Дейности:
|
1. Организационна и управленска дейност Тази дейност включва изготвянето на план график за действие и разработване на управленска стратегия, фиксиране на работните срещи и установяване на процедурите за контрол и оценка. Доброто управление е необходимо за ефективното усвояване на средствата и постигане на значими и качествени резултати от проекта, като същевременно е основен превантивен фактор на възможни злоупотреби и неефективни действия.
Общият контрол и координацията по изпълнението ще се извършват от ръководителя на проекта. Изпълнението на специфичните дейности ще се координира от експерти членове на управленския екип, които ще са отговорни за качеството на изпълнение и спазването на времевия график.
Провежданите веднъж на всеки два месеца срещи на управленския екип ще са част от процеса на наблюдения и вътрешна оценка на проекта, и са необходими за вътрешен мониторинг на напредъка по дейностите, съобразно заложените индикатори, както и възникналите проблеми и пречки и преодоляването им.
2. Информационна кампания Информационната кампания е широкоспектърна и включва разнообразни мерки за разпространение на информация отнасяща се до проекта, изпълнението му и източниците на финансиране. Включва начална пресконференция при стартирането на проекта, както и заключителна пресконференции относно напредъка и изпълнението му. Предвидено е провеждането на 4 семинара по въпроси свързани с проблемите на целевите групи и намиране на начини за най-доброто им преодоляване. Допълнителна гласност ще бъде осигурена от отпечатването на 2500 брошури, които ще бъдат разпространени по структури и организации с дейност в социалната област и две информационни табели, както и 6бр. публикации
Информационната кампания ще бъде проведена в съответствие с изискванията за визуализация на оперативната програма. Ще бъдат ясно упоменати на видни места източниците на финансиране
3. Ремонт и реконструкция на помещенията за Център за социална рехабилитация и интеграция Ремонтирането и подготовката на предвидените помещения е необходимо за разкриването на центъра и превръщането му в работеща и ефективна структура. Тази дейност гарантира подобряването на капацитета на помещенията и реновирането им, съобразно целите на проекта. В дейността е включено изготвяне на тръжна документация и избор на подизпълнител за възлагане на дейностите по текущия ремонт на помещенията. 4.Закупуване на оборудване и обзавеждане За да може да изпълнява дейностите си, е необходимо центърът за социална рехабилитация и интеграция да бъде обезпечен с подходящо, специализирано психотерапевтично и рекреативно оборудване. То включва ЕЕГ- биофитбек и хардуерни приложения, както и консумативи. Във връзка със специфичните образователни потребности на децата с увреждания е необходимо помещенията да се обзаведат с подходящо обзавеждане. Създаването на подходяща материална база е ключов елемент за успешната дейност и възможността за ефективна работа като цяло.
Заложеното оборудване за провеждане на обучения и популяризирането на проекта включва компютър, принтер, мултимедиен проектор, стенен екран и флипчарт. Оборудването ще се използва за качествено интерактивно обучение. Използването на съвременни технически средства ще даде възможност за достъпност на обученията и по добро участие на обучаващите.
5. Подбор на човешки ресурси и сключване на договори с тях Успешното реализиране на център за рехабилитация и интеграция на деца с увреждания зависи от материална база и от изграждането на високоефективен мултидисциплинарен екип за работа в центъра за социална рехабилитация и интеграция. Това обуславя нуждата от внимателен подбор на специалисти за съставяне на екип за работа в центъра. Правата и задълженията на персонала ще бъдат гарантирани чрез сключването на договори за изпълняваната от тях работа. Тези договори регламентират правата и задълженията както за персонала, така и за управленския екип на проекта. По проекта ще бъдат назначени за период от 10 месеца следните специалисти: двама социални работници, рехабилитатор, двама психолози, кинезитерапевт. Помощния персонал ще включва: двама санитари. Консултанти по управление на човешки ресурси и социален мениджмънт ще подпомагат цялостната дейност и ще подобрят ефективността на предоставяните социални услуги.
Във връзка с разкриването на социалната услуга по дейността ще бъдат разкрити общо 11 работни места. Подборът ще бъде съобразен с принципите на равенство на половете, доброто управление и превенцията на дискриминацията. 6. Обучение за подобряване на качеството на предоставяните социални услуги Сработване на персонала и подобряване на квалификацията им в съответствие с нуждите на центъра. Формиране на знания и умения за качествено предоставяне на услугите дейността
Въпреки че подбора на персонал осигурява отделни висококвалифицирани специалисти, за ефективната им съвместна работа е необходимо провеждането на сплотяващи обучения за избягване на вътре персонални конфликти, както и такива въвеждащи специалистите в конкретната ситуация и подобряване на квалификацията им за справяне със специфичните умения свързани с работата им с деца с увреждания в центъра за социална интеграция и рехабилитация.
В рамките на тази дейност ще се организира и проведе
десет дневно обучение на 30 служители на ДДМУИ и ЦСРИ в с. Рудник. Обучението ще се организира и
проведе от екипа по проекта и двама експерта. По време на обучението експертите ще използват модерни и ефективни методи на обучение, чрез които материала ще бъде лесно и бързо усвоен от бенефициентите.
Обучението ще бъде разделено на модули и съобразено както с нуждите и квалификацията на обучаваните, така и със спецификата на работата и проблемите, които е възможно да възникнат при нея.
В края на обучението участниците ще попълват формуляри за обратна връзка, въз основа на които екипът на проекта ще може да направи анализ и оценка на постигнатите резултати. Участниците в обучениeто ще получат удостоверение за преминат курс на обучение. Реализирането на обучението е продиктувано от необходимостта да се повиши квалификацията на служителите и да се усвоят нови подходи за работа с децата
7. Разкриване на център за социална рехабилитация и интеграция на деца с увреждания Предоставянето на социални услуги в центъра за социална рехабилитация и интеграция е основано на индивидуален подход към всяко лице.
За повишаване на ефикасността на работата ще бъдат ясно дефинирани ролите на специалистите, както в цялостната работа, така и в отделните интервенции на всяко лице
Спецификата на индивидуалното състояние изисква на разработването на конкретна програма за помощ. Тя включва най-общо запознаване с конкретните нужди на лицето, планиране на интервенции според индивидуалната кондиция и проблеми и съставяне на прогноза за развитие на лицето според наличните ресурси
Центърът ще предоставя услуги общо 10 месеца.
Работата му включва изготвянето на оценки на психологическия и социалния статус и разработване на индивидуален план на действие. Тя ще бъде организирана както следва:
1. Първоначална оценка
2. Провеждане на среща за планиране на грижите
3. Разпределяне на задачите
4. Индивидуални планове за работа
5. Етап на активно обгрижване
6. Текуща оценка след 5 месеца
7. Заключителна оценка
8. Прекъсване на контакта
Дейностите,които центърът ще осъществява са свързани със социалната интеграция, работата със семейство и близки на лицето, различни рехабилитации (двигателна,логопедична, социална и психологична), терапии и трудотерапия.
8. Отчетна дейност За ефективна оценка на свършеното по проекта е необходимо изготвянето на подробен отчет включващ постиженията по проекта, възникналите пречки и предприетите мерки за преодоляването им. Изготвянето му е важно за прозрачността, а и за по-нататъшно планиране
|