| Дейности: | Дейност 1 : Организация и управление на проекта Дейността включва няколко под-дейности:
1.1. Организация на екипа - Включва сформиране на екип по проекта. Ще бъдат разпределени задълженията, ще се определят правилата за работа и докладване. Ще се обсъди плана за действие и процедурите за вътрешен мониторинг и за отчетност. Ще бъде изготвен детайлен план-график, а в случай на възникнала непредвидена ситуация – актуализация на плана на действие. Ще се провеждат периодични срещи на екипа.
1.2. Тръжни процедури за избор на изпълнители за СМР и  доставкина оборудване, обзавеждане и канцеларски материали, необходими за осъществяването на проекта. Ще бъде разработена тръжна документация по изискванията на НВМОП, чл. 2, ще се проведат процедури и ще се подпишат договори с външни изпълнители при спазване принципите на конкурентност и прозрачност. 
1.3. Отчетност - Отчети за вътрешния напредък на проекта ще бъдат изготвяни на заинтересованите страни, включително и пред родителите - най-малко два пъти по време на проекта. Отчетите ще се изготвят писмено от ръководителя и счетоводителя на проекта и ще съдържат минимум: описание на извършените дейности, предстоящи дейности, резултати до момента, очаквани резултати, изразходвани средства, проблеми (ако съществуват). Всички други отчети ще се изработват по изискванията и сроковете на ОП РЧР. Дейност 2 : Провеждане на тръжна процедура за избор на фирма-изпълнител  на СМР, доставка на материали и оборудване. Изпълнителите ще се избират с тръжна процедура по НВМОП – подготвя се пакет документи и се информира обществеността, за да се гарантира прозрачност на действията по подбора.
 Дейност 3 : Информационна кампания. Дейността ще се изпълнява от външен изпълнител. При изработване на информационните материали ще бъдат спазени насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност, приложени към пакета с документи по настоящата схема.
 Дейност 4 : Ремонт на помещение за  офис на проекта.  Дейността включва ремонт на помещение, предоставено с решение на Общински съвет за целите на проекта. 
Ще бъдат обособени самостоятелни помещения за работата на специалистите в ЦОП; ще се подмени съществуващата дограма и ще се ремонтират санитарните възли.
 Дейност 5 : Доставка на офис оборудване и обзавеждане. Необходимото оборудване и обзавеждане е с цел създаване на подходяща среда за работа на центъра и техническо обезпечаване на дейностите по проекта.
 Дейност 6: Разработване и прилагане  на система за управление, вътрешен мониторинг и контрол на качеството на услугата Екипа по управление на проекта съвместно с експертите  ще разработят иновативна  система за  управление, вътрешен мониторинг и контрол на дейностите по предоставяне на услугите, която включва : І. Процедури и правила за управление на услугата – Правилник за вътрешния ред, длъжностни характеристики, система за работа със сигнали и жалби, образци на договори и документи, анкети за обратна връзка  и др.
II.Мониторинг.Създаване на механизми за постоянно проследяване на качеството на предоставяните услуги и техния ефект,  включително чрез ясни индикатори и правила при предоставяне на услугата. Посещения в отговор на възникнали потребности; Ежемесечни срещи с децата - потребителите на социалната услуга и персонала на Центъра с 2-ма членове на проектния  екип – извършваши мониторинга  ; 
  Мониторингът включва:
Оценяване качеството на услугата; Обратна връзка с потребителите  на социалната услуга; Обратна връзка с персонала, предоставящ услугата; Оценяване рисковете за потребителите; Внасяне на промени в индивидуалните планове за социални услуги.
Резултатите от всяка проверка се отразяват в специален  формуляр за мониторинг и се обобщават в ежемесечен доклад.
ІІI.Супервизия. Извършва се от  1 експерт- консултант - Ежемесечни  срещи с персонала - консултации по качеството на предлаганите услуги и поддържащо обучение. Оказване на коригиращо въздействие върху изпълнението на услугата с цел подобряване на качеството й. Ще се споделят добри практики. Супервизията ще се провежда 9 месеца  по 8 часа  месечно  .
Резултатите от всяка среща - супервизия  се описват  в специален  формуляр  и се обобщават в ежемесечен доклад.
