Дейности:
|
1. Информиране Провеждане на информационна кампания за запознаване с проекта.
Разработване и публикуване на брошура/дипляна, плакати, публикуване на материали и изяви в местни медии, включително електронните издания на Общината и сайта на НПО.
Текущо информиране на местната общност за хода на реализацията на проекта.
2. Оценка на потребността от услуги Оценката включва преглед и характеристика на общото физическо и психологическо състояние на потенциалния потребител, способността му да се справя с ежедневните дейности и домашни задачи, битовите условия на живот, социални контакти, изискванията за медикаментозно лечение и диети и безопасност и рискове.
Оценката се актуализира веднъж на 6 месеца, а при необходимост и по-рано.
3. Подбор и назначаване на „Социален асистент” и „Домашен помощник” Кандидатите „Социален асистент” и „Домашен помощник” и доброволци се оценяват въз основа на подадените документи и проведено интервю за установяване на мотивацията и нагласата им за работа с хора с увреждания и самотно живеещи хора 4. Оценка на потребността от услуги Оценката включва преглед и характеристика на общото физическо и психологическо състояние на потенциалния потребител, способността му да се справя с ежедневните дейности и домашни задачи, битовите условия на живот, социални контакти, изискванията за медикаментозно лечение и диети и безопасност и рискове.
Оценката се актуализира веднъж на 6 месеца, а при необходимост и по-рано.
5. Договор със потребителите на услугата Социален асистент и Домашен помощник Проекто–договорът, изготвен от доставчика на услугите се предоставя на потенциалните потребители за съгласуване на клаузите. Освен личните данни на страните той включва и договорености за працеса за предоставяне на услугата, размера на потребителските такси и срока. 6. Оценка на риска и управление на основните рискове за потребителите Преди да започне предоставянето на услугата доставчика извършва оценка на риска чрез анализ на рисковете в различните области и дейности.
Оценката се актуализира най-малко веднъж годишно.
Доставчикът извършва и текуща оценка на потенциалните опасности за потребителя, възникващи в процеса на предоставяне на социалните услуги.
7. Изготвяне на индивидуален план за предоставяне на услуги На база анализ и оценка на индивидуалните потребности от услуги и оценка на риска се изготвя индивидуален план за предоставяне на услугата Социален асистент и Домашен помощник. Планът формулира целта на предоставянето на услугата, описва конкретните дейности, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените потребности на потребителя, както и областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност. Плана включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя и процедури/действия за контролиране на основните рискови фактори. Плана се актуализира на 6 месеца, а при необходимост и по-рано. 8.Обучение и развитие на СА и ДП Разработване и реализиране на обучителни програми, коти включват
• Въвеждащо обучение преди започване работа в дома на потребителите
• Поддържащо обучение
• Консултиране и супервизия на СА и ДП, както и психологическа подкрепа в кризисни ситуации.
Потребността от поддържащо обучение се идентифицира поне веднъж годишно по време на оценката на персонала и се включва в програмата за развитие и обучение на персонала.
9. Организация и управление на доставката на услугата СА и ДП Изграждане на управленска структура, съответстваща на обема на дейността с ясно разпределение на отговорностите.
Използване на доказали ефективността си счетоводни и финансови процедури и практики, ясни и прозрачни процедури за изчисляване и събиране на потребителските такси. Разработване на правилник за вътрешния ред и ефективна система за осигуряване качество на услугите.
Определяне на ясни правила и процедури за подбор и назначаване на персонала и осигуряване на възможност за професионалното им развитие, осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала, мониторинг на дейностите, извършвани от СА и ДП
|