Дейности:
|
Дейност 1: Сформиране на екип, управление и отчетност на проекта Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност.
Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта.
Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции:
- Ръководител на проекта;
- Координатор по проекта;
- Счетоводител
Екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Координаторът на проекта ще подпомага изпълнението на всички дейности по проекта, ще участва при избора на подизпълнители за конкретните дейности и ще подпомага дейността на подизпълнителите. Счетоводителят ще следи отчетността на дейностите и ще завежда и съхранява всички разходооправдателни документи.
Екипът по проекта ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение.
Екипът по проекта е избран съобразно специфичните нужди на всяка една от дейностите по проекта. Всеки член на екипа е професионалист, точен, лоялен и отговорен за изпълнение на поставените задачи.
Дейност 2: Подбор на представители на целевата група за обучение и закупуване на материали за обучение Подборът на 45 безработни лица, включително от уязвимите групи в Област Пловдив и област София за професионално обучение ще се осъществи от управителя на „Стар Нейлз – България“ ООД съвместно с Бюро по труда, Пловдив и Бюро по труда, София. Управителят на „Стар Нейлз – България“ ООД предвижда да проведе среща и предостави информация:
1. На 40 безработни лица от Пловдив
2. На 25 безработни лица от София,
с интерес към професионалното обучение, на които да представи професията „Маникюрист – педикюрист”, специалност „Маникюр, педикюр и ноктопластика” и възможността за професионален стаж. Безработните лица от Пловдив и София, които проявяват интерес към инициативата ще бъдат поканени на интервю.
Изборът на безработни лица от Пловдив и София, които да бъдат включени в обучението ще бъде направен на базата на оценка на мотивацията им и желанието им за реализация в сферата на козметичните услуги и полагане на тест за интереси. Друг критерий, който ще се използва при подбора е желаещите да преминат през съответното обучения да имат завършено основно образование. Подбраните безработни лица от Пловдив – 30 човека и София – 15 човека ще бъдат обучени по специалност: „Маникюр, педикюр и ноктопластика“.
За ефективното провеждане на професионалното обучение по специалност: „Маникюр, педикюр и ноктопластика“ на 45 подбрани безработни лица от област Пловдив и София „Стар Нейлз – България“ ООД чрез ЦПО-то си ще закупи необходимите материали и консумативи за теоретичното и практическото обучение. Необходимите материали и консумативи са описани подробно в бюджета на проекта.
Тъй като закупуването на материали за обучение ще бъде организирана от външен изпълнител, за избора му ще се приложи ПМС 55. Стойността на материалите и консумативите за теоретичното и практическото обучение възлиза на 18 884 лв. за избора на изпълнител ще бъде приложена процедурата избор на оферта. Процедурата минава през следните етапи:
1)Публикуване на обявата в 1 ежедневник. Това е етапът, на който ВО информира потенциалните кандидати за намерението си да сключи договор и за характера на услугите, от които има нужда;
2) Период за набиране на оферти . В този период кандидатите могат да получат и да се запознаят с изготвената от Екипа на проекта документация за участие в процедурата;
3) Формиране на оценителна комисия и оценка на подадените оферти. При определяне на изпълнител ще бъдат взети предвид: качеството на предложената услуга, опитът на кандидата, цената за услугата, времето за изпълнение на заданието;
4) Сключване на договор с избрания изпълнител Дейност 3: Провеждане на професионално обучение на 45 безработни лица по специалност „Маникюр, педикюр и ноктопластика“ Центърът за професионално обучение към „Стар Нейлз – България“ ООД ще проведе професионално обучение на 45 подбрани безработни лица от област Пловдив и София по професия „Маникюрист – педикюрист”, специалност „Маникюр, педикюр и ноктопластика“ – втора квалификационна степен - 660 учебни часа, от които 320 учебни часа теория и 340 учебни часа практическо обучение. Формата на обучението ще е дневна, а входящото образователно равнище е завършено основно образование или завършен курс от средното образование. Обучението ще е 5 дни в седмицата по 8 часа на ден. Часовете по теория и по практика ще се водят от по двама преподаватели в Пловдив и в София. Обучението за професионална квалификация по специалност „Маникюр, педикюр и ноктопластика“ ще бъде разпределено в следните модули:
• Модул 1: Здравословни и безопасни условия на труд;
• Модул 2: Основи на пазарната икономика;
• Модул 3: Анатомия и физиология;
• Модул 4: Заболявания;
• Модул 5: Чужд език по специалността;
• Модул 6: Материалознание;
• Модул 7: Технология на специалността;
• Модул 8: Изобразително изкуство;
• Модул 9: Съвременни тенденции;
• Модул 10: Психология и професионална етика;
• Модул 11: Учебна практика маникюр, педикюр, ноктопластика с UV гел и ноктопластика с акрил.
