Дейности:
|
1.Проектно управление и популяризиране на проекта Изпълнението на проекта ще стартира със сформирането на административен екип за организация и изпълнение. Екипът ще се състои от ръководител, счетоводител, технически координатор на дейностите и експерт тръжни процедури. По време на първата среща на екипа ще бъдат изготвени необходимите договори за всеки един от членовете му с цел официализиране на работата в съответствие с българското трудов законодателство. Така сформираният екип ще бъде отговорен за цялостното управление и реализиране на проекта съобразно предварително планираните дейности и времеви график. В рамките на проекта, членовете на екипа ще съдействат и за изпълнението на предвидените мерки за публичност и прозрачност както следва:
1. Изготвяне и разпространение на 600 бр. брошури;
2. Организиране и провеждане на две пресконференции;
3. Поставяне на обяснителна табела
Екипът по проекта ще бъде отговорен за ежедневното администриране на всички аспекти на проекта, за изготвянето и представянето пред ДО на необходимата отчетна документация, потвърждаваща коректното реализиране на проектните дейности съгласно предвиденото в договора за безвъзмездна помощ.
2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Реализацията на дейността ще стартира с организирането и провеждането на избор на външна организация, която да изготви анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Изборът ще бъде осъществен при спазване на ПМС 55 и ръководството за изпълнение на проекти по програмата. За целта се предвижда събирането и оценката на три съпоставими оферти, като с класирания на първо място участник оценен по предварително обявена методология ще бъде сключен договор за услуга. Избраният изпълнител ще следва да предостави като краен резултат анализа на състоянието съдържащ най-малко:
I. Въведение – описание на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес;
II. Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в съответното предприятие;
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност
IV. Заключение
3. Mодернизация и обезопасяване на съществуващи, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд; Дейността има за основна задача да отрази вече направени препоръки за минимизиране на риска при работа, посредством модернизацията и обезопасяването на съществуващ технологичен процес чрез доставката на съпътстващи дълготрайни материални активи. Реализацията на дейността ще премине през два основни етапа:
- Подготвителен, по време на който ще бъдат осъществени необходимите действия по оформяне на избора и съответната документация по правилата на ПМС55 за избор на изпълнител за доставка и
- Реално изпълнение, по време на който етап ще бъде извършена доставката на:
1. Вентилация за химическа лаборатория – монтирането на вентилация в химическата лаборатория на предприятието има за основна цел предпазване на служителите ни от химичните въздействия;
2. Авариен прекъсвач на линия за бутилиране – осигуряването на автоматично спиране на производствения процес при възникнали нередности/
неизправности ще гарантира предотвратяването на трудовите злополуки при работа;
3. Площадка за работа на приемен бункер;
4. Гумен удължител на приемен бункер за безопасно приближаване на разтоварващи камиони – въвеждането на дистанция при работа с МПС ще гарантира безопасността на процеса на разтоварване на изходната суровина.
4. Разработване и придобиване на стандарти за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на ново работно оборудване и технологии – внедряване и сертифициране на система за управление съгласно стандарт BS OHSAS 18001 Изпълнението на дейността ще стартира със организирането и провеждането на процедура за избор на изпълнители за предоставяне на услуги по внедряване и сертифициране. За целата ще бъдат събрани и оценени не по-малко от три съпоставими оферти съдържащи техническо и финансово предложение, като на участниците предложили икономически най-изгодната оферта ще бъде възложен и сътветния договор за услуга за разработване и внедряване на Система за управление (СУЗБУТ), съгласно BS OHSAS 18001:2007 и за нейното сертифициране.
