Дейности:
|
1. Информационна кампания Разработване на информационни материали с описание на обхвата на услугите, условията и реда за тяхното предоставяне. 2. Индивидуална оценка на потребностите Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. 3. Подбор на потребителите На основата на изготвената индивидуална оценка, потребностите на лицето, степента на неотложност на включването му в обгрижване и отчитайки въздействието на конкретната ситуация върху потребителя, сформирана за целта комисия изготвя списък /в приоритетен ред/ на потенциалните потребители. 4. Индивидуален план за предоставяне на услуги Изготвя се на база на индивидуалната оценка и анализ на индивидуалните потребности от услуги. Разработване на индивидуална а програма. 5. Подбор и назначаване на социални асистенти Кандидатите за социални асистенти се интервюират с цел установяване мотивацията и нагласите им за работа. Показалите удовлетворителни резултати се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване поверителността на личните данни и информация. На назначените се предоставя длъжностна характеристика и Правилника за вътрешния ред. 6. Сключване на договори Сключване на договор между потребител, бенефициент и социални асистенти с разписани права, отговорности и задължения. 7. Графици за предоставяните услуги Изработване на индивидуални графици на предоставяните услуги на всеки потребител 8. Въвеждащо обучение на социални асистенти Преди започване на дейността въвеждащо обучение преминават всички назначени за социални асистенти. Обучението включва следните теми: общи познания за домашните грижи и необходимите умения, основни задължения, специфика на грижите за стари хора, лица с увреждания, методика за предоставяне на услугата, работа с клиентите и техните семейства, етични стандарти, справяне в кризистна ситуация, процедури за осигуряване на качество на услугата. 9. Предоставяне на социална услуга „социален асистент” Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, занимания в дома и извън него;
Административни услуги
Медицински услуги
Педагогически услуги
Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа за семействата на лицата с цел социално включване и превенция на институционализацията
10. Поддържащо обучение на социални асистенти Обучението включва темите:
Работа с възрастни хора и термално болни – старостта като феномен; специфика на общуване със стари хора; умения на социални асистенти за справяне със състоянията при стари хора
Работа с възрастни с увреждания: характеристика на уврежданията; специфика на работа при физически и интелектуални увреждания.
11. Осигуряване здравословни и безопасни условия Разработване на планове, инструкции, правила и оценка на риска за осигуряване здравословни и безопасни условия при предоставяне и получаване на услугите.
Бенефициентът запознава социалните асистенти и потребителите с горепосочените документи и им предоставя копие от тези, които са относими към тях.
При промяна в извършваните дейности Ф”СИР” актуализира документите.
12. Консултиране на социални асистенти Консултациите се отнасят до всички социални асистенти. Включват: затруднения на социални асистенти в работата с потребителите и с институции; необходимост от допълнителни знания и умения за работа и други проблеми, които са свързани с пряката дейност на социални асистенти 13. Мониторинг Изготвяне на План за мониторинг, включващ: текущо наблюдение и контрол върху изпълнението на индивидуалните планове, оценка качеството на работа на социални асистенти, оценка потребностите от обучение на социални асистенти, посещения на потребителите ежемесечно и при сигнали.
|