Подбраните за обучение 45 безработни лица, включително от уязвимите групи, ще се обучат в оборудваните зали на ЦПО-то в Пловдив и София, разпределени по следния начин:
• 30 безработни лица от Пловдив, разпределени в 3 групи по 10 човека;
• 15 безработни лица от София, разпределени в 3 групи по 5 човека.
Обучението на сформираните по 3 групи в Пловдив и София ще се извършва поетапно и паралелно в следния график:
1-ва група: от втория до петия месец от проекта;
2-ра група: от четвъртия до седмия месец от проекта;
3-та група: от шестия до деветия месец от проекта.
По време на обученията ще се води присъствен лист за всички участници и ще се прилагат методи за контрол на учебния процес и междинни контролни проверки на бенефициентите. На всички обучавани лица ще се изплаща по 8.00 (осем) лева стипендия на присъствен ден.
В края на професионалното обучение курсистите ще положат изпит по теория и практика по съответните модули, в които са били обучавани. На успешно издържалите изпита курсисти ще бъдат издадени Удостоверения за професионално обучение.
В края на всяко обучение бенефициентите ще бъдат помолени да попълнят въпросник за удовлетвореността си от курса за повишаване на професионална квалификация и ползите от него за тяхното кариерно развитие. Дейност 4: Производствен стаж по специалността на успешно приключилите курса на обучение безработни лица На преминалите успешно професионално обучение по специалност „Маникюр, педикюр и ноктопластика“ ще се предостави възможност за 3 месечен професионален стаж в „Стар Нейлз – България“ ООД, Пловдив и „Симона – 1987“ ООД, София.
Стажът на преминалите обучение ще се осъществява поетапно и паралелно в София и Пловдив в следния график:
1-ва група преминала обучение – от шестия до осмия месец от проекта;
2-ра група преминала обучение – от осмия до десетия месец от проекта;
3-та група преминала обучение – от десетия до 12 месец от проекта.
Стажантите ще сключат 3 месечни трудови договори със „Стар Нейлз – България“ ООД в Пловдив и със „Симона-1987“ ООД в София. По време на производствения стаж на стажантите ще се заплаща минимална работна заплата за полагания от тях труд. Дейност 5: Популяризиране и визуализация на резултатите от проекта В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация:
1. Формуляри с лого на проекта, които ще се използват за всички писмени документи, изготвяни в рамките на проекта;
2. Стикери - 100 броя;
3. Брошури – 500 броя;
4. Плакати – 20 броя;
5. Информационни табели – 2 броя;
6. Интернет презентации – на интернет сайта на Водещата организация - фирмата ще публикува резюме на проекта с информация за Донора, за целите и задачите, обхвата, място на изпълнение, основните дейности, броя бенефициенти, размера на гранта и бюджета на целия проект. С презентациите ще се постави началото на база данни на проекти, показващи положителни практики.– 4 броя;
7. Публикации в местни и регионални медии – 5 броя;
8. Пресконференции – 2 броя;
Всички дейности по информираност и публичност ще се извършат съгласно разпоредбите на Регламент(ЕК) № 1828/2006 от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно ЕФРР
За целите на проекта ще бъде избран изпълнител съгласно ПМС 55/12.03.2007 г. изм. ДВ бр.109 от 23 Декември 2008 г.. Поради ниската стойност на услугата /под 15 000 лв./ и съгласно чл. 12, ал.2, от ПМС 55, изборът на подизпълнител ще бъде направен на базата на проучване на фирми предлагащи изработката на съответните рекламни материали в гр. Пловдив. Сделката ще бъде доказана с първичните платежни документи.
|