Дейности:
|
Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители. 1. Доставчикът на социалната услуга изготвя дипляна, съдържаща информация за наименованието и бенефициента на проекта, източника на финансиране – Европейския социален фонд по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси, териториалния обхват, периода за изпълнение, целите на проекта, към кого е насочен и дейностите, които ще се изпълняват.
2. Презентация на проекта пред местната общност; прес-съобщения в местната и регионалната преса.
Избор на подизпълнител за извършване на индивидуална оценка на потребностите на целевата група. Оценките се извършват от подизпълнител с доказан опит в предоставяне на услуги в социалната сфера, на база подадени заявления от кандидат – потребителите, съвместно с тях при посещение в дома им. Идентифицират се специфичните потребности на лицата – социално-битово, здравословно и медико- социално състояние на кандидат потребителите. Оценките се предават с приемо - предавателен протокол.
Подизпълнителят ще се избере като се спазят изискванията на ЗОП и Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки чл.2, ал.2. т.2.
Подбор на потребителите на социалната услуга „Домашен помощник” На база индивидуални оценки на потребностите от социални услуги и индивидуални срещи с кандидатите за потребители, се извършва подбор на реално нуждаещите се потребители на предоставяната социална услуга. Подборът се извършва от комисия в състав –ресорен зам. кмет, членове на екипа, представител на общинската организация на хората с увреждания, определена със заповед на Кмета на Общината. С ползвателите на услугата ще се сключат договори. Подбор на лицата, предоставящи услугата „Домашен помощник” Съставя се комисия, която провежда интервюта и преглед на документи на кандидатите за работа като домашни помощници, като се отчитат нуждите на потребителите и техния личен избор.
Подборът на кандидатите за домашни помощници е съобразен с равнопоставеността, антидискриминационното и трудово законодателство и осигуряване защитата на потребителите. Целта на интервюто е да се установи мотивацията за работа на кандидата, нагласата за работа с хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора, трудовия и професионален опит, физическото и психично състояние.
С одобрените домашни помощници ще се сключат трудови договори за работа на пълен работен ден.
Въвеждащо обучение на домашни помощници Провеждане на 20 часа обучение (5 дни по 4 часа) за 30 домашни помощници, не преминали такова по фаза 1 по темите: нормативната база за извършване на социални услуги, функционалните задължения; поддържане за личната хигиена на обслужваните лица и на дома; решаване на проблеми и конфликти и др. Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” Екипът на проекта, с участието на потребителите, прави оценка на риска и разработва индивидуални планове въз основа на направените оценки на потребностите им от социалната услуга. Актуализация на специфичните потребности на потребителите и техните индивидуални планове се прави веднъж на 6 месеца или при необходимост. Сключват се тристранни договори между община Никопол, назначените домашни помощници и потребителите на социалната услуга. За всеки домашен помощник се разработва месечен график по часове и видове дейности за лицата, които обслужва в съответствие с индивидуалните планове на ползвателите. Поддържащо обучение и супервизия Поддържащите обучения за домашните помощници се провеждат ежемесечно по 4 часа от партньора. Осигуряват се специализирани консултации и супервизии по 1 час/месечно, целящи повишаване и балансиране на психо-емоционален статус на домашните помощници. Организация и управление на проекта Екипът за управление на проекта се сформирва със заповед на кмета на Община Никопол. Екипът разработва и приема Правила за организация на работа и вътрешен мониторинг при изпълнение на проекта. В тях се разписва процедурата за вътрешен мониторинг на социалната услуга, с цел получаване на обратна връзка за степента на удовлетвореност на потребителите от качеството на предоставяните услуги; редовно се наблюдава работата на домашните помощници и се оценява нейното качество. Домашните помощници водят ежедневно дневник за посещенията си и извършената работа за конкретното обслужено лице и в края на работния месец го предоставят в офиса на проекта за съхранение към досието им. Координаторите провеждат ежемесечно посещения на потребителите и попълват формуляр за мониторинг на предоставяне на социалната услуга. Изготвят доклад за извършените мониторингови проверки по населени места.
|