Дейности:
|
1. Информиране и публичност - провеждане на кампания сред потенциалните кандидат потребители и кандидатите за работа. Ще бъдат изработени и разпространени информационни материали за: предоставената безвъзмездна помощ по ОП; организацията доставчик на социалните услуги; процеса на предоставяне на услугите; описание на правата и задълженията на предоставящите социални услуги и съответно на потребителите. Ще се проведат информационни кампании чрез организиране и провеждане на стартова пресконференция с помощта на местните печатни и електронни медии. Ще бъде осъществена логистика за пресконференцията чрез избран изпълнител. Ще бъдат разработени текстовете за материалите; ще бъде избран изпълнител, на който ще се възложи предпечат и печата им. В сайта на кандидата ще бъде публикувана информация. 2.Обзавеждане и оборудване на Звеното за услуги в домашна среда. Помещението предназначено за звеното за услуги в домашна среда е общинска собственост.
Закупуването на оборудване и обзавеждане ще създаде оптимална обстановка за работа в звеното за услуги в домашна среда. Ще бъдат оборудвани две работни места, предвидени за персонал на звеното.
Закупени и доставени:
преносим компютър – 2 бр., мултифункционално устройство – 1 бр., бюро – 2 бр., контейнер чекмеджета – 1 бр., офис стол – 2 бр., посетителски стол – 5 бр., шкаф метален врати – 1 бр., офис шкаф с етажерки – 1 бр., мобилен телефонен апарат – 2 бр. 3.Подбор и наемане на персонал в Звеното за услуги в домашна среда. Ще бъде разработена процедура за подбор на кандидатите - безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Лицата ще бъдат назначени на пълен работен ден за: персонал за управление – на длъжност сътрудник социални дейности и организатор дейности и персонал за предоставяне на услугата на длъжност личен асистент. За личните асистенти ще бъдат разработени и приложени към трудовия договор индивидуален план-график, включващ обслужваните от тях потребители. Ще бъде закупено работно облекло. 5. Подбор на кандидат-потребители на социалните услуги. Прецизно и справедливо включване за обслужване на кандидат-потребителите във основа на изготвената оценка на потребностите. Въз основа на оценката и степента на неотложност на включване ще се извърши подбора на лицата, които ще ползват почасовите услуги – на база Процедура за подбор. 4. Провеждане на въвеждащо обучение, надграждащи обучения и супервизия на персонала. Въвеждащото обучение гарантира качеството на предоставяната социалната услуга. Ще се извърши в рамките на 5 дни по теми, в съответствие с Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”. Ще завърши с решаване на тест и сертификат. По време на предоставяне на услугите, на персонала на звеното, за повишаване качеството на предоставяните услуги ще бъдат проведени: два надграждащи обучителни модули с практическа насоченост и включен модул „Опазване на околната среда” – всеки по един ден и регулярни групови и индивидуални супервизии по един ден на месец /в рамките на 10 поредни месеца/ по теми и предварителни заявки от личните асистенти. Ще бъдат предвидени разходи за командировка за избрания експерт супервизия.
За 10 лица за въвеждащото обучение и 25 лица за поддържащото, които са от населените места на общината ще бъдат предвидени разходи за командировка Предвидени са разходи за консумативи и материали.
6. Предоставяне на почасови услуги на одобрените потребители Социалните услуги в Звеното за услуги в домашна среда ще се предоставят на лица с трайни ограничения или невъзможност за самообслужване, възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване - в рамките на пълен работен ден от безработни лица, регистрирани в бюрото по труда. Личният асистент ще предоставя трите вида услуги - за лична помощ, комунално битови дейности и подкрепа на социалното включване. С всеки одобрен потребител ще бъде сключен договор за ползване на услугите, с подробно разписани правата и задълженията на всички страни по договора – доставчика, „личния асистент” и потребителя. Ще бъде разработен индивидуален план за удовлетворяване на конкретните нужди на потребителя, в съответствие с чл. 40 г от ППЗСП. Предвидени са средства за обслужване трудова медицина на персонала на звеното и командировъчни разходи на посещения в домовете на потребителите от персонала за управление на звеното. 7. Организация и управление на проекта. Ще бъде сформиран екип за управление и координация. Екипът ще следи изпълнението да се извършва в съответствие с установените процедури, съгласно изискванията на Възложителя и специалните условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП „РЧР”. Ще бъде разработен график на дейностите с отговорни лица за изпълнението им; методология за извършване на мониторинг и контрол; план за реализиране на информационната кампания. 8. Популяризиране на резултатите от проекта Изработване и разпространение на печатни материали, заключителен семинар с осъществена логистика с участието на всички заинтересовани страни и местните електронни и печатни медии. В сайта на Общината ще пъде публикувана информация.
|