Дейности:
|
Дейност 1. Информационна кампания за информиране на местната общност за целта и хода на проекта, обхвата на услугата „Домашен помощник” и реда за нейното предоставяне. За постигане на поставените цели ще бъдат изработени информационни материали - 500 бр. Дипляни и 150бр. плакати, съдържащи информация за целите и основните дейности на проекта, потребителите на услугата ДП, източниците на финансиране, приноса на водещата организация и на договарящия орган; 5 бр. табели за визуализация, поставени в Общините Мизия и Хайредин и в офиса на проекта в гр. Мизия. Отпечатани 3 публикации в регионалната преса – в началото на проекта, за предоставяне на обща информация за същността на проекта и предлаганата социална услуга; в края на проекта – за информиране на обществеността за постигнатите резултати и 1 публикация – за обявяване набирането на хора за извършване на услугата „Домашен помощник”. Дейност 2. Оборудване на помещение, предвидено за офис на проекта. Сдружение “Мизия – 2004” разполага с помещение, което се нуждае от оборудване с необходимата техника, която да допринесе за нормалното функциониране на офиса по проекта и реализиране на заложените дейности. Предвижда се закупуване на 1 брой преносим компютър и 1 брой многофункционално устройство, с оглед воденето на голяма по обем документация по време на реализиране на проекта и неговото месечно и крайно отчитане. Дейност 3. Подбор на потребителите на услугата. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на 40 бр. потребители от общините Мизия и Хайредин. Подборът на потребителите на услугата ДП ще се извърши чрез допитване (пряка анкета) до хората, нуждаещи се от обгрижване в домашна среда; придобиване на умения и навици за самостоятелен, независим живот; грижи за здравето им. Подборът ще се извърши от комисия.
Социални работници на Дирекция “Социално подпомагане”, отдели “Социална закрила”, гр.Мизия и . Хайредин ще разработят индивидуални оценки на потребностите. Те ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на всеки потенциален потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове.
Дейност 4. Подбор на домашните помощници (по разработена процедура). За длъжността ДП подборът ще се извършва между безработни лица, пенсионери и други търсещи работа лица. Подборът на домашните помощници ще се извърши чрез интервю от комисия с представители на Дирекция “Социално подпомагане” и Дирекция Бюро по труда. Дейност 5. Сключване на договори с домашните помощници. Предоставяне на услугата на потребителите. Домашните помощници ще предоставят следните услуги:
текущо почистване – подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение;
основно почистване - измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.;
поддържане на лична хигиена - помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване или придружаване до мястото на услугата;
хранене - приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране;
битови услуги - закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.
Всеки домашен помощник ще води редовно дневник – на потребителя за своите посещения, в който ще записва важни ежедневни дейности, които е извършил при предоставяне на услугата.
Екипа за управление на проекта ще извършва постоянен мониторинг и приема мерки за подобряване на услугата , надграждане на дейността и устойчивост на резултатите. Методите, които ще бъдат приложени, включват: Разработване на анкети, анализи и оценки за дейността на домашни помощници – 6 – ия и 12-ия месец.
Месечни посещение за проверка качеството на предоставяните услуги и превенция на риска.
Изготвяне на ежемесечни отчети от екипа на проекта за отчитане на извършените дейности.
Дейност 6. Провеждане на обучение на домашните помощници – въвеждащо и надграждащо. Предвижда се обучението да бъде проведено от външни лектории специалист в областта на социалните услуги. Домашните помощници ще бъдат разделении в две групи по десет лица .То ще бъде:
Въвеждащо
В рамките на 5 дневен курс, домашните помощници ще бъдат обучени за организирането на бита и хигиената в дома на потребителите. Обучението ще се извърши по специално изготвена за целта програма, съдържаща всички задължителни за получаване на качествено обучение теми.
Надграждащо
Предвижда се провеждане на 2-дневно надграждащо обучение разделно на социалните асистенти и на домашните помощници за повишаване на тяхната квалификация, професионални умения и мотивация.
Дейност 7. Изработване на индивидуални планове за предоставяне на социалната услуга “Домашен помощник”. Индивидуалните планове ще се изготвят с участието на потребителите и ще бъдат съобразени с начина им на живот и предпочитания. Ще се изготвят на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска. Ще съдържат описание на дейностите по часове, които ще бъдат извършвани. Индивидуалните планове ще включват оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя и на прекия доставчик на услугата. Дейност 8. Актуализиране на индивидуалната оценка на потребление и индивидуалните работни планове. На 6-ия месец от предоставянето на услугата, ще се извърши актуализация на индивидуалната оценка на потребностите на потребителите, поради възможността от настъпили промени в нуждите им. Оценките ще се разработват от социални работници на Дирекция “Социално подпомагане”, отдели “Социална закрила”, в общините Мизия и Хайредин. Това ще доведе и до промяна в плана за предоставяне на социалната услуга. Дейност 9. Мониторинг на услугата по домовете. С цел осъществяване на текущ контрол, екипът за управление на проекта ще извършва проверки на място, в рамките на които ще се отчита мнението на потребителя по отношение на предоставяната услуга и ще бъде извършвана проверка на водения от домашния помощник дневник по отношение на пълнота и съответствие със заложените в индивидуалния план на потребителя дейности. Дейност 10. Отчетен форум за популяризиране резултатите от проекта. На форума ще бъдат поканени да присъстват медии, институциите, имащи отношение към проекта и много граждани от всички населени места в двете общини. Ще бъдат докладвани и дискутирани резултатите от проекта и ще бъде отчетена цялостната дейност.
Провеждането на форума е необходима дейност, за да се даде обществена значимост на изпълняваните по проекта дейности и се подчертае приноса на ЕСФ и Националното финансиране за осигуряването на независим и достоен живот за целевите групи, с което се намалява риска от институционален тип грижи. Ще бъдат обсъдени нови и надграждащи форми за социални услуги и тяхната устойчивост.
Дейност 11. Отчет на проекта. Ръководителят на проекта ще организира изготвянето на отчета на проекта, спазвайки изискванията на управляващия орган на програмата.
Тази дейност ще осигури пълна прозрачност за работата на проектния екип по изпълнение на дейностите и правилното изразходване на средствата по настоящата процедура за постигане на целите на проекта. Приемането на този документ от УО на програмата ще бъде индикатора и вярната оценка за капацитета на водещата организация за успешното усвояване на структурните фондове.
|