Дейности:
|
1. Информиране Провеждане на информационна кампания за запознаване с проекта.
Провеждане на конференция, изготвяне и разпространение на брошура, публикуване на материали и обяви в местните медии,включително и в електронното издание на Община Берковица и сайта на НПО, изяви в местното радио и кабелна телевизия.
Текущо информиране на местната общност и заинтересованите страни за хода на реализация на проекта.
Провеждане на конференция за отчитане на поститнатия ефект от реализацията на проекта
2.Оценка на потребността от услуги Оценката включва преглед и характеристика на общото физическо и психологическо състояние на потенциалния потребител,способността му да се справя с ежедневните дейности и домашни задачи,битовите условия на живот ,социални контакти,изискванията за медикаментозно лечение и диети и безопасност и рискове.
Оценката се актуализира веднъж на шест месеца , а при необходимост и по- рано.
3.Подбор и назначаване на социалните асистенти и домашни помощници Кандидатите за работа като „Социален асистент”и „Домашен помощник”се оценяват по определени критерии въз основа на подадените документи и проведено събеседване за установяване на мотивацията и нагласата им за работа с хора с увреждания и самотноживеещи възрастни хора. 4. Обучение и развитие на социалните асистенти и домашни помощници Провеждане на 3-дневен курс - въвеждащо обучение по разработена учебна програма преди започване работа в дома на потребителя
Поддържащо обучение ,съответстващо на нововъзникнали потребности в хода на изпълнение на проекта.
Използване на други форми за обучение обучение и обмяна на опит.
Осигуряване на консултиране и супервизия на СА и ДП ,както и психологическа подкрепа в кризисни ситуации.
5.Сключване на договори с потребителите на услугата „Социален асистент” и „Домашен помощник” Проекто-договорът, изготвен от доставчикът се предоставя на потенциалния потребител за съгласуване на клаузите. Освен личните данни на страните той включва договорености за процеса на предоставяне на услугата, нейното времетраене, размера на потребителската такса, срока на действие.
Екземпляр от подписания договор се предоставя на потребителя, СА/ДП и доставчика на услугата.
6. Оценка на риска и управление на основните рискове за потребителите Преди да започне предоставянето на услугата се извършва оценка на риска чрез анализ на рисковете за конкретния потребител в различните области и дейности.
Доставчикът извършва и текуща оценка на потенциалните опасности за потребителя ,възникващи в процеса на предоставяне на социалните услуги.
Оценката се актуализира най-малко веднъж годишно.
7. Изготвяне на индивидуален план за предоставяне на социалните услуги Плана се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от услуги и оценка на риска ,съвместно с потребителите на социалните услуги.
С него се формулира целта на предоставянето на услугата ,описват се конкретните дейности ,които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените потребности на потребителя ,както и областите ,в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност.
Плана включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя и процедури/действия за контролирание на основните рискови фактори.
Екземпляр от изготвения план се предоставя на потребителя.
Плана се актуализира на шест месеца , а при необходимост и по- рано.
8.Мониторинг на предоставяните социални услуги Ежемесечни посещения в дома на потребителите,резултатите от които се документират в специален формуляр.
Ежемесечен отчет на резултатите от проведените срещи .
Провеждане на анкетни проучвания за степента на удовлетвореност от услугите по проекта
Периодична проверка и преглед на документацията
9.Организация и управление на доставката на услугата „Социален асистент” и „Домашен помощник” Изграждане на управленска структура,съответстваща на обема на дейността с ясно разпределение на отговорностите.
Използване на доказали ефективността си счетоводни и финансови процедури и практики ,осигуряващи устойчивостта на услугата „СА” и „ДП”
Изработване и използване на ясни и прозрачни процедури за изчисляване и събиране на потребителските такси.
Разработване на правилник за вътрешния ред и ефективна система за вътрешен мониторинг на предоставяните услуги , гарантиращи тяхното качество.
Определяне на ясни правила и процедури за подбор , назначаване и оценка на персонала, осигуряване на възможност за професионалното му развитие,осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на наетите СА и ДП.
|