Дейности:
|
Дейност 1: Проучване и проектиране Изготвени са редица проучвания в периода 1955 – 2011 г.
В предоставените ни от Община Димитровград и “ВиК” ООД Димитровград документация не съществуват екзекутивни чертежи на канализационната мрежа и съоръженията по нея.
Установено е, че не съществува регистър за събитията по канализационната система на града, свързани със запушвания, подприщване, наводнения, пропадания и разрушения.
От проведените интервюта с оперативния персонал на “ВиК” ООД Димитровград е установено, че основните затруднения при експлоатацията на канализационната система се явяват от запушвания на сградни отклонения, наводнения в отделни участъци, постъпване на външни води, задръстване на уличните оттоци и кражби на чугунени решетки и капаци.
От допълнително проведени разговори и с граждани, се установи, че в някои зони се наводнява не само уличното платно, но и сутерените на прилежащите сгради. Дейност 3: Строително-монтажни работи Канализационната мрежа на десния бряг се разглежда съвместно с канализационната мрежа на гр. Димитровград - ляв бряг, като основната цел е да се съберат всички отпадъчни води от града, да се осигури оптимално натоварване и действие на ПСОВ, в резултат от което се елиминира замърсяването на водите на р. Марица от града, предпазват се подземните води от замърсяване, ще се намали здравния риск за населението, неблагоприятното въздействие върху флората и фауната. Приети водните количества и параметри съгласно работните проекти за канализационната мрежа на ляв бряг.
Обхватът на проектното предложение, съгласно Приложение В към Поканата за кандидатстване e както следва:
- Рехабилитация на главни колектори (по точка 1, 2, 3 и 4 от горната таблица) с дължина 3266 m;
- Рехабилитирана второстепенна канализационна мрежа (по точка 5 от горната таблица) с дължина 66 m;
- Други елеметни от канализационната система, които ще се изграждат по проекта
- Рехабилитация на второстепенна водоснабдителна мрежа с обща дължина 1917 m Дейност 5: Техническа помощ за организация и управление на проекта 5.1 Управление на проекта: С цел осигуряване на доброто управление на проекта, Община Димитровград ще сформира Звено за изпълнение на проекта (ЗИП) като обособена позиция в общинската администрация на извънбюджетна издръжка, като част от функциите на ЗИП ще бъдат възложени на служители от администрацията.
ЗИП включва Ръководител на проекта; Експерт строителни дейности; Счетоводител /финансист/; Координатор по проекта; Служител по нередности; Експерт по обществени поръчки /юрист на проекта/; Технически сътрудник.
5.2 Публичност: Ще бъде избран изпълнител съгласно ЗОП за осъществяване на мерките за информация и публичност. Ще бъдат извършени следните мероприятия за публичност, които да повишат обществената осведоменост и прозрачност по отношение на съфинансиренето на проекта по ОПОС, а именно: печатни материали – брошури; билбордове; постоянни обяснителни табели; информационни табели 70 х 50 см.; официални церемонии; платени публикации за проекта в национален ежедневник, в регионален ежедневник, в интернет сайтове; банер; промоционални материали – фланелки.
През целия период на изпълнение на проекта, в интернет страницата на Община Димитровград ще бъде публикувана информация за хода на проекта и постигнатите резултати. Материалите ще бъдат богато илюстрирани със снимков материал.
Във връзка с това ще бъдат изготвени и разпространявани прессъобщение до националните медии и регионалните медии за напредъка на проекта. Дейност 6: Одит За извършването на дейността одит се предвижда избор на изпълнител, определен по реда на ЗОП и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. В техническите спецификации на поръчката за възлагане на дейностите по одит на проекта ще се заложи дейността да се изпълни съгласно изискванията на Насоките за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства на Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.” по поканата за кандидатстване. Съгласно тях Бенефициента ще възложи текущ одит на проекта и ще представя на МЗ към исканията за средства междинни доклади с одитно мнение за:
-законосъобразността на съответните обществени поръчки за строителство, строителен надзор и одит на проекта и обществените поръчки, попадащи в обхвата на чл. 19, ал. 2, т. 22 „б” от ЗОП;
-осчетоводяването на разходите, включени в искането за средства в счетоводната система на бенефициента
-както и окончателен одитен доклад, съдържащ одитно мнение относно цялостното изпълнение на проекта, изготвен съобразно Насоките за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства на Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013г.”
Основната задача на (Одитора) включва да се осигури качествена услуга за своевременна и независима оценка на разходването на бюджетните средства по проект „Реконструкция и доизграждане на канализационна мрежа на град Димитровград - десен бряг”
При констатиране на нередности и неспазване на правилатта за разходване на средства по Оперативна програма "Околна среда" 2007 - 2013 г. ", Консултантът изготвя незабавно ДОКЛАД ЗА НЕРЕДНОСТИ до Възложителя.
Консултантът е длъжен да представя информация, да взима участие в срещи за докладване за напредъка по договора, когато е необходимо, включително и при провеждане на общи срещи с представители на Междинното Звено по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.” Дейност 7: Надзор по време на строителство 7.1. Строителен надзор - Консултантът по строителния надзор ще съставя актове и протоколи по време на строитерството в съответствие с ЗУТ и Наредба 3 от 31 юли 2003г. на ДНСК.
7.2. Авторски надзор - Дейността се упражнява от автора на работния проект и не се провежда процедура по избор на изпълнител, а се сключва договор с автора на работния проект. Обхват на дейностите:
1.Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя.
2.Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях.
3. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта.
|