Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0074-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Помощник у дома
Бенефициент: "Есо комерс" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 12.05.2008
Дата на приключване: 01.07.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Сливен
                    Сливен
Описание
Описание на проекта: Проектът е насочен към възрастни самотноживеещи хора и хора с физически и ментални увреждания за социалната им итеграция, организиране на свободното им време и професионална реализация на хората в трудоспособна възраст.Намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи чрез СА и ДП.
Дейности: 1. Разработване на информационни материали и провеждане на кампания сред потенциалните потребители Разработване на информационна дипляна, съдържаща информация за: Организацията - доставчик и партньора; за процеса на предоставяне на услугата; описание на правата и задълженията на СА и ДП и на потребителя; размер на потребителската такса; описание на процедурата за подаване на жалби и обратна връзка.Информиране на обществеността за целите и дейностите по проекта както и за финансиращия орган ЕСФ. Рекламните дипляни ще бъдат предоставени на желещите да ползват услугите чрез доставчика, партньорите и социалните служби. Рекламни плакати, които ще бъдат разлепени в институции, по квартали и на други места. Рекламни табели, поставени в офиса на кандидата и партньорите .
2. Подбор на потребителите на услугата “Социален асистент” и „Домашен помощник” Потенциалните потребители подават молба до „Есо Комерс ООД” Сливен за предоставяне на услугата. Към молбата се прилагат ТЕЛК решение, медицински картон или ЛКК ако има такива . Молбите се завеждат в дневник с номер и дата, след което се предоставят в ДСП за извършване на оценка на потребностите на желаещите да ползват услугата.
3. Разработване на индивидуална оценка на потребността от услуги Оценката на потребностите се извършва от социален работник с участието на потенциалния потребител на услугата, което създава предпоставка за самостоятелност и независимост. При изготвяне на оценката се вземат в предвид: общото физическо и психическо състояние,социалната активност и интереси, възможности за справяне с ежедневието и др. Информацията се предоставя на Водещата организация за евентуално включване в дейностите по проекта.
4.Сключване на договор между доставчика и потребителя Договорът се сключва писмено в 7 -дневен срок от началото на предоставянето на услугата в 2 екземпляра и съдържа правата и отговорностите на двете страни , включително и деклариране на месечните и доходи от страна на потребителите с цел реално определяне на дължимите такси за ползваните услуги .
5.Изработване на индивидуален план за предоставяне на услугата Индивидуалния план се изготвя с участието на потребителя и съдържа целта на предоставянето на услугата и описание на дейностите, които ще бъдат извършвани. Планът включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя както и процедури или действия за контролиране на основните рискови фактори.
6.Услуга “от и до” работното място Социалният асистент ще придружава жени с ментални увреждания до работното им място. Те живеят в защитено жилище и имат нужда от този вид услуга .
7. Разработване на критерии за подбор на социалните асистенти и домашни помощници и назначаването им. Разработването на критериите, подборът и наемането на социалните асистенти се извършва след интервюиране с цел установяване на мотивацията и нагласата им за работа. Ще бъдат наети лица, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо здраве и не са осъждани.
8.Обучение на социалните асистенти и домашните помощници Ще бъде проведено въвеждащо обучение в рамките на 5 дни, което ще съдържа задължителните теми от Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент“ в общността и “Домашен помошник” . В обучението ще бъде включено и получаване на знания и умения за обслужване на хора с увреждания, диабетно болни и др.
9.Предоставяне на социалната услуга “Социален асистент” и „Домашен помощник” на потребителите съгласно изготвените индивидуални планове Дейностите и услугите ще се предоставят в дома на потребителите съгласно сключените договори.
10.Консултиране на потребителите на проекта, социалните асистенти и домашни помощници при възникнали проблеми, от правно, социално и здравно естество. В процеса на реализиране на проекта за пълното задоволяване потребностите ще се наложи да се консултират потребителите, което налага наемането на консултанти. Те ще предоставят консултации в социалната медицинската и правната сфери. При възникване на непредвидени ситуации в работата на СА и ДП както и на административния персонал по проекта те ще могат да получат компетентна помощ.
11.Документално обезпечаване на дейностите по проекта Доставчикът създава и съхранява: лично досие на всеки потребител; лично досие на всеки СА и ДП; регистри, счетоводни документи; присъствени форми и др.
12. Осигуряване на транспорт за потребителите и изпълнителите по проекта При необходимост потребителите ще бъдат придружен до съответните институции, здравни, религиозни и други заведения. При обслужване на потребители от съседните села и квартали ще се заплащат пътните разноски на СА и ДП.
13.Дейностите, извършвани от социалните асистенти и домашни помощници се проверяват и оценяват редовно. Ежемесечно екипът на проекта извършва проверка и оценява дейността на асистентите и домашните помощници като посещава потребителите и се уверява в качеството на предоставените услуги. Веднъж на 3 месеца екипа на проекта провежда мониторинг със СА и ДП за запознаването им с техните резултати.
14. Приключване на Проекта. Изготвяне на финалните финансови и технически отчети по проекта Изготвянето на техн. финансов окончателен отчет и доклад. Представянето им в АСП и усвояване на планираните средства. Одобряване на всички направени разходи и получени такси
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 72 173 BGN
Общ бюджет: 76 998 BGN
БФП: 71 762 BGN
Общо изплатени средства: 71 410 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 71 762 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 14 434 BGN
2009 56 976 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
71 410 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 60 998 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 12 269 BGN
2009 48 429 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
60 698 BGN
В т.ч. Национално финансиране 10 764 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 2 165 BGN
2009 8 546 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
10 711 BGN
Финансиране от бенефициента 5 263 BGN
Индикатори
Няма въведени индикатори към този проект


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз