Дейности:
|
1.Разработване на информационни материали и провеждане на кампания сред потребителите Екипът ще подготви проект и ще отпечати 500 броя дипляни, 50 плаката и 3 табели с необходимата информация за целта на проекта, водещата организация и партньорите, данни за финансиращата организация, процеса на предоставяне на услугата, описание на правата и задълженията на домашните помощници и социални асистенти, необходими документи за потребителите, размера на потребителската такса.
Провеждане на информационна кампания чрез местните електронни и печатни медии. Рекламните материали ще бъдат предоставени и разпространени чрез Екипа, ДП и СА, доброволци и активисти на Сдружението и партньорите с цел постигане на висока информираност.
2.Подбор на потребителите на социални услуги ДП и СА Подготовка на документите на лицата от целевите групи за извършване на оценка на потребностите на желаещите да ползват услугите става въз основа на подадените молби до ръководителя на проекта и въз основа на другите документи-решения на ТЕЛК, медицински картони или ЛКК, справка за доходите. Молбите се завеждат в дневник с номер и дата. 3.Разработване на индивидуални оценки за потребностите от социални услуги на потенциалните потребители С оглед специфичните проблеми на потенциалните потребители оценката на потребностите се извършва от експерт със социална насоченост и с участието на потребителя или негов близък въз основа на здравословното му състояние и възможностите за справяне с ежедневните нужди. Информацията се предоставя на водещата организация. За изготвяне на индивидуалните оценки ще бъдат наети експерти с познания в социалната сфера. 4.Разработване на критерии за подбор на ДП и СА и назначаването им. Разработване на критерии и подбор на ДП и СА, които да се извърши след интервю за установяване на мотивацията и нагласата и възможностите за подобен род дейност.
Кандидатите за работа могат да бъдат безработни, пенсионери, учащи се и др.
5.Сключване на договори между потребителите и доставчиците на социални услуги. Договорът се сключва писмено в седемдневен срок от предоставянето на услугата в два екземпляра - по един за ДСУ/ВО, ДП или СА, и един за потребителя и съдържа правата и отговорностите на заинтересованите страни.
На наетите лица ще бъдат осигурени работно облекло, лични предпазни средства и консумативи, ще бъде извършена оценка на риска от СТМ и предоставено обслужване от същата по време на Проекта. За качественото обслужване на потребителите допринася изключително много информацията, която се съдържа в оформените досиета на потребителите и СА и ДП. За постигането на тази цел е необходимо да има мултифункционално устройство /скенер, копир, принтер, както и преносим компютър/, тонери, хартия, химикали, Дневници на потребителите и др. канцеларски материали подробно описани в приложението към бюджета.
6.Изработване и прилагане към договора на индивидуален план за всеки потребител Към сключените договори се прилага индивидуалния план, който съдържа и графика за всеки потребител на социалната услуга с оглед задоволяване на специфичните нужди и потребности, съгласно социалната оценка. Планът включва и оценка за рисковете за здравето и безопасността на потребителя, както и процедури и действия за контролиране на основните рискови фактори. 7.Обучение на ДП и СА за предоставяне на качествени услуги на потребителите Да се предоставят информация и всички необходими материали на ДП и СА, свързана със спецификата на дейността им. Да им се предадат знания и опит и се подготвят теоретически и практически за предстоящата им трудна , отговорна и социално значима работа
Да се организира и проведе въвeждащо обучение в рамките на 5 работни дни и надграждащо за 2 дни.
За целта е необходимо да се осигурят зали, лектори, технически и методически материали, необходими условия за качествено обучение а именно: мултимедийна презантационна система, прожекционен екран, преносим ./мобилен/ компютър, бележници, учебни помагала, презантационни папки, химикали
Надграждащото обучение да се осъществи извън гр. Сливен, за което е необходимо да се осигурят:лектори, транспорт, зала за обучение, технически и методически материали, храна и хотел за нощувки, тетрадки, химикали и др. В обучението ще бъдат застъпени теми от Методиката за предоставяне на услугите СА и ДП, нормативни документи за обслужване на хората с увреждания, диабетно болни и др.
8.Предоставяне на социалните услуги ДП и СА на потребителите Услугите ДП и СА се предоставят поотделно или заедно на възрастни и болни хора, на самотни лица и хора с трайни увреждания. Услугите се предоставят в рамките на пълен работен ден от лица, търсещи работа .
ДП предоставят услуги в семейна среда при домашни условия за: текущо почистване, основно почистване, поддържане на личната хигиена, хранене, даване на лекарства и битови услуги;
СА предоставят комплекс от услуги, свързани с: помощ и съдействие за осъществяване на общуването и поддържането на социални контакти, административни, медицински и др. услуги.
На наетите лица ще бъдат осигурени работно облекло, лични предпазни средства и консумативи.
9.Консултиране на потребителите на проекта, на ДП и СА при възникване на проблеми от правно, социално и здравно естество Консултирането на потребителите се извършва от специално подбрани за целта специалисти в правната, социалната и здравната сфера, с които се сключва граждански договор.
При възникване на различни ситуации и проблеми в работата на ДП и СА, както и на административния персонал по проекта се предвижда получаване на компетентна помощ от специалисти.
Предвиждат се консултации в размер на 200 работни часа.
10.Мониторинг на проекта Ръководителят и координатора на проекта организират периодични /най-малко един път месечно /посещения и проверки на място в дома на потребителите, интересуват се от качеството на доставяните услуги и на три месеца огласяват оценките си пред ДП и СА на специални срещи. По време на надграждащото обучение и в края на проекта правят оценка на работата на ДП и СА и предлагат необходимите мерки и обмяна на опит.
Екипът на проекта подготвя формуляри за посещение на място, които се събират и обработват в офиса от ръководителя на проекта.
Екипът на проекта следи за изпълнение на целесъобразните препоръки и предложения при посещенията на място и предприема мерки за решаването на поставените проблеми.
В дома на потребителите се завежда дневник, в който се отразяват извършените ежедневни услуги от ДП и СА, който се подписва от потребителя.
11.Приключване на проекта. Изготвяне на финалния финансов и технически отчети. Финалният отчет да се направи въз основа на междинните отчети от управлението на всички дейности по проекта и се предостави в Агенцията за социално подпомагане за усвояване на планираните средства и одобряване на всички разходи и събрани такси. Да се подготвят печатни материали и се афишират на специална пресконференция с участието на партньорите.
|