Дейности:
|
1.Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност В първият месец ще се осъществяват подготвителни дейности по организиране на работата и избор на доставчици за услуги – консултиране и извършване на „Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност”; избор по ПМС 55 за доставчик за медийно събитие; избор по ПМС 55 за доставчик за популяризиране чрез табели, стикери; избор по ПМС 55 за доставчик на услуга за консултиране за разработване и внедряване на СУЗБР; избор по ПМС 55 за доставчик на услуга за сертифициране на СУЗБР.
Ще се изпълнят следните поддейности:
І. Въведение
Описание на дейността: Описване на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес. При установена необходимост ще се извърши оценка и измерване на всички фактори на работната среда.
Обосновка на дейността:
Идентифициране на работните места с повишен риск за здравето и безопасността на работещите по технологичните процеси с цел да бъдат подобрени условията на труд.
ІІ. Изложение и анализ
Описание на дейността: Описване на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в „Оптеко и партньори” ООД.
В настоящият момент фирмата ни има актуален договор със служба по трудова медицина. Извършена е оценка на риска, съгласно изискванията на нормативната база. „Оптеко и партньори” ООД непрекъснато поддържа безопасни условия на труд и подходяща работна среда. Съществуващите правила в предприятието за спазване на законовите изисквания за здравословни и безопасни условия на труд е необходимо да бъдат надградени с ясно определяне на отговорностите, което ще се постигне със Система за управление на ЗБУТ, в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007. Поради световната икономическа криза финансови затруднения се чувстват и в нашето дружество. Основна причина за затрудненията са забавените плащания на наши клиенти. Оборотните средства се насочват основно за поддържане на производството и няма възможност да се инвестира в подобряване на техническото ниво на безопасните условия на труд. В момента това е слаба страна и фирмата ни е уязвима относно инвестиции в спомагателно оборудване с цел подобряване на микроклимата и работната среда. В момента е осигурена месна вентилация и климатизация в някои работни помещения, но има още работни места, за които е необходимо монтиране на климатици и вентилационни системи. С участието си в настоящия проект целим осигуряване на средства за инсталиране на климатици и вентилационни системи, както и за закупуване на по-добро специално роботно облекло и лични предпазни средства.
По време на извършване на изложението и анализа на структурата на организационната дейност на трудовия процес се провежда избор на доставчици за продукти и услуги по идентифицираните нужди.
Обосновка на дейността:
Дейността е необходима за извършване на оценка на последователността, взаимодействието и връзката между технологичните процеси и съответната работна среда и микроклимат, осигурената безопасност на работа на работните места и идентифициране на колективните и лични предпазни средства за защита с цел осигуряване на безопасни условия на труд.
ІІІ. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност
Описание на дейността: Описване как се прилага и как ще се усъвършенства организацията на трудовата си дейност, какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите си.
Обосновка на дейността:
Цялостната модернизация на безопасността на работните процеси обхваща дейности за подобряване управлението на човешките ресурси. Доброто управление на човешките ресурси е свързано с мотивацията на персонала, която влияе пряко на ефективността на работата и до намаляване на трудовия травматизъм. Изпълнението на тази дейност включва и качествено обучение на работещите с модернизираното спомагателно оборудване за подобряване на работната среда и микроклимата и с личните предпазни средства.
ІV. Заключение
Описание на дейността: Обобщаване на постигнатите резултати от реализацията на останалите дейности и отчитане индикатора за резултат – намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им и анализ на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели.
Обосновка на дейността:
Цялостният анализ показва резултатите от модернизацията на оборудването и личните предпазни средства, която е извършена с помощта на настоящата програма „Безопасен труд”
2.Mодернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд Ще се изпълнят следните поддейности:
І.Избор на доставчик
Описание на дейността:
Провеждане на необходимите тръжни процедури за възлагане на услуги и за възлагане на доставки като предварително се съгласуват процедурите с АЗ чрез ДРСЗ като Договарящ орган по Схемата.
За провеждането на тръжната процедура, ще бъде създадена със Заповед специална комисия, която ще извърши подготовката и провеждането на тръжната процедура, и оценката на представените оферти.
