Дейности:
|
1. Индивидуална оценка на потребностите на потребителите от социални услуги в 7 населени места на община Долни Дъбник. Подготовка и структуриране на индивидуалните работни планове 1. Областите, които подлежат на оценка, са: общо физическо състояние; зрение, слух и възможности за комуникация; способност за придвижване, необходимост от помощни технически средства; умствени функции; способност за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; психично здраве; социална активност и интереси; взаимоотношения със семейството; други социални контакти; битови условия на живот и евентуални рискове, произтичащи от тях; изисквания за медикаментозно лечение; диета; допълнителни потребности, свързани със специфични състояния; безопасност и рискове. Възоснова на направената оценка се препоръчват конкретни дейности, които се документират и предоставят на социалния асистент като задължения по неговия индивидуален работен план.
2 Разработване на индивидуалните планове с участието на потребителя за предоставяне на услугата.
Индивидуалният работен план ще указва: времето, което асистентът прекарва при потребителя; видовете услуги, които извършва и тяхната приблизителна продължителност 2. Закупуване на оборудване, пряко свързано с реализиране на дейностите по проекта В съответствие с целите на проекта, за оборудване на офиса на кандидата ще бъдат закупени:– компютър – лаптоп 1 бр., мулти фунционално устройство – 1 бр., офис оборудване; мобилни телефони с карти – 42 бр. / (за асистентите)
Подготовка на документация за обществена поръчка съгласно изискванията на постановление ПМС 121 /31.05.2007 съгл. чл.2, ал.2, т.2 от НВМОП 3. Подбор и назначаване на социални асистенти Дейността се изразява в:
1.Събиране на кандидатури на желаещи да работят като социални асистенти по проекта и които трябва да отговарят на специфични изисквания определени от общината :
Да са с основно или по-високо образование; Да не са осъждани; Да имат желание да помагат на хора в неравностойно положение; Да са физически здрави
2.Извършване подбор на кандидатите възоснова на представените от тях документи и проведено интервю и назначение като социални асистенти .
За предимство ще се счита работата като асистенти или работа в медицински заведения .
Ще се изготви списък на кандидатите, като се наемат най-добре представилите се от тях съобразно броя на свободните места.
3.Сключване на трудови договори (втори трудови договори или договори за почасово работно време) със социалните асистенти. Основното трудово възнаграждение на социалния асистент ще е съобразно насоките на схемата.
Договорите с община Долни Дъбник ще съдържат :
•пълно описание на дължимите услуги
•продължителност и честота на оказваната услуга
•възнаграждение (часово, дневно или месечно)
•работно време и място
•общи задължения за “добра грижа”
•задължения на доставчика – община Долни Дъбник
•условия за наблюдение и контрол на изпълнението на услугите
•условия за прекратяване на договора
4. Обучение на социалните асистенти 1. Провеждане на четиридневно обучение - семинар за формиране на положителни нагласи към професията на социалния асистент. Мотивиращото обучение ще е съобразено с особеностите на обучаемите, както и с иновативността на професионалната роля.
Провеждане на основно обучение на социалните асистенти, което въвежда основни теоретични познания, необходими за работа със самотни стари хора, възрастни с увреждания и осигурява възможност за овладяване на умения, необходими за оказване на социални услуги на целевите групи. Общо обучението е - 32 часа и ще съдържа 4 обучителни модула.
5 . Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” Работа с тях за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора (права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – социален асистент, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги, други партньори. 6. Предоставяне на социалната услуга „Социален асистент”. Услугите които Община Долни Дъбник ще предоставя съобразно потребностите могат да бъдат класифицирани така:
Медицински услуги — хората с увреждания и старите хора са основната група клиенти на системата на здравеопазването. За тях е необходим улеснен достъп до личен лекар и до специализирани медицински услуги като рехабилитация, физиотерапия, хирургия, речева и слухова терапия, др.
Битови и персонални услуги — поради спецификата на състоянието си, изпитват редица затруднения при поддържане на домакинството и личната хигиена и се нуждаят от помощ за тях.
Социални услуги — осъществяват се в две направления: а) посредничество при контактите на нуждаещите се с различни институции и информиране относно правата им; б) преодоляване на изолацията, общуване, съдействие за развиване и посрещане на личните интереси и т.н.
Помощ в адаптирането — осигуряване на средства за облекчаване на този процес (подсигуряване с очила, инвалидни колички, патерици, слухови апарати и др.) и развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство. 7.Разпространение на проектните резултати за осигуряване на публичност, прозрачност и обмен на добри практики За постигане на целта на дейността ще бъдат използвани разнообразни подходящи форми: информация за проекта на сайта на общината – отделен линк, разпространяване на ежемесечни прессъобщения до печатните и електронните медии в региона; стартова и финална пресконференция; организиране на дискусионна Кръгла маса за заинтересованите страни /общински власти; експерти от системата на социално подпомагане; сдружения на хора с увреждания; НПО, работещи по проблемите на хората с увреждания/ преди края на проекта, където да се сподели опита и да се дискутират възможностите за подобряването на услугата. По проекта е предвидено изработването и поставянето на информационни табели (7), подготовка печат и разпространение на информационна дипляна за проекта в тираж от 500 бр.. Брошура за бенефициентите - 100 бр. Необходимостта от изпълнението на тази дейност е свързано с устойчивостта и възможностите за мултиплициране на резултатите от проекта
|