финансовите институции. Наред с това оценяването подпомага педагогическата практика преди, по време и след като са приложени образователните практики.
Основна функция при планирането и проектирането на ефективно оценяване на практиките, свързани с обучението на потребителите ще има методистът обучения.
Основните задачи, в изпълнението на тази поддейност са:
Съвместно с екипа за организация и управление на проекта ще бъдат приложени следните техники за оценяване на ефективността – първоначални анкети и събеседване преди преди започването на курса/дейността. Анкети – по време на провежданите обучения, финални анкети в края на обученията, както и анкети след реализация на дейност стаж (отново начални, финални и междинни)
Сформиране на групи за участие в планираните по проекта обучения за професионални компетенции. Необходимо, защото лицата включени в целевата група следва да имат сходни нива на образователно равнище, за да може да се сформират и смесени групи и обучението да е максимално полезно и ефективно.
Съдействие на лицата включени в предварителните групи за определяне на график за провеждане на обученията, помощ при подготовка на документация за професионалното обучение и изготвяне на доклад с профили на канадидатите с цел подпомагане адаптирането на учебните програми.
Адаптиране на учебните програми с оглед на целите заложени в проекта, спецификите на лицата от целевата група и предстоящия стаж.
Изготвяне на индивидуални планове за обучение на участниците в проекта, съдържащи препоръки за допълнителни дейности (например консултации, допълнителни обучения и тн.) и график за участие в обученията по проекта.
Основна функция в изпълнението на дейността имат техническия организатор и методиста обучения.
3. Процедура за избор на изпълнител Дейността ще стартира непосредствено след подписване на договор за финансиране с изготвяне на график за провеждане на тръжни процедури и предоставяне за съгласуване от договарящия орган
Предвижда се организация и провеждане на избор на изпълнители, които да извършат следните дейности:
За провеждане на дейностите по информираност и публичност – изработка на информационните материали, публикации във външни медии.
За обучаваща организация за провеждане на обученията. Основните задачи в изпълнение на дейността са свързани с: преглед на предлаганите услуги по обучения, изготвяне на документация за провеждане на избор за изпълнители, сформиране на комисия за оценка на постъпилите оферти, извършване на оценка и класиране, сключване на договор с избраната обучаваща организация.
4. Провеждане на професионално обучение Представителите на целевата група ще преминат професионално обучение по следните професии:
Оператор на компютър, специалност Текстообработване ( 1 с.п.к.) – една или две групи за общо 15 лица ( в зависимост от конкретните потребители от общините и ефективността на разходите). Общият брой часове ще бъде 310 часа, от които 20 часа теория и 290 часа практика. Продължителност на обучението е два месеца и половина. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат свидетелство за професионална квалификация. Обучението ще има пряка практическа приложимост за тях, тъй като ще ги подпомогне в подобряване на уменията за работа със съвременни ИКТ – ще се уменията за набиране на текст, работа с продукта на Майкрософт офис за изготвяне на промеции, презентации, както и работа с Ексел – за изготвяне на електронни таблици, справки и създаване и поддържане на бази от данни – на клиентите на кандидата и потребителите на социални услуги на сдружението – партньор. Специално внимание ще се отдели на уменията за работа със специализирани компютърни приложения за създаване и поддържане на бази данни с клиенти, предвид факта, че част от стажантите ще подпомогнат дистрибуцията и разширяването на търговското покритие на кандидата и партньора.
Обучението ще се проведе в град СТара Загора или Мъглиж (по една група във всеки град – според преобладаващите предпочитания).
Обучението ще бъде полезно и необходимо на участниците в него, които ще бъдат насочвани приоритетно към стаж при специалистите от отдела, които обработват данни от анкетни проучвания, анализ на банкови и застрахователни продукти, социални услуги в общността и институциите ще подпомагат дейността на административния отдел, както и ще могат да участват в изготвянето на кратки информационни материали и материали за информационните бюлетини, изготвяни от партньора (бюлетин за развитие на социалните дейности),. Други основни функции, които ще бъдат възлагани на стажантите ще бъдат свързани с преглед на периодичен печат и информационни източници, с цел подпомагане дейността на управленските кадри – при разработка на инвестиционни стратегии и предоставяне на специализирани консултантски и социални услуги. Убедени сме, че уменията усвоени от стажантите ще бъдат изключително полезни за тях –тъй като ще обогатят тяхната обща и езикова култура, ще разширят социалните им контакти и ще ги мотивират.
Професионално обучение по професия: Сътрудник малък и среден бизнес, специалност Малък и среден бизнес (2 с. П.к) – две групи от по 15 участника общо 30 лица. Обучението е с продължителност 660 часа, от които 60 по теория и 600 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика. Продължителност на обучението 5,5 месеца. Обучението ще се проведе в град Мъглиж и София в зависимост от ефективността и населените места на обучаемите, които ще се включат в групата.
Професионално обучение професия: Сътрудник в бизнес услуги, специалност бизнес – услуги (2 с. П.к) - една група от 15 лица. Обучението ще се проведе в град Стара Загора, или в Мъглиж (според преобладаващите кандидати). Обучението е с продължителност 660 часа, от които 60 по теория и 600 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат удостоверение за професионална квалификация. Продължителност на обучението 5,5 месеца по рамкова програма Б за начално професионално образование. Лицата преминали успешно обучението ще получат удостоверение за професионална квалификация, след полагането на изпитите по теория и практика.
