Дейности:
|
Дейност 1 Организация, управление и отчетност на проекта Изпълнението на настоящата дейност гарантира успешната реализация, управление и отчетност на проекта. През първия проектен месец ще се формира екип за управление на проекта в състав Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител.
В рамките на първите три месеца ще бъдат разработени и проведени процедури за избор на изпълнители за дейностите по проекта. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ЗОП, нормативните актове уреждащи допустимостта на разходите по ОПАК и др.
По време на изпълнение на всяка от дейностите по проекта ще бъде осъществяван текущ контрол и вътрешен мониторинг с цел избягване на отклонение от заложените дейности, срокове и цели.
Екипът за управление на проекта ще подготвя и подава своевременно необходимите за целите на отчитането технически и финансови отчети, окомплектовани със съответната приложима документация и ще осъществява комуникация с УО на ОПАК.
Дейност 2 Извършване на функционален анализ, който обхваща всички общински структури и функции Ще бъде извършен функционален анализ на общинската администрация на община Гулянци с цел идентифициране на области и формулиране на препоръки за подобрение организацията и дейността, в това число за:
– закриване и/или преструктуриране на звена, по-добро разпределение на функциите между звената, по-прецизно дефиниране на функциите на звената, извеждане при необходимост извън администрацията на нетипични функции;
- препоръки и план за подобряване на ефективността от дейността на администрацията – подобряване формулировката на целите на администрацията и на нейните звена с оглед спазването на изискванията за конкретност, измеримост, съгласуваност, постижимост и определеност във времето, подобряване степента на изпълнение на целите на общинската администрация и нейните звена;
- препоръки и план за подобряване на ефикасността и икономичността – чрез идентифициране и прецизиране на показатели за измерване на постигнатите резултати, използваните ресурси и съотношенията между тях, определяне на възможности за по-икономично използване на ресурсите (финансови и човешки) и за подобряване на резултатите от дейността.
Ключов момент при разработването на функционалния анализ е събирането на информация, мнения и препоръки от служителите на всички нива и длъжности. Ето защо в рамките на тази дейност са предвидени и провеждането на два семинара, които ще позволят да бъде събрана обратна връзка от служителите на администрацията и да бъде изготвен прецизен, детайлен и съобразен със спецификата на община Гулянци функционален анализ.
Дейност 3 Оптимизиране на структурата и подобряване на работните процеси в общинската администрация на община Гулянци Изготвения като резултат от функционалния анализ план за действие ще бъде приложен чрез разработване на необходимите стратегии за организационно развитие, устройствени правилници, вътрешни правила, инструкции и наръчници, методики и т.н. В зависимост от резултатите на функционалния анализ могат да бъдат разработени вътрешни правила за предоставяне на общински услуги, правила за аутсорсинг на несвойствени дейности и ПЧП, организационни и функционални диаграми и правилници, методики за измерване постигането на целите, методики за измерването степента на усвояване на използваните ресурси, методики за управление на човешките ресурси и т.н. Също така, ако в резултат от функционалния анализ бъде установено, че се налага изготвянето на изменения в съществуващата правна рамка, регулираща дейността на общинската администрация, ще бъдат разработени конкретни предложения за корекции и допълнения на съответните нормативни актове. Дейност 4 Повишаване на капацитета на служителите на общинската администрация за подобряване ефективността и ефикасността на изпълнението на техните задължения В рамките на дейността ще бъдат разработени и проведени две обучения с продължителност между два и три дни, с цел повишаване ефективността от изпълнението на функциите на общинската администрация. Обученията ще целят запознаване на служителите от всички структури на общинската администрация с:
Идентифицираните слабите места в организацията и функциите на общинските администрации;
Изготвения планове за действие, съдържащ конкретни препоръки и мерки за преодоляване на слабостите;
Нововъведените правила, методики, наръчници с разработените проекти на нормативни актове и т.н.
Програмата за обученията ще бъде разработена въз основа на оценените нужди на служителите на общинските администрации.
Дейност 5 Информиране и публичност При провеждането на дейностите за информиране и публичност, както и при изготвянето на информационните материали ще бъдат представени целите на проекта и постигнатите резултати. Особено внимание ще се обърне на спазването на изискванията на мерките за информация и публичност на ОП „Административен капацитет” и Европейския социален фонд, съгласно Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006 при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСФ. Информационната кампания ще включва:
Изготвяне на информационна табела;
Изготвяне и разпространение на рекламни материали за проекта;
Изготвяне и разпространение на брошури, които да представят целите на проекта и резултатите от изпълнението му;
Изготвяне на информационен плакат;
Провеждане на две пресконференции;
Публикуване на три прессъобщения в регионален ежедневник.
|