Оперативна програма: Конкурентоспособност
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.1.01-0071-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.1.01/D01/0036
Наименование: Създаване на Модел за Активиране на Работния потенциал чрез Трудови умения на лица с хронични психични заболявания в гр. Русе – Проект „СМАРТ”
Бенефициент: ЦЕНТЪР ЗА КОНСУЛТИРАНЕ И КРАТКА ТЕРАПИЯ "РЕШЕНИЯ" - РУСЕ
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 28.09.2009
Начална дата: 12.11.2009
Дата на приключване: 12.05.2011
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Русе
                    Русе
Описание
Описание на проекта: Организация и управление на проекта Тръжни процедури – закупуване на оборудване Подбор на лицата от целевата група Обучение и квалификация на служителите, желаещи да работят в социалното предприятие Създаване на социално предприятие – оборудване, правилник за дейността, екип за управление на социалното предприятие, лого и търговска марка Включване на лицата от целевата група в дейност за проидводство на специфични стоки и услуги Проучване на възможностите и търсена на пазарна реализация Провеждане на обучения, консултиране и внедряване на добри практики в новосъздаденото социално предприятие Разработване на процедурни наръчници за дейността на социалното предприятие Дейности за визуализация и публичност на проекта Мониторинг, одит и оценка на проекта.
Дейности: Организация и управление на проекта 1. Сформиране на екип по проекта 2. Определяне на мултидисциплинарен екип за подбор на преките ползватели 3. Екипна среща на изпълнителите по проекта с цел уточняване реда и условията за изпълнение на дейностите
Тръжни процедури - Оборудване на помещенията Провеждане на тръжни процедури за доставка на оборудване и консумативи за нуждите на проекта. Документацията за тях ще бъде подготвена от юриста по проекта с цел навременно и прозрачно провеждане на тръжните процедури. Помещенията по проекта ще бъдат оборудвани с необходимите шевни машини, оверлог и други пособия за дейността на целевата група с акцент върху шивашките и тапицерски умения.
Провеждане на тръжни процедури за доставка на оборудване и консумативи за нуждите на проекта. Документацията за тях ще бъде подготвена от юриста по проекта с цел навременно и прозрачно провеждане на тръжните процедури. Помещенията по проекта ще бъдат оборудвани с необходимите шевни машини, оверлог и други пособия за дейността на целевата група с акцент върху шивашките и тапицерски умения.
Обучение и квалификация на служителите, желаещи да работят в социалното предприятие Провеждане на фокусирано обучение на служителите, желаещи да работят в социалното предприятие, с цел запознаване с принципите на социалното предприемачеството. Работа по практически казуси, индивидуални консултации за участниците от лекторите по проекта. В тази много важна за бъдещото развитие на проекта дейност основни ангажирани специалисти са тези по социална психиатрия, бизнес предприемачество, социални дейности, връзки с обществеността и маркетинговият консултант.
Създаване на социално предприятие В тази ключова дейност на проекта ще бъдат положени основите на иновативната форма на социално предприятие посредством експертната помощ на лекторите и консултантите по проекта. Дейно участие в изработването и хармонизирането на документите има юристът на проекта. Сформираният екип по организация и управление на проекта, ще изготви задължителна документация: заявление за участие от бенефициентите; договор; Правилник за вътрешния ред; Правилник за оценка на риска, Система за мониторинг и оценка на проекта. Разработване на детайлизирани планове за работа, определяне на срокове и отговорници, заседания на управленския екип, уточняване на комуникационните канали между партньорите по проекта. В тази дейност ще вземат участие консултантите по бизнес предприемачество, по социална психиатрия и социални дейности.
Производство на специфични стоки и услуги В този етап на проекта лицата от суб-групите ще бъдат включени в обучението и производството на стоки и услуги по професионалните направления: -Зеленчукопроизводство -Производство на ръчни предмети с художествена стойност и сувенири - Шивашки и тапицерски умения - Озеленяване Това, наред с предходната дейност е ядрото на проекта, тъй като тук е включен целият експертен и консултантски състав по проекта, обучителите, както и всички лица от целевата група. Особено значение има присъствието на специалистите лектори, агронома, дизайнер облекло и обучителите на под-групите по професионални направления.
Проучване на възможностите и търсене на пазарна реализация Акцент в тази дейност е проучването и сондирането на пазара и пазарните ниши посредством различни маркетингови подходи, целящо определяне и позициониране в правилната пазарна ниша. Активно участват специалистите връзки с обществеността, маркетинговият специалист, уеб-дизайнерът и консултантът бизнес предприемачество.
Провеждане на обучения, консултиране и внедряване на добри практики в новосъздаденото социално предприятие Реализация на обучителни семинари и обмен на добри практики, целящи усвояване на полезен опит в организацията, управлението и развитието на социалното предприятие. Повишаване на експертния капацитет на изпълнителите на проекта
Разработване на процедурни наръчници Експертният състав по проекта - консултанти бизнес предприемачество, социална психиатрия, социални дейности и мултидисциплинарните екипи ще изработят процедурен наръчник, чието разработване и разпространение несъмнено ще улесни процеса на внедряване на социалните предприятия като неизменна част от съвременната икономика.
Дейности за визуализация и публичност на проекта Провеждане на информационна кампания, ангажираща широк кръг от медии, насочена към потенциалните ползватели на проекта и широката общественост
Мониторинг, одит и оценка на проекта - Проследяване хода на проекта чрез периодични работни срещи на управленския екип по проекта; - Анализ на осъществяваните дейности и извършване на корекции при нужда; - Получаване на пряка обратна връзка от участниците в проекта; - Оценка на ефективността за всеки етап от проекта; - Извършване на анкета сред участниците. - Възможност за оптимизиране на дейностите в зависимост от външни и вътрешни фактори - Налагане на корективни мерки
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 339 240 BGN
Общ бюджет: 212 314 BGN
БФП: 212 314 BGN
Общо изплатени средства: 202 160 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 212 314 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 111 377 BGN
2011 90 783 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
202 160 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 180 467 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 94 671 BGN
2011 77 165 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
171 836 BGN
В т.ч. Национално финансиране 31 847 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 16 707 BGN
2011 13 617 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
30 324 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, започнали работа в сектора на социалната икономика
Индикатор 2 Създаване на социално предприятие.
Индикатор 3 Обучение на доставчици на социални услуги
Индикатор 4 Провеждане на информационна кампания
Индикатор 5 Брой лица, участвали в инф.семинари
Индикатор 6 Брой произведени предмети


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз