Дейности:
|
Информационна кампания Разработване на информационни материали с описание на обхвата на услугите социален асистент / домашен помощник, условията и реда за тяхното предоставяне. Закупуване на оборудване Закупуване на 1 многофункционално устройство – лазерен НР 3050 /копирна машина, скенер, принтер, факс/. Индивидуална оценка на потребностите Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Подбор на потребителите На основата на изготвената индивидуална оценка, потребностите на лицето, степента на неотложност на включването му в обгрижване и отчитайки въздействието на конкретната ситуация върху потребителя, сформирана за целта комисия изготвя списък /в приоритетен ред/ на потенциалните потребители. Индивидуален план за предоставяне на услуги Изготвя се на база на индивидуалната оценка и анализ на индивидуалните потребности от услуги. Разработване на индивидуална развиваща програма в подкрепа на детето. Подбор и назначаване на социални асистенти и домашни помощници Кандидатите за социални асистенти/ домашни помощници се интервюират с цел установяване мотивацията и нагласите им за работа. Показалите удовлетворителни резултати се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване поверителността на личните данни и информация. Сключване на договори Сключване на договор между потребител, бенефициент и социални асистенти/домашни помощници с разписани права, отговорности и задължения. Преди започване на дейността се предоставят: изготвените от СТМ документи; работно облекло и баджове. Графици за предоставяните услуги Изработване на индивидуални графици на предоставяните услуги на всеки потребител Въвеждащо обучение на социални асистенти и домашни помощници Преди започване на дейността въвеждащо обучение преминават всички назначени за социални асистенти/ домашни помощници. Обучението включва следните теми: общи познания за домашните грижи и необходимите умения, основни задължения, специфика на грижите за стари хора, лица и деца с увреждания, методика за предоставяне на услугата, работа с клиентите и техните семейства, етични стандарти, справяне в кризисна ситуация, процедури за осигуряване на качество на услугата. Предоставяне на социална услуга „домашен помощник” Текущо почистване /подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение/;
Основно почистване /измиване на прозорци, врати, баня и др./;
Поддържане на личната хигиена /помощ при ежедневен тоалет и обличане, при къпане, сресване и др./;
Хранене /приготвяне на храна, подпомагане при хранене, сервиране, отсервиране/;
Битови услуги /закупуване на хр. Продукти, хигиенни м-ли, вещи от първа необходимост със средства на клиента и др./
Предоставяне на социална услуга „социален асистент” Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, занимания в дома и извън него;
Административни услуги
Медицински услуги
Педагогически услуги за деца
Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа за семействата на деца с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие потенциала на детето
Услуга „от и до училище”
Поддържащо обучение на социални асистенти и домашни помощници Обучението включва темите:
Работа с възрастни хора и терминално болни – старостта като феномен; специфика на общуване със стари хора; умения на социални асистенти/ домашни помощници за справяне със състоянията при стари хора
Работа с деца и възрастни с увреждания: характеристика на уврежданията; специфика на работа при физически и интелектуални увреждания.
Осигуряване здравословни и безопасни условия Разработване на планове, инструкции, правила и оценка на риска за осигуряване здравословни и безопасни условия при предоставяне и получаване на услугите.
Бенефициентът запознава социалните асистенти/ домашни помощници и потребителите с горепосочените документи и им предоставя копие от тези, които са относими към тях.
При промяна в извършваните дейности СТМ актуализира документите.
Консултиране на социални асистенти/ домашни помощници и семействата на обгрижваните деца Консултациите се отнасят до всички социални асистенти /домашни помощници и семействата на обгрижваните деца. Включват: затруднения на социални асистенти/домашни помощници в работата с потребителите и с институции; необходимост от допълнителни знания и умения за работа и други проблеми, които са свързани с пряката дейност на социални асистенти /домашни помощници и психологично и социално консултиране на семействата на децата. Мониторинг Изготвяне на План за мониторинг, включващ: текущо наблюдение и контрол върху изпълнението на индивидуалните планове, оценка качеството на работа на социални асистенти/домашни помощници, оценка потребностите от обучение на социални асистенти/домашни помощници, посещения на потребителите ежемесечно и при сигнали.
|