С избраните доставчици, ще бъдат сключени съответните договори за изпълнение и доставка. Дейностите по проекта по закупуването на спомагателно оборудване включват:
1. Доставка;
2. Монтиране;
3. Първоначално изпитване (при необходимост);
4. Въвеждане в експлоатация.
Ще бъде закупена и въведена в експлоатация климатична и на места и вентилационна инсталация, което е необходимо за подобряване на работната среда и микроклимата за работа на персонала, с което ще се подменят отделни елементи и ще се допълни с нови елементи наличното оборудване на дружеството и ще се изпълнят някои строително –монтажни работи.
Обосновка на дейността:
Фирмата ни е социално-отговорно дружество и се стреми към модернизация на наличната климатизация и вентилация с въвеждането на климатици и вентилационни системи, чрез което ще се подобри работната среда като компонент на околната среда.
По този начин ще се подобрят не само условията за полагане на здравословен и безопасен труд, но ще се подобрят процесите, свързани с околната среда чрез намаляване на изчерпването на природни ресурси като се използват по-малкоенергоемки източници.
ІІ.Доставка
Описание на дейността:
След сключване на договорите, ще се поддържат постоянни контакти с доставчиците за своевременно уреждане на възникнали въпроси свързани с изпълнението на договорите. Ще се следи внимателно изпълнението на подписаните договори, като особено внимание ще се обърне на качеството на доставените стоки и спазването на крайните срокове за доставка.
Ще се изготви конкретен График, включващ подготовка и монтаж на доставеното оборудване, свързването му със съответните инсталации (електричество, вода, въздух и др.), обучение и инструктаж на персонала, който ще работи с него, провеждане на 72 часова пробна експлоатация за проверка на правилния монтаж и нормална работа на оборудването, отстраняване на появилите се пропуски. След получаване на доставките и приключване на дейностите, ще се подпише двустранно „Приемо-предавателен протокол” - от „Оптеко и партньори” ООД и изпълнителя.
Обосновка на дейността:
Осигуряването на срочна и качествена доставка на договореното спомагателно оборудване ще допринесе за повишаване на ефективността на производството и производителността на труда на база придобитото оборудване.
ІІІ.Приемане
Описание на дейността:
Преглед на съпроводителните документи на доставеното спомагателно оборудване, преглед изправността на оборудването и издаване на Приемо-предавателен протокол двустранно подписан.
Обосновка на дейността:
Пълната проверка на оригинални документи за извършените доставки на стоки и/или услуги е гаранция за съответствие с исканото от „Оптеко и партньори” ООД.
3.Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Описание на дейността:
Представяне на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Извършване на избор на доставчик по реда на ПМС 55. Заявяване и закупуване на избраните съобразно Списъка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. Извършване на входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствието на ЛПС. Визуален преглед на определена извадка от доставените ЛПС и специално работно облекло. Входящият контрол ще се извърши на основание на записаните изисквания в действащите Система за управление на качеството и Система за управление на здравето и безопасността при работа.
Обосновка на дейността:
„Оптеко и партньори” ООД ще закупи и осигури нови и по-модерни предпазни средства и специално работно облекло за персонала, с цел подмяна на амортизираните предпазни средства или специално облекло. Ръководството има за цел осигуряване на наличен минимум от записаните в Списъка на ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието.
4.Разработване и придобиване на стандарти за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на ново работно оборудване и технология Предвидената за разработване Система за управление на здравето и безопасността при работа (СУЗБР) ще бъде надградена над въведените в „Оптеко и партньори” ООД управленски практики, Система за управление на качеството и приложимото действащото законодателство, което ще доведе до разширяване и увеличаване на въздействието на управлението.