Избраният изпълнител за разработване и внедряване на системата ще следва да предостави като минимум следните услуги:
1 ЕТАП Преглед на състоянието:
• провеждане на първоначално обучение;
• преглед на състоянието за съответствие на действащата система с изискванията на конкретния стандарт;
• анализ на състоянието и определяне на структура на СУЗБУТ;
• разработване на графици за изпълнение на разработката, изготвяне на всички необходими документи по изграждането на СУ – заповеди, програми и др.;
2 ЕТАП Разработване на документите от СУЗБУТ:
• разработване на документите от СУЗБУТ - процедури, оперативни документи, наръчник и др.;
• поетапно приемане на документите от съвместни работни екипи;
3 ЕТАП Внедряване на СУЗБУТ:
• провеждане на обучение по внедряване;
• извършване на одити по елементите от стандарта при внедряването на системата;
• извършване на изменения в документите при установена необходимост по време на одитите;
4 ЕТАП Функциониране:
• провеждане на обучение на вътрешни одитори;
• извършване на вътрешни одити;
Избраният изпълнител за сертифициране на системата, съгласно BS OHSAS 18001:2007 ще следва да извърши следните дейности:
1. 1 ЕТАП Предварителен одит на Система за управление (СУЗБУТ), съгласно BS OHSAS 18001:2007:
• Одит на документацията на системата за управление на клиента;
• Оценка на мястото на клиента и специфичните за площадката условия и да се проведат дискусии с персонала на клиента, за да се определи готовността за етап 2 на одита.
• Преглед на състоянието и разбирането на клиента по отношение изискванията на стандарта, в частност по отношение идентифицирането на ключовите резултати или значимите аспекти, процеси, цели и функциониране на СУЗБУТ;
• Събиране на необходимата информация относно обхвата на системата за управление, процесите и мястото (местата) на клиента и свързаните с тях законодателни и нормативни аспекти и съответствието (например, оценк ана риска на работнотомясто, условия на труд, правни аспекти на трудови отношения, свързаните с това рискове и т.н.);
• Преглед на разпределението на ресурсите за етап 2 на одита и съгласуване с клиента детайлите за етап 2 на одита;
• Осигуряване на основа за планиране на етап 2 на одита чрез достигане на достатъчно разбиране на системата за управление на персонала и дейностите на площадката във връзка с възможните значими аспекти на риска на работно место;
• Оценка дали вътрешните одити и прегледа от ръководството се планират и провеждат и дали степента на внедряване на системата за управление потвърждава, че клиентът е готов за етап 2 на одита.
2 ЕТАП Сертификационен одит на Система за управление (СУЗБУТ), съгласно BS OHSAS 18001:2007:
На този етап трябва да се оцени внедряването, включително ефективността на системата за управление. Одитът се провежда на площадката (площадките) на клиента и включва поне:
• информация и доказателства за съответствието с всички изисквания на приложимия стандарт за системи за управление или на друг нормативен документ;
• наблюдение на резултатите, измерване, докладване и преглед спрямо ключовите общи и конкретни цели за резултати (съвместими с очакванията в приложимия стандарт за системи за управление или друг нормативен документ);
• системата за управление на клиента и резултати по отношение на правното съответствие.
• оперативен контрол на процесите на клиента;
• вътрешен одит и преглед от ръководството;
• отговорност на ръководството за политиките на осигуряване и поддържане на здравословни и безопасни условия на труд;
• връзки между нормативните изисквания, политика, общи и конкретни цели за резултатите (съвместими с очакванията в приложимия стандарт за системи за управление или друг нормативен документ), всички приложими правни изисквания, отговорности, компетентност на персонала, дейности, процедури, данни за резултатите и констатации и заключения от вътрешни одити
3 ЕТАП Последващ одит (при необходимост):
• проверка на резултата от изпълнените дейности, съобразно констатираните несъответствия и документираните “Искания за коригиращи действия”.
5. Обучение на служители за безопасна работа с нововъведено работно оборудване и технологии. За изпълнението на дейността ще бъде избрана външна организация изпълнител, която ще следва да предостави на служителите обучение за безопасна работа с новозакупеното по проекта оборудване. Продължителността на обучението следва да е минимум 50 часа, да не е Задължителният въвеждащ инструктаж за безопасност на труда съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ, да съдържа хоризонтални принципи и да предоставя на служителите необходимите умения допринасящи за осъвременяване на работния процес.
|