ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ
НА ЕС В БЪЛГАРИЯ
Информацията е актуализирана на: 01.04.2020 Всички стойности са в лева.
Ръководство
Е-услуги
СФ на ЕС
За системата
Публична информация/
Проекти/
Списък проекти/
Оперативни програми
Транспорт
Околна среда
Регионално развитие
Конкурентоспособност
Техническа помощ
Развитие на чов. ресурси
Административен капацитет
Райони за планиране
Международен
Северозападен
Северен централен
Североизточен
Югозападен
Южен централен
Югоизточен
Организации
Бенефициенти
Партньори
Изпълнители
Проекти
Списък на проектите
Търсене
Разширено търсене
Речник
Речник на съкращенията
Справки
Справки публичен модул
Оперативна програма:
Всички
Район за планиране:
Всички
Обобщена информация
Идентификация
Описание
Партньори
Индикатори
Обобщена информация
Идентификация
Номер на проект от ИСУН:
BG051PO001-5.2.04-0041-C0001
Номер на проект:
BG051PО001/5.2/D02/0096
Наименование:
„ШАНС ЗА ВСИЧКИ”
Бенефициент:
ОБЩИНА НОВО СЕЛО
Източник на финансиране:
ЕСФ ==>
Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган:
25.03.2009
Начална дата:
30.06.2009
Дата на приключване:
30.08.2010
Статус:
Приключен
Място на изпълнение:
БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ          Северозападен               Видин                    Ново село
Описание
Описание на проекта:
Подобряване качеството на живот на хора с увреждания и самотно живеещи, включително и на семейства, в които има деца с трайни увреждания, зависими от постоянни грижи, чрез създаване на условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване, упражняване правото на труд и намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи. Разширяване кръга и подобряване качеството на предлаганите в общността социални услуги чрез предоставянето на нови форми на алтернативна грижа в семейна среда, насочени към възрастните, самотно живеещите и хората с трайни увреждания, като услугите бъдат съобразени с техните индивидуални потребности
Дейности:
1.Провеждане на кампании, разработване на информационни материали. Изработване на брошури; Обяви в местната преса; Рекламни съобщения в местните кабелни телевизии.
2.Набиране база данни за потребителите на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник”. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Социален работник на Дирекция „Социално подпомагане” разработва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способността му за справяне с ежедневни дейности, социалната му активност и интереси, битови условия на живот, допълнителни потребности, опасности и рискове.
3.Подбор на потребители на услугите „Социален асистент” и/или „Домашен помощник”. Потребители на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” са: - лица, в това число и деца, с различни видове трайни увреждания над 50 % ТНР; - самотно живеещи лица, които поради различни причини от здравословен характер не са в състояние сами да организират бита си и поддържане на хигиена в дома си.
4.Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите „Социален асистент” и/или „Домашен помощник”. Разяснителна дейност по договора. Юрисконсулт изработва договор, съответстващ на действащото законодателство в Р България.
5.Изработване на индивидуални графици за доставка на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” на всеки потребител. Въз основа на изготвената индивидуална оценка членовете на екипа изработват индивидуалните графици за доставка на услугите СА и ДП, съобразени с реалните нужди на потребителите.
6.Набиране база данни за кандидати за Социални асистенти и Домашни помощници. Подбор на кандидатите за включване в обучителен модул. Екипът и партньорите съвместно разглеждат подадените заявления на кандидатите. Прави се съвместен подбор, като приоритетно се включват безработни лица с медицинско или педагогическо образование и лица, работили в сферата на социални услуги.
7.Обучение на социални асистенти и домашни помощници. Доставчикът осигурява въвеждащо 3 дневно обучение на новоназначените социални асистенти и домашни помощници, преди да започнат работа в дома на потребителя. Обучението включва следните теми: - Общи познания за домашните грижи и за спецификата на социалните услуги; - Специфика на грижите за стари хора, за деца и лица с увреждания; - Оказване на долекарска помощ - видове и методи. - Зравословни и безопасни условия на труд.
8.Сключване на договори със социални асистенти и домашни помощници. Разяснителна дейност по договора. Юрисконсулт изработва договор, съответстващ на действащото законодателство в Р България.
9.Предоставяне на услугата „Социален асистент” на потребителите. - Помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; - Административни услуги; - Медицински услуги; - Педагогически услуги за деца; -Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на деца;
10.Предоставяне на услугата „Домашен помощник” на потребителите. Помощ за поддържане на лична хигиена; - Поддържане на хигиена в жилищното помещение, обитавано от обгрижваното лице; - Доставка/приготвяне на храна, помощ при хранене; - Битови услуги.
Партньори
Партньори:
Фондация „Сбъдната мечта” – с. Гомотарци
Изпълнители:
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП:
100 456 BGN
Общ бюджет:
98 691 BGN
БФП:
90 766 BGN
Общо изплатени средства:
90 544 BGN
Източник на финансиране
Верифицирани средства
Валута
Безвъзмездна финансова помощ
90 766
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
20 091 BGN
2010
70 453 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
90 544 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС
77 151
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
17 078 BGN
2010
59 885 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
76 962 BGN
В т.ч. Национално финансиране
13 615
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
3 014 BGN
2010
10 568 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
0 BGN
2015
0 BGN
13 582 BGN
Финансиране от бенефициента
8 770
BGN
Индикатори
Индикатор 1
Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2
Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки
Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
Европейски съюз