Дейности:
|
Мерки за публичност и информираност Мерки за публичност и информираност Дейност 1: Укрепване на административния капацитет и подобряване на ефикасността в работата на Централното координационно звено Дейността предвижда осигуряване на консултантска помощ и сътрудничество с фирма/консорциум от страна членка, нова страна членка и/или българска фирма за целия период на проекта, чрез които да бъде оказано активно съдействие с цел укрепване на административния капацитет и подобряване на ефикасността в работата на Централното координационно звено. Ще бъдат разгледани и използвани направените по програма ФАР 2005 анализи на наличния капацитет, проучвания на нуждите от обучение и съответните планове за обучение.
Ще бъдат изготвени и/или актуализирани ключовите документи за управлението на системата – наръчници, насоки, методологии и др., като допълнение на дейностите финансирани в рамките на програма ФАР 2005.
Насоки ще се предоставят от ЦКЗ към управляващите органи във връзка с изисквания на европейското и националното законодателство, например в областта на хоризонталните въпроси и политики, допустимостта на разходите, назначаването на ръководители на проекти, под-договарянето, отчетността и докладването и др.
Ще бъде осигурена консултантска помощ в сферата на дейности, като оценка на програмите и проектите, анализи, проучвания преводи и др. ще допринесе за създаване на устойчив модел на работа на ЦКЗ. Такава помощ е от ключова необходимост поради наличието на индикатори от специфичен характер, като например “удовлетвореност” на бенефициентите или целевите групи. Изследвания са необходими в областта на установяването на капацитета и съответно степента до която е повишен капацитета на различните категории бенефициенти – местни власти, бизнес, неправителствен сектор.
Същевременно ще бъде оказана подкрепа за изграждане на капацитет в областта на публично-частно партньорство (ПЧП) и подготовка на комплексни финансови схеми чрез въвеждане на успешни европейски практики в тази област включващи:
1. Разработка на практически инструмент за оценка на потенциала на проекти по ПЧП и възможностите да бъдат съ-финансиран със средства от ЕС;
2. Организиране на практически занятия за дирекция УСЕС: "ПЧП и координация с фондовете на ЕС".
Практическият инструмент би могъл не само да анализира проекти по ПЧП, но и да се използва за извършването на анализ разходи-ползи, необходим за големите инфраструктурни проекти и подготовката на комплексни финансови схеми, финансирани чрез оперативните програми.
Дейност 2: Осъществяване на контакти и обмяна на опит с други подобни структури от ЕС с цел възприемане и прилагане на добри практики при осъществяването на координационни процеси Дейността предвижда семинари и учебни посещения за обмен на опит с нови и стари страни членки с опит в областта на ПЧП, управлението, мониторинга и координацията на процеса по усвояване на средствата от СКФ, което ще спомогне за по-добро изпълнение на специфичните отговорности на служителите на ЦКЗ.
Ще се осъществят контакти за разработка на детайлно описание и анализ на възможностите за възприемане на координационни процеси и практики от други страни в ЕС с цел подобряване на ефикасността и взаимодействието между звената в цялата система.
Дейност 3: Организиране и участие в събития свързани с осъществяването на междуведомствена координация и активно партньорство и диалог, съвместни работни групи, комисии и комитети Дейността е насочена към подобряване на междуведомствената координация чрез активно партньорство и диалог, организиране и участие в съвместни работни групи, комисии и комитети. Крайната цел е постигането на повишена ефикасност и по-добро взаимодействие между звената в цялата система по СКФ, което ще подпомогне за повишаване усвояемостта на средствата. Дейност 4: Участие в обучения и семинари организирани от страни членки на ЕС, Европейската комисия, европейски институти в областта на публичната администрация и др Дейността предвижда участие в обучения, семинари, учебни посещения, служебни пътувания с цел разширяване на компетенциите и укрепване на уменията на служителите в областта на цялостно управление, наблюдение, оценка и контрол в рамките на ЦКЗ. Ще бъде осигурено участие на служителите на ЦКЗ в обучения в следните индикативни области:
- Управление на програми и проекти, включително програмиране, мониторинг, докладване и оценка;
- Обществени поръчки;
- Хоризонтални въпроси и политики, включително устойчиво развитие и равни възможности;
- Системи за управление и контрол;
- Финансово управление, контрол, одит, счетоводни и деловодни аспекти;
- Информационни системи, включително въвеждане, поддръжка, актуализация, технически и др. дейности;
- Бюджет на ЕС;
- Финансиране от ЕС, включително структурни инструменти, политика за селските региони, програми на ЕС;
- Финансови инструменти: JEREMIE, JESSICA, JASPERS;
- Национални инвестиции, капиталови разходи, планиране и изпълнение на бюджета;
- Комуникация и информация, включително изготвяне и изпълнение на комуникационни планове;
- Анализ и докладване на изпълнението на стратегии и програмни документи;
- Управление, оценки и анализ на риска;
- Оценка и анализ разходи-ползи;
- Програма Интеррег и Цел 3 “Европейско териториално сътрудничество”;
- Добри практики в областта на ЕСФ, ЕФРР и Кохезионния фонд;
- Управление на големи проекти, включително методи за финансиране, специфични изисквания, ОВОС и др.;
- Държавни помощи;
- ПЧП и подготовка на комплексни финансови схеми ;
- Работа в екип; управление на персонал (за ръководните длъжности), управление на екипи и развитие на служителите; умения за преговори и комуникационни умения.
Дейност 5 “Организиране на работата и доброто функциониране на Комитета за наблюдение на НСРР и неговите под-комитети” Осигуряването на необходимите ресурси за подпомагане и изпълнение на функциите на Комитет на наблюдение на НСРР, както и на всички други свързани дейности е основна предпоставка за ефективното и ефикасно изпълнение на целите на НСРР. В настоящата инициатива се предвижда предоставянето на цялостна подкрепа при организирането и провеждането на заседанията на Комитет на наблюдение на НСРР (осигуряване на преводачески услуги; наем на заседателна зала и техническо оборудване; подготовка и осигуряване на цялостната документация за срещите; заплащания за участие на експерти; пътни разходи; закупуване и/или наем на други технически и офис материали и оборудване необходими за провеждане на срещата и т.н. Разходи за управление и изпълнение на проекта
|