Описание на проекта:
|
Организация и управление на проекта
Тръжни процедури – закупуване на оборудване
Подбор на лицата от целевата група
Обучение и квалификация на служителите, желаещи да работят в социалното предприятие
Създаване на социално предприятие – оборудване, правилник за дейността, екип за управление на социалното предприятие, лого и търговска марка
Включване на лицата от целевата група в дейност за проидводство на специфични стоки и услуги
Проучване на възможностите и търсена на пазарна реализация
Провеждане на обучения, консултиране и внедряване на добри практики в новосъздаденото социално предприятие
Разработване на процедурни наръчници за дейността на социалното предприятие
Дейности за визуализация и публичност на проекта
Мониторинг, одит и оценка на проекта.
|
Дейности:
|
Организация и управление на проекта 1. Сформиране на екип по проекта
2. Определяне на мултидисциплинарен екип за подбор на преките ползватели
3. Екипна среща на изпълнителите по проекта с цел уточняване реда и условията за изпълнение на дейностите Тръжни процедури - Оборудване на помещенията Провеждане на тръжни процедури за доставка на оборудване и консумативи за нуждите на проекта. Документацията за тях ще бъде подготвена от юриста по проекта с цел навременно и прозрачно провеждане на тръжните процедури.
Помещенията по проекта ще бъдат оборудвани с необходимите шевни машини, оверлог и други пособия за дейността на целевата група с акцент върху шивашките и тапицерски умения. Провеждане на тръжни процедури за доставка на оборудване и консумативи за нуждите на проекта. Документацията за тях ще бъде подготвена от юриста по проекта с цел навременно и прозрачно провеждане на тръжните процедури. Помещенията по проекта ще бъдат оборудвани с необходимите шевни машини, оверлог и други пособия за дейността на целевата група с акцент върху шивашките и тапицерски умения. Обучение и квалификация на служителите, желаещи да работят в социалното предприятие Провеждане на фокусирано обучение на служителите, желаещи да работят в социалното предприятие, с цел запознаване с принципите на социалното предприемачеството. Работа по практически казуси, индивидуални консултации за участниците от лекторите по проекта.
В тази много важна за бъдещото развитие на проекта дейност основни ангажирани специалисти са тези по социална психиатрия, бизнес предприемачество, социални дейности, връзки с обществеността и маркетинговият консултант.
Създаване на социално предприятие В тази ключова дейност на проекта ще бъдат положени основите на иновативната форма на социално предприятие посредством експертната помощ на лекторите и консултантите по проекта. Дейно участие в изработването и хармонизирането на документите има юристът на проекта.
Сформираният екип по организация и управление на проекта, ще изготви задължителна документация: заявление за участие от бенефициентите; договор; Правилник за вътрешния ред; Правилник за оценка на риска, Система за мониторинг и оценка на проекта.
Разработване на детайлизирани планове за работа, определяне на срокове и отговорници, заседания на управленския екип, уточняване на комуникационните канали между партньорите по проекта.
В тази дейност ще вземат участие консултантите по бизнес предприемачество, по социална психиатрия и социални дейности.
Производство на специфични стоки и услуги В този етап на проекта лицата от суб-групите ще бъдат включени в обучението и производството на стоки и услуги по професионалните направления:
-Зеленчукопроизводство
-Производство на ръчни предмети с художествена стойност и сувенири
- Шивашки и тапицерски умения
- Озеленяване
Това, наред с предходната дейност е ядрото на проекта, тъй като тук е включен целият експертен и консултантски състав по проекта, обучителите, както и всички лица от целевата група. Особено значение има присъствието на специалистите лектори, агронома, дизайнер облекло и обучителите на под-групите по професионални направления.
Проучване на възможностите и търсене на пазарна реализация Акцент в тази дейност е проучването и сондирането на пазара и пазарните ниши посредством различни маркетингови подходи, целящо определяне и позициониране в правилната пазарна ниша.
Активно участват специалистите връзки с обществеността, маркетинговият специалист, уеб-дизайнерът и консултантът бизнес предприемачество.
Провеждане на обучения, консултиране и внедряване на добри практики в новосъздаденото социално предприятие Реализация на обучителни семинари и обмен на добри практики, целящи усвояване на полезен опит в организацията, управлението и развитието на социалното предприятие.
Повишаване на експертния капацитет на изпълнителите на проекта
Разработване на процедурни наръчници Експертният състав по проекта - консултанти бизнес предприемачество, социална психиатрия, социални дейности и мултидисциплинарните екипи ще изработят процедурен наръчник, чието разработване и разпространение несъмнено ще улесни процеса на внедряване на социалните предприятия като неизменна част от съвременната икономика. Дейности за визуализация и публичност на проекта Провеждане на информационна кампания, ангажираща широк кръг от медии, насочена към потенциалните ползватели на проекта и широката общественост Мониторинг, одит и оценка на проекта - Проследяване хода на проекта чрез периодични работни срещи на управленския екип по проекта;
- Анализ на осъществяваните дейности и извършване на корекции при нужда;
- Получаване на пряка обратна връзка от участниците в проекта;
- Оценка на ефективността за всеки етап от проекта;
- Извършване на анкета сред участниците.
- Възможност за оптимизиране на дейностите в зависимост от външни и вътрешни фактори
- Налагане на корективни мерки
|