 Дейност 7: Проучване на нуждите в рамките на целевата група. Подбор на потребители  Предвижда се провеждане на анкетно проучване сред целевата група, анализ за състоянието на нуждите с 80 деца потенциални потребители. Потенциални потребители ще бъдат насочени от Отдел за закрила на детето, Местните и училищни комисии за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни, Детска педагогическа стая,  Дирекция „Социално подпомагане”.
•	Подборът на потребители  по проекта ще се извърши от Работна група, която включва представители на екипа на проекта и заинтересованите институции на територията на община Червен бряг
•	Подборът ще се извършва на два етапа. Първоначално и последващо-динамично, с оглед на реалните потребности на ползвателите и наличните ресурси /финансови и човешки/  за предоставяне на услугата в рамките на проекта.
            Ежемесечно екипът по проекта  ще извършва актуализация на потребителите. При отпадане на потребители, възникнали нови потребности и излишък на ресурси ще се извършва процедура за нов подбор и предоговаряне на услугите. 
	Децата, които ще бъдат включени в  проекта ще бъдат подбрани съгласно процедура, разработена от доставчика на услугата с участието на екипа по проекта  при спазване на основни критерии: Да са деца, живеещи на територията на община Червен бряг на възраст от 4 до 18 години, за които е налице един или повече от  следните рискове: от отпадане от училище; чиито семейства неглижират тяхното отглеждане и възпитание; деца с прояви на асоциално поведение.
         Предвид  очакванията за по-голям брой потребители, ще се приложи следната процедура.
1. Прием на заявления и документи  на потенциални потребители.
2. Селекция по документи, съобразно заложените критерии 
3.  Изготвяне на социална оценка на нуждите.
4. Изготвяне списък на кандидат-потребителите – деца и членове на техните семейства, според идентифицираните потребности и нужди
5. Избор на потребители, с решение на Работната група по подбора.
6. Сключване на индивидуален договор с потребителите/техните законни представители/.
 Дейност 8. Изработване на критерии за подбор  и избор на  персонал, зает с предоставяне на услугата Екипът по управление на проекта ще  изработи критериите за подбор на персонала. Конкурсът ще проведе по документи и  събеседване с  кандидатите.   Подборът се извършва от комисия в състав –ресорен зам.- кмет, ръководителя на проекта и представител на Дирекция „Социално подпомагане”. Комисията  ще изработи  Критерии за подбор кандидати за всяка длъжност  като се съобрази с: длъжностната характеристика за съответната длъжност; действащата нормативна уредба, стандарти и правила; особеностите на целевата група; териториалния обхват на проекта.
Основни изисквания  при подбора :
•	Да са специалисти – психолози, педагози, социални педагози, социални работници, безработни   и желаещи да работят допълнително, които ще бъдат обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. 
•	С предимство при подбора ще се ползват лица, които имат необходимите личностни качества и опит в работа с деца в риск.
  Процедурата за подбор включва:
•	Обявяване следните позиции: 1 ръководител, 1 психолог, 2 педагози,  1 социален работник, 0,5 - хигиенист
 Дейност 9. Обучение на заетите с предоставяне на услугата Наетите лица и членовете на екипа за управление на проекта и представители на заинтересованите институции – общо 14 лица  ще преминат курс на  въвеждащо обучение за предоставяне на  услугата -  30 учебни часа. В обучението  ще бъдат привлечени да участват и специалисти от общински и държавни институции на местно ниво, организации, които работят с деца и семейства в риск, студенти и доброволци.
Изготвя се програма за обучение, която включва   6 специализирани обучителни модула,  съобразени с изискванията на Закона за закрила на детето, Правилника за неговото прилагане, Наредбата  за критериите и стандартите за социални услуги за деца, Наредбата за условията и реда за осъществяване на мерки за предотвратяване изоставянето на деца и настаняването им в институции, както и за тяхната реинтеграция и други приложими нормативни документи 
 Идентифицират се лекторите, изготвя се график на обучението;
     В рамките на 5 дни  ще се проведе  обучение в 6 модула, както следва:
1. Организация и управление на социалните услуги за деца в риск – 6 часа теория.
2. Законодателство в сферата на социалните услуги за деца  – 3 часа теория.
3.Здравословни и безопасни условия на труд. Трудово-правни и икономически знания – 6 часа теория.
4. Специфични проблеми при деца в риск от изоставяне, неглижиране и въвличане в престъпна дейност, и техните семейства  – 3 часа теория.
