Дейности:
|
1.
Обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите.
Ще бъдат извършени следните ремонтни дейности:
1. Отваряне на вход към тоалетна и нейното адаптиране за хора с увреждания. По този начин центъра ще има собствен санитарен възел приспособен за хора с увреждания.
2. Подмяна на остаряла дървена дограма със PVC такава в помещенията на центъра. По този начин ще се изолират помещенията от атмосферните влияния, уличния шум, по-ефективно използване на енергията за отопление, както и създаване на уютна обстановка за работа с клиентите на центъра.
3. Освежително боядисване на помещенията и коридора на центъра, който ще бъде обособен в самостоятелно крило на сградата. Това се налага, от една страна, че дълго време не е извършвано такова, а от друга – поради повредите, които ще възникнат вследствие на предходните ремонтни дейности.
2.
Доставка на оборудване, свързано с изпълнението на дейностите.
1. Поставяне на 4 бр. климатици. Това се налага, поради факта, че последните години през летните месеци се достигат много високи температури на въздуха. Освен това не е за пренебрегване и факта, че ще бъдат обучавани хора с множество увреждания.
2. Доставка на 5 бр. персонални компютри и мултифункционално цветно лазерно устройство. Компютрите ще се използват за обучение на незрящи потребители, както и за самостоятелно ползване от вече обучени член-кооператори, които не разполагат с компютри или адаптирани такива у домовете си. Цветния принтер е необходим за изработка на качествени учебни помагала предимно за кабинета по зрителна рехабилитация, както и за обичайни нужди.
3. Комплексно кухненско оборудване и обзавеждане – ще се използва при обучение в готварство и всекидневни умения.
4. Доставка на медицинско оборудване. – Ще бъде обзаведен кабинет за лечебен масаж, в който ще се осъществява медицинска рехабилитация на потребителите.
3.
Кампания за информиране на обществеността
Пресконференция при стартиране на проекта, официално откриване на центъра, информационни диплянки, публикации в интернет и медийни изяви. Чрез информационната кампания ще се опитаме да достигнем до всички заинтересувани страни: хора с увреждания, техните близки, социалните служби, неправителствени организации, медии. Ще бъде информирана и широката общественост, като по този начин могат да бъдат открити и привлечени евентуални бъдещи потребители на центъра, тъй като все още има такива, които не са организирани нито в ССБ нито в НПКСБ. 4.
Подбор и обучение на екипа на центъра
Участниците в екипа на центъра ще се подбират от ръководителя и координатора, чрез конкурс по документи и събеседване, като с предимство ще се ползват кандидати с трайни увреждания, притежаващи подходяща квалификация за съответната длъжност. След извършения подбор ще се сключат съответните трудови и граждански договори. След назначаването им ще бъде проведено обучение за специфичната работа на центъра. Обучението ще повиши капацитета и ще формира професионални умения за работа с хора с множество увреждания. През цялото времетраене на проекта ще се извършва супервизия от опитни експерти, за да се постигне високо качество и ефективност на предоставените услуги. 5.
Подбор на потребители на социални услуги.
Ще бъде създадена комисия в състав: ръководител на проекта, координатор, управител на центъра, социален работник и трудотерапевт. Тя ще разработи информационно писмо до всички член-кооператори от целевата група с приложено към него заявление за ползване на услугите предоставени от центъра. На база получените и попълнени заявления ще бъдат подбрани 50 потребители, с които ще бъдат сключени договори за ползване на услугите предоставяни от центъра. По този начин ще осигурим равнопоставеност на всички член-кооператори от целевата група и ще добием реална представа за техните индивидуални потребности и интереси. 6.
Разработване на индивидуални планове.
Управителят на центъра и социалният работник изготвят досиета на подбраните потребители. На база на събраната информация, те изготвят социална оценка за нуждите на отделните потребители, след което съставят индивидуален план за включване в конкретните дейности. Индивидуалният план съдържа график за посещенията в центъра и ползваните услуги. Индивидуалните планове се изискват от действащото социално законодателство и представляват задължителен етап при предоставянето на социални услуги. Те гарантират постигането на съответствия между действителните индивидуални потребности на клиентите и конкретните услуги, които им се предлагат. 7.
Стартиране на дейностите на центъра за социална рехабилитация и социална интеграция.
В ЦСРИ ще се предоставят следните групи социални услуги:
1. Индивидуална социална работа: осъществява се от социалните работници и включва, попълване на всякакъв вид заявления, формуляри и др. документи, придружаване до институции или представяне на документи от името на клиента, където това е допустимо, съдействие за поучаване на социални помощи, организиране на социално-културни дейности.
2. Рехабилитационни дейности:
• Ориентиране и мобилност,
• Готварство, всекидневни умения,
• Зрителна рехабилитация,
• Лечебен масаж.
3. Обучителни дейности:
• Компютърно обучение,
• Чуждоезиково обучение,
• Трудотерапия.
4. Социално-правни консултации и правна помощ.
Дейностите са подбрани от разработената и публикувана в сайта на АСП методика за предоставяне на социалната услуга /Център за социална рехабилитация и интеграция/ и са съобразени със спецификата на зрителното увреждане.
|