За професионалните обучения ще ползваме наети помещения. Практиката ще подготви обучаемите за предстоящия стаж.
Обучаемите ще бъдат от населените места посочени в териотриалния обхват на проектното предложение.
5. Стаж Организиране на стажа – провеждане на индивидуални консултации с преминалите обучение за обсъждане на подходящо време за преминаване на стажа и съобразяването на стажа с лични или професионални (ако са възникнали в хода на проекта) ангажименти.
Разпределяна на стажантите – 5 лица ще преминат стаж при кандидата, а останалите 55 ще се включат в стаж при партньора (в офисите на София, Стара Загора, Мъглиж други населени места) или в координация, управление и реализация на социални услуги в някои от офисите на сдружението – работодател по избор, в зависимост от предпочитанията на стажантите, както и възможностите им за пътуване и придобитите компетенции по време на обучението.
Основно ще се провежда стаж при специалистите от отдела, които обработват данни от анкетни проучвания, анализ на банкови и застрахователни продукти, социални услуги в общността и институциите ще подпомагат дейността на административния отдел, както и ще могат да участват в изготвянето на кратки информационни материали и материали за информационните бюлетини, изготвяни от партньора (бюлетин за развитие на социалните дейности). Други основни функции, които ще бъдат възлагани на стажантите ще бъдат свързани с преглед на периодичен печат и информационни източници, с цел подпомагане дейността на управленските кадри – при разработка на инвестиционни стратегии и предоставяне на специализирани консултантски и социални услуги. Убедени сме, че уменията усвоени от стажантите ще бъдат изключително полезни за тях –тъй като ще обогатят тяхната обща и езикова култура, ще разширят социалните им контакти и ще ги мотивират.
Част от стажантите ще преминат Интервюта с представители от отделите: Информационни анализи, Бази Данни, Обслужване на клиенти и Международно сътрудничество и Социални дейности, Координация и управление, Нови пазари, Застраховане и лични финанси (при кандидата) в при кандидата и партньора с цел определяне на най-подходящ отдел и конкрутни цели на стажа. Тъй като партньорът има специалисти, които имат опит в организиране на въвеждащи, поддържащи обучения и стажантски програми, след провеждане на интервютата стажантите ще имат възможност да участват в избора и планирането на отдела за стаж в град София Интервюта с представители от отделите: правно-административно обслужване, регионални новини, маркетинг и инвестиционни проекти и социални дейности от трите общини. Изготвяне на договорите на стажантите, организиране на изплащането на възнагражденията,
Изработване на графици за провеждане на стажа, разясняване на очакванията към стажантите и кратко представяне на организацията. Ще бъдат изготвени графици, така че стажантите да имат възможност да се възползват максимално от стажантската програма и активно да участват в дейността на специалистите от отделите и различни вътрешни проекти на организацията.
Провеждане на стаж на лицата по групи (оформяне на програми за стаж, график за посещеня, график за контрол и програма за въвеждащо обучение по време на стажа) и осигуряване на ментори от персонала на канидата и партьнора.
Стажантите ще се координитарт, консултират и подпомагат от координатор и технически организатор.
Предвижда се достатъчно време за разпределение на стажантите и възможност за гъвкаво организиране и съчетаване на мотивационни обучения, клучови обучения с непосредствен стаж. Лицата преминали обученията ще имат възможност за избор между няколко позиции в Отделите: (администрация, застраховане и лични финанси, корпоративно управление и консултации, управление, мениджмънт, маркетинг, търговския отдел, отдел дистрибуция и клонова мрежа, администрация, поддръжка – ще се постараем стажът да бъде полезна възможност за последваща трайна заетост на част от целевите групи.
6. Информираност и публичност Организиране и провеждане на три начални и три финални (общо 6) конференции в градовете: София, Стара Загора и Мъглиж, за отразяване на основните цели и задачи по проекта, основните срокове по проекта и да представи екипа за управление, както и да отрази финансовия принос на ОПРЧР (ЕСФ). Общият брой участници в конференциите е 60 лица Ще бъдат поканени представители и на заинтересованите страни и местни медии. На конференциите ще бъдат поканени и представители на общинска администрация, ДБТ, както и неправителствения сектор и потенциални участници в проекта. След всяка конференция, на която ще присъствата представители на заинтересованите страни, ще се провежда и по една информационна среща за информиране на потенциални кандидати. С цел ефективност инфо срещите ще се провеждат в срок от 5-10 дни след вска конференция.
За популяризирането на проекта (основни дейности, цели, екип за управление) ще бъдат отпечатани 3500 информационни брошури, 50 плаката и 2 табели, както 2395 флаера (съдържащи календар на конкретните дейности – обучения и тн.)
Публикации в медии ( 2 бр.). В допълнение кандидатът и партньорът ще публикуват информация за проекта в интернет сайта си.
В интернет страницата на сдружението ще бъде разработена специална секция посветена проекта – основни цели, дейности, информация за екипа, календар на дейностите, както и галерия със снимки за проведените дейности.
На интернет страницата на кандидата ще бъде включена също секция на проекта, която ще популяризира основните цели и дейностите предвидени в проекта, както и получената финансова подкрепа по ОПРЧР.
При реализацията всички дейности ще се популяризира и получената финансова подкрепа и ще се съблюдават изискванията на Ръководството за визуализация и публичност приложимо за Бенефициенти.
|