5. Морално-етични аспекти в работата  с деца в риск и техните семейства– 3 часа теория.
6. Делово общуване. Практически тренинг –9 часа практически занятия. 
        В процеса на предоставяне на услугата ще се извършва поддържащо обучение/ супервизия -9 месеца х 8 часа 
       За провеждане на обучението ще бъдат поканени лектори с висока квалиликация  и опит предоставяне на социални услугие на деца в риск.
 Дейност 10. Предоставяне на социалната услугата „Център за обществена подкрепа”  При  предоставяне на социалната услугата   ще се приложи Методология и инструментариум, разработени от  екипа на проекта, съвместно с екипа на центъра.
1.Услугите ще се предоставят след сключване на договор между доставчика на услугата  и родителя (настойника, попечителя) на детето – потребител на услугата. В договора се дефинират правата и задълженията на страните и санкциите при неприемливо поведение.
При настаняването  всяко дете получава:
•	фланелка, шапка, раничка и значка с емблемата на Центъра.
•	Храна и напитки при групови обучения.
2. На всеки отделен потребител се извършва социална и психологическа оценка и оценка на риска със специално разработен инструментариум СИОР /специализиран инструмент за оценка на риска/. Обект на оценка са: комуникативните  умения, социални умения – взаимодействие с околните, изследване на агресивност, самоконтрол и самокритичност, оценка на средата, ценности и нагласи, силни страни и таланти, дефицити и ограничения произтичащи от личността и средата и др.
3. Планирането на грижите се извършва от мултидисциплинален екип на работна среща, в която участва и родителя (настойника, попечителя) при отчитане на мнението, желанията и интересите  на на детето - потребител. Изготвя се индивидуален план и индивидуални графици за предоставяне на услугата  на всяко дете-потребител.Отговорният служител по конкретния случай запознава детето  с изготвения план и графика за дейностите.  
4. В рамките на проекта в продължение на 12 месеца  всяко дете – потребител на услугата и членове на неговото семейство ще получат в Центъра за обществена подкрепа комплексна социална услуга. Със всяко дете ще се работи индивидуално, като един път месечно ще се провеждат групови обучения. Услугата включва: 
Дейности в  подкрепа на семействата за изграждане на подкрепяща среда /правни, психологически, социални, медицински и педагогически консултации, семейно консултиране, беседи,  психо-социална подкрепа, обучение за оказване на подкрепа на децата в семейна среда.
Дейности  в подкрепа на децата за  развитие на личностния  им потенциал, превенция на отпадане от училище и социално изключване  
 Услугата ще се предоставя по разработени индивидуални графици и включва:
А. Модулни-индивидуални и групови  програми за социално включване
Модул «Мотивационен тренинг» - въвеждане в работата на центъра, формиране на позитивно отношение и мотивиране за участие 2 групи х   10 часа групова работа   с х 10 деца 
Модул «Опознай себе си» - техники за  самопознание, самооценка и анализ на собственото поведение  - 3 групи х 15 часа групова   работа х 10 деца
Модул «По-добрата идея за моето бъдеще» изготвяне на поведенчески план. Формиране на умения за планиране на бъдещето – 2 групи х 10 часа групова  работа х 10 деца
Модул «Базови социални умения» - формиране на комуникационни умения, работа в екип, техники за себепредставяне – 2 групи х 20 часа х 10 деца
 Б. Корекционно-компесаторна  и терапевтична работа 
•   Поведенческа терапия
Модул «Контрол на гнева» 2 групи х 10 часа гр. работа х 10 деца
Модул «Асертивно поведение» 2 групи х 10 часа гр. работа х 10 деца
•	Фамилна терапия
Модул «Родителски стилове» 2 гр. х10 часа гр. работа х. 10 възрастни.
Модул «Решаване на конфликти» 2 гр. х 10 часа гр. работа х. 10 възрастни.
В. Занимания и дейности в свободното време 
•	участие в състезания, конкурси, изложби 
•	благотворителни инициативи и социални дейности
•	инициативи,  свързани с празници 
Г. Образователни програми и дейности в подкрепа на ученето. 
•	Помощ в подготовката на учебния материал – към деца със затруднения 
•	Здравно образователна програма - СПИН, наркотици,цигари  и алкохол
•	Образователна програма Опасностите в Интернет
 |