Описание на дейността:
І. Диагностика на управлението за съответ-ствие с изискванията на BS OHSAS 18001: 2007 и действащата нормативна база
- провеждане на предварителна среща с ръководителите на структурни единици от дружеството;
- провеждане на одит за общо впечатление и извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на удовлетворяване на изискванията на здравословните и безопасни условия на труд (ЗБУТ);
- провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и нормативните изисквания, процеса на разработване, внедряване, сертифициране, поддръжка и усъвършенстване на СУЗБР;
- определяне на специалисти от дружеството за изграждане на Група по управление на труда (ГУТ) за анализ и оценка на съществуващото състояние и разработване на СУЗБР;
- анализ на документите и дейностите, осигуряващи ЗБУТ, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
ІІ. Разработване и внедряване на СУЗБР
- определяне на политиката по управление на ЗБУТ от ръководтвото на дружеството;
- разработване на първи проекти на документите на СУЗБР /наръчник по ЗБУТ и оперативни процедури/
- преглед на документите и утвърждаване от ръководството;
- организацията на поетапно пробно внедряване на документите от СУЗБР;
- обучение на вътрешни одитори;
- провеждане на проверки и частични одити на пробно внедрените наръчник по ЗБУТ и процедури, съгласуване и коригиране;
- провеждане на обучение на ръководството и изпълнителския персонал за внедряване СУЗБР;
ІІІ. Разработване и внедряване на СУЗБР:
- създаване на организация за редовно внедряване на СУЗБР;
- определяне и изпълнение на коригира-щите и превантивни действия по време на редовното внедряване на СУЗБР;
- провеждане на вътрешен одит на цялата Система за управление на здравослов-ните и безопасни условия на труд;
- провеждане на Преглед на ръководството;
- отстраняване на несъответствията, констатирани от вътрешния одит и подготовка за сертифициране.
ІV. Сертифициране на СУЗБР
- провеждане на сертификационен одит, в докладът от който ще се отразят резултатите от степента на съответствие на внедрената система по ЗБУТ с изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
- отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификацио-нен одит;
Обосновка на дейността:
Подпомага и подобрява управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа.
Подпомага спазването на законовите задължения за безопасност на труда.
Подобрява културата на безопасен труд в организацията.
Намалява разходите по злополуки и подобрява ефикасността на труда.
Подобрява репутацията на организацията за безопасен труд.
Осигурява рамката за управление с цел разпределяне на отговорностите за подобряване на условията на труд, към персонала и към обществото като цяло. СУЗБР ще допринесе за постигане на по-висока ефективност при управление на човешките ресурси като идентифицира елементите от дейността на дружеството, които въздействат върху здравето и безопасността на труда от гледна точка на законодателната рамка. Чрез СУЗБР и обучените вътрешни одитори дружеството ще дефинира своите цели за подобрение и управленската програма за тяхното постигане, с регулярни прегледи от ръководството в интерес на непрекъснатото усъвършенстване.
Това пряко кореспондира с подобряване условията на труд на работното място - като цел на настоящата процедура.
5.Обучение на служители за безопасна работа с нововъведено работно оборудване и технологии. Описание на дейността:
Провеждане на конкретни обучения, съобразени със спецификата на нововъведеното спомагателно оборудване – климатици и вентилационни инсталации. В програмите за обученията ще се включват дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес. Обученията отчитат въздействието на дадена ситуация, както върху мъжете, така и върху жените при конкретните дейности с нововъденото оборудване, насочени са към пряко ползващите модернизирано оборудване за климатизация и вентилация без да се прилага дискраминация относно пол, възраст и инвалидност, съобразени са с актуалната нормативна база и са пряко свъзани с постигането на конкретните цели на „ОПТЕКО И ПАРТНЬОРИ” ООД.
Обученията са с обща продължителност не по-малко от 45 учебни часа.
Обученията се извършват в съответствие с установените нужди на „ОПТЕКО И ПАРТНЬОРИ” ООД и с насоченост към правилното използване и експлоатиране на нововъведеното спомагателно оборудване.
Обосновка на дейността:
Чрез планираните обучения се подобряват професионалните умения и квалификация на работниците и служителите по отношение на здравословните и безопасни условия на труд. Знанията и уменията на работниците и служителите по безопасен труд с нововъведено спомагателно оборудване се развиват чрез организиране на обучения с гарантирано качество от подготвени за целта лектори обучители.
6.Информиране и публичност Описание на дейността:
При изработването и отпечатването на материали по проекта, на заглавната страница се посочват схемата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи. Подробно е описано в т.5.2.2. на настоящия Формуляр.
Обосновка на дейността:
Информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато на „ОПТЕКО И ПАРТНЬОРИ” ООД от Европейския социален фонд за популяризиране на обстоятелството, че Европейският съюз съфинансира проекта.
|