Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0047-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Грижа в семейна среда за самотноживеещи и хора с увреждания
Бенефициент: Общинска организация на инвалидите - гр. Сливен
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 13.05.2008
Дата на приключване: 01.08.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Сливен
                    Сливен
Описание
Описание на проекта: Създаване на възможност за реализиране на правото на 70 самотно живеещи възрастни и хора с увреждания да бъдат активни и да вземат самостоятелни решения за организиране на ежедневието и живота си; Подкрепа за участие в обществения живот и упражняване правото им на труд; социална работа с инсулинозависими диабетици, както и умения за спецификата на обслужването им; повишаване на професионалните умения и мотивация на СА и ДП чрез надграждащи обучения.
Дейности: Дейност 1: Разработване на информационни материали и провеждане на кампания сред потенциалните потребители Разработване на информационна дипляна, съдържаща информация за: Организацията- доставчик и партньора; за процеса на предоставяне на услугата; описание на правата и задълженията на СА и ДП и на потребителя; размер на потребителската такса; описание на процедурата за подаване на жалби и обратна връзка.Информиране на обществеността за целите и дейностите по проекта както и за финансиращия орган ЕСФ. Рекламните дипляни ще бъдат предоставени на желещите да ползват услугите чрез доставчика, партньора и социалните служби. Рекламни плакати, които ще бъдат разлепени в институции, по квартали и на други места. Рекламна табела, поставена в офиса на кандидата
Дейност 2: Подбор на потребителите на услугата “Социален асистент” и „Домашен помощник” Потенциалните потребители подават молба до УС на ООИ Сливен за предоставяне на услугата. Към молбата се прилагат ТЕЛК решение , медицински картон или ЛКК ако има такива . Молбите се завеждат в дневник с номер и дата, след което се предоставят в ДСП за извършване на оценка на потребностите на желаещите да ползват услугата..
Дейност 3: Разработване на индивидуална оценка на потребността от услуги Оценката на потребностите се извършва от социален работник с участието на потенциалния потребител на услугата, което създава предпоставка за самостоятелност и независимост. При изготвяне на оценката се вземат в предвид: общото физическо и психическо състояние,социалната активност и интереси, възможности за справяне с ежедневието и др.
Дейност 4: Сключване на договор между доставчика и потребителя Договорът се сключва писмено в 7 -дневен срок от началото на предоставянето на услугата в 2 екземпляра и съдържа правата и отговорностите на всички страни по договора
Дейност 5: Изработване на индивидуален план за предоставяне на услугата Индивидуалния план се изготвя с участието на потребителя и съдържа целта на предоставянето на услугата и описание на дейностите , които ще бъдат извършвани. Планът включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя както и процедури или действия за контролиране на основните рискови фактори.Същият се актуализира на 6 месеца и си съгласува с потребителя
Дейност 6: Услуга “от и до” работното място Социалният асистент ще придружава жени с ментални увреждания до работното им място. Те живеят в защитено жилище и имат нужда от този вид услуга .
Дейност 7: Разработване на критерии за подбор на социалните асистенти и домашни помощници и назначаването им Разработването на критериите, подборът и наемането на социалните асистенти се извършва след интервюиране с цел установяване на мотивацията и нагласата им за работа., Ще бъдат наети лица, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо здраве и не са осъждани
Дейност 8: Обучение на социалните асистенти и домашните помощници Ще бъде проведено въвеждащо обучение под формата на интерактивен семинар в рамките на 5 дни , което ще съдържа задължителните теми от Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент “в общността . В обучението ще бъде включено и получаване на знания и умения за обслужване на диабетно болни.
Дейност 9: Предоставяне на социалната услуга “Социален асистент” е „Домашен помощник”на потребителите съгласно изготвените индивидуални планове Дейностите и услугите ще се предоставят в дома на потребителите съгласно сключените договори
Дейност 10: Консултиране на потребителите на проекта, социалните асистенти и домашни помощници при възникнали проблеми В процеса на реализиране на проекта за пълното задоволяване потребностите ще се наложи да се консултират потребителите, което налага наемането на консултанти.Те ще предоставят консултации в социалната медицинската и правната сфери. При възникване на непредвидени ситуации в работата на СА и ДП те ще могат да получат компетентна помощ.
Дейност 11: Документално обезпечаване на дейностите по проекта Доставчикът създава и съхранява: лично досие на всеки потребител; лично досие на всеки СА и ДП;регистри, счетоводни
Дейност 12: Осигуряване на транспорт за потребителите и изпълнителите по проекта При необходимост потребителите ще бъдат придружени до съответните институции, здравни и други заведения.
Дейност 13:Мониторинг на проекта Ежемесечно екипът на проекта извършва проверка и оценява дейността на асистентите и домашните помощници като посещава потребителите и се уверява в качеството на предоставените услуги.Веднъж на 3 месеца екипа на проекта провежда мониторинг със СА и ДП за запознаването им с техните резултати.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 66 599 BGN
Общ бюджет: 68 920 BGN
БФП: 63 792 BGN
Общо изплатени средства: 63 705 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 63 792 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 13 320 BGN
2009 39 467 BGN
2010 10 919 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
63 705 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 54 223 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 11 322 BGN
2009 33 547 BGN
2010 9 281 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
54 150 BGN
В т.ч. Национално финансиране 9 569 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 1 998 BGN
2009 5 920 BGN
2010 1 638 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
9 556 BGN
Финансиране от бенефициента 5 350 BGN
Индикатори
Няма въведени индикатори към този проект


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз