Дейности:
|
Дейност 1. Сформиране на екип по проекта и управление на дейностите по проекта 1.1. Сформиране на екип за управление на проекта.
За ефективното изпълнение, управление и отчитане на проекта ще бъде сформиран екип. Той ще бъде пряко ангажиран с администрирането на проекта и неговото коректно отчитане. Екипът ще се състои от следните членове:
- Ръководител проект
- Координатор
- Счетоводител
Сформираният екип по проекта ще допринесе за постигането на стратегическата и специфичните цели на ОП “РЧР”, конкретните цели на схемата “За по-добро бъдеще на децата”, както и целите, заложени в проекта, като осигури качествен човешки ресурс за изпълнението на предвидените дейности. Екипът по проекта ще бъде пряко отговорен и ангажиран с организирането и изпълнението на дейностите по проекта, ще следи за напредъка по проекта, ще популяризира постигнатите резултати и ще архивира продуктите от проекта.
1.2. Мениджмънт на проектните дейности
1.2.1. Ежемесечни работни срещи за определяне на задачите и отчитане на извършените дейности
1.2.2. Мониторинг на дейностите – проверка на работата на изпълнителите, работата на специалистите в Защитеното жилище, наблюдение на работата на експертите, наети по проекта, анкетиране на потребителите на услугата и др.
Екипът по проекта ще провежда срещи през целия етап на реализиране на проекта веднъж месечно. В резултат ще бъде назначен тричленен екип по проекта; ще има качествена техническа и финансова отчетност; ще се гарантира ефективното изпълнение на дейностите по проекта; ще има систематизиран архив по проекта. Водещата организация и партньорът ще бъдат отговорни за изпълнението на цялата дейност 1, която ще се осъществява през целия период на изпълнение на проекта.
Дейност 2 Адаптиране на материална база за осъществяване на социалната услуга – Защитено жилище. 2.1.Изпълнение на тръжни процедури за избор на изпълнител.
За реализирането на дейност 2 ще се подготвят и изпълнят тръжни процедури, чрез които ще се изберат изпълнители за ремонтните работи и обезпечаване на оборудването.
Процедурите ще бъдат подоготвени от юрист и изпълнени, съгласно реда и в съответствие с разпоредбите на Наредбата за възлагане на Малки Обществени Поръчки, Закона за обществените поръчки и специалните процедури по оперативната програма и ЕС. Община Хасково ще носи отговорност за точното изпълнение на тръжните процедури и за спазване на задълженията от страна на изпълнителите.
2.2. Ремонт и обновяване на помещенията
За създаването на Защитеното жилище за младежи, напускащи ДДЛРГ «Проф. Д-р Асен Златаров», гр. Хасково ще бъде използвана сграда, която се намира на бул. “Съединение” № 16 (5), гр. Хасково. Сградата е собственост на Община Хасково и е разположена в централната градска част, с разгърната площ от 238,00 кв.м. Тя е двуетажна, с прилежащ приземен етаж и двор от 108 м2. До този момент сградата е отдавана под наем за синдикална дейност. Разположението на сградата в централната част на града, ще улеснява достъпа на потребителите до образователни, културни, социални, медицински и др. услуги и институции. Материалната база, нейното местоположение и наличните помещения след тяхното отремонтиране са подходящи за осъществяването на услугата „Защитено жилище” според изискванията в Методиката за условията и реда за предоставяне на социалната услуга „Защитено жилище” за хора в риск. За да бъде пригодена сградата и помещенията за живеене и за да бъдат покрити изискванията и стандартите, посочени в в Методиката е необходимо: да бъдат адаптирани следните помещения: 4 спални , 1 обща дневна, 1 обща кухня и трапезария, 1 офис за персонал и 3 санитарни помещения.
Тези дейности ще бъдат изпълнени на база изготвени количествено-стойностни сметки чрез възлагане на изпълнител през първите 4 месеца от изпълнението на проекта, по реда и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и Наредбата за възлагане на Малки обществени поръчки.
Конкретните дейности по ремонта, които са планирани да бъдат изпълнени, са описани във формуляр Б-5_изпълнител.
Те ще бъдат предоставяни на договарящия орган при поискване.
Планираната дейност по ремонт на сградата по проекта включва: външна гладка вароциментова мазилка по стени 320м2; топлоизолация по фасади 320м2; тераколова шпакловка 320м2; боядисване на фасади с фасаген 320м2; фасадно тръбно скеле до 30м; изработка, доставка и монтаж на PVC прозорци 30м2; оформяне на страници на прозорци 90м; вътрешна варова мазилка по стени 100м2; грундиране с контактен грунд 820м2; гипсова шпакловка по стени и тавани 820м2; грундиране с готов грунд 820м2; трикратно боядисване на стени и тавани с цветен латекс 820м2.
2.3.Оборудване на помещенията
Тази дейност цели задоволяване нормалните битови потребности и осигуряването на ежедневния живот на 8 потребители на Защитеното жилище.
Успоредно с извършването на дейностите по ремонт ще бъде закупено и нужното оборудване, и материали за защитеното жилище, при спазване изискванията на българското законодателство и оперативната програма за избор на изпълнител, по реда и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и Наредбата за възлагане на Малки обществени поръчки. За изпълнение на поддейност 2.3. и с цел задоволяване битовите потребности и осигуряването на удобства и комфорт на потребителите на Защитеното жилище ще бъде закупено оборудване, което е описано подробно в ПРИЛОЖЕНИЕ Б4.
Дейност 3. Обособяване на Защитеното жилище като самостоятелно действаща социална услуга. 3.1. Разработване на база данни
За осигуряването на качествена подкрепа на деца и младежи без родители, напускащи социалната институция ДДЛРГ, е необходимо познаването на всички хора, организации и институции на нива Община, Област и Национални структури, които ще подпомогнат адекватното социално включване на потребителите на Защитеното жилище в живота извън институцията. За това е необходимо детайлно запознаване и разработване на база от данни, която ще бъде представена и предоставена за ползване на потребителите на Защитеното жилище дори след излизането им от институцията. Базата ще съдържа информация за работата в различните икономически сектори, различните професии, по-големите работодатели на местно ниво,
- експерти в сферите на услугите, консултанти, трудови посредници, социални и здравни институции от региона и страната, институции и организации, предоставящи услуги за младежи в нервностойно положение, законова рамка, свързана с дейностите на институции, предлагащи сходни социални услуги.
Разработването на базата от данни ще бъде направено от 1 експерт към проекта, който ще набави, систематизира и подготви информацията и един специалист – информатик, който ще разработи електронен вариант на базата данни за качване на страницата на проект и на магнитен носител.
Информацията ще бъде достъпна и на хартиен носител и ще бъде достъпна за нуждите на
Защитеното жилище.
3.2Разработване на документацията, регламентираща реда и начина на предоставяне на социалната услуга.
Екипът по проекта ще изготви следните документи:
Ще бъдат изготвени следните документи:
Правилник за вътрешния ред, който включва:
- Вътрешни правила
- Задължения и права на потребителите
- Задължения и права на персонала
Документите ще бъдат съобразени и подчинени на законодателните норми, и методиката за условията и реда за предоставяне на услугата “Защитено жилище”.
Ще бъдат разработени правила, процедури и инструкции за социалната дейност. Документацията, която ще се поддържа в Защитеното жилище ще съдържа:
1.Досие на потребителя : молба /заявление/, договор, първоначална оценка, доклад – предложение, заповед за настаняване, индивидуален план,социален доклад, план за социализация,
2.Досие на всеки член на персонала: договор, длъжностна характеристика, мотивационно писмо, декларация за спазване на поверителността на лични данни и информация за потребителя, автобиография, копие на диплома за завършено образование, медицинско удостоверение за постъпване на работа, свидетелство за съдимост, мотивационно писмо.
3.Правилник за вътрешния ред
4.Процедура при инцидент, засягащ здравето и живота на лице, ползващо социалната услуга « Защитено жилище»
5. Правила за достъпа до информация, касаеща личните данни на ползвателите на социални услуги в Защитеното жилище.
6.Процедура за подаване и раглеждане на жалби и сигнали от потребителите на социалната услуга «Защитено жилище»
7.Правила за предотвратяване и ограничаване на неприемливото поведение на потребителите на Защитеното жилище
8.Годишен план за работа на Защитеното жилище
9.Правилник за вътрешния трудов ред
10.Регистър на лицата, ползващи социални услуги в Защитеното жилище
11.Процедура за подбор на потребители на социалната услуга «Защитено жилище»
12.Методология за предоставяне на социалните услуги в Защитеното жилище
13.Присъствена ведомост за персонала;
14.Правила за вътрешната финансова дейност
15.Входяща и изходяща кореспонденция
16.Инструкции за безопасни условия на труд
17.Заповедна книга
3.3. Подбор на персонал:
Ще бъдат наети следните специалисти, които ще работят за реализиране на услгата:
-Мениджър
-Екип от възпитатели - 5, които ще са ментори на младежите
-Социален работник -ключов
-Психолог
Поведението на младежите, настанени в ДДЛРГ “Проф. Д-р. Асен Златаров” гр. Хасково може да се опише като проблемно, съчетано с липса на умения и навици за самостоятелен живот, прояви на агресия и липса на самоконтрол. Поради тази причина настанените в Защитеното жилище младежи имат нужда от непрекъсната подкрепа и присъствие на поне един от възпитателите. Нуждата от 5 броя възпитатели се обуславя с необходимостта от 24 часово присъствие на човек от персонала в Защитеното жилище. Тъй като възпитателите ще работят на смени, тяхната бройка не може да бъде по-малка от 5.
3.3.1. Разработване на процедура за подбор на персонала:
Разработената база данни ще бъде използвана като основа за разработване на процедура за подбор на горепосочените специалисти от екипа по проекта. Подбора ще се извърши, чрез конкурс въз основа на: длъжностна характеристика, молба, мотивационно писмо, диплома, автобиография, свидетелство за съдимост.
Съобщенията за конкурса, ще бъдат публикувани в местни медии, както и на електронната страница на община Хасково.
3.3.2.Провеждане на конкурс за подбор на персонала. Назначаване на персонала.
Конкурсът ще се проведе на два етапа: подбор по документи и индивидуално интервю с кандидатите. Съгласно Кодекса на труда , одобрените кандидати ще бъдат назначени с граждански договор при осем часова заетост, както следва: 1 Мениджър на Защитеното жилище, 5 възпитатели, 1 социален работник, и психолог с четиричасова дневна заетост. Персоналът на Защитеното жилище ще бъде нает през 4 месец на проекта.
3.4. Oбучение на персонала
Обучението на персонала е една от ключовите дейности по проекта, тъй като тя ще допринесе за осигуряване на висококвалифицирана помощ и подкрепа за потребителите на услугата. С цел ефективното обучение на персонала ще бъдат осъществени следните дейности:
- инструктаж на персонала по отношение на разработените вътрешни правила, принципите на услугата, воденето на документация, дейностите по предоставяне на услугата,
- В офиса на проекта ще бъде проведен тридневен тренинг от 2-ма обучители от Центъра за социална превенция и социална адаптация към Община Пловдив - специалисти в областта на възрастовата психология и социални дейности по темите: проблеми в общуването и решаване на конфликти; особености на психичното развитие на деца, израснали в институции; възрастова психология; оценка на потребности; работа в екип.
- тридневна визита за обмен на опит и въвеждане на персонала в работата на вече съществуващи защитени жилища за младежи, напускащи специализирани институции;
- След стартирането на социалната услуга проектът предвижда тридневно посещение на
мениджър на вече функциониращо Защитено жилище. Целта на визитата е да се обмени опит и да се дадат насоки за дейностите, свързани с предлаганата услуга.
Дейност 4.Дейности за подбор и прием на потребители на услугата “Защитено жилище” 4.1. Разработване на процедура за подбор на потребители на Защитеното жилище:
Процедурата ще бъде разработена от екипа по проекта при спазване на законовите норми и методическите указания за условия и ред за предоставяне на социалната услуга “Защитено жилище”, и при спазване принципите на равенство между половете. Разработването на процедурата ще бъде съобразено и с утвърждаването на принципа на равните възможности и създаване на условия за превенция на дискриминацията.
4.2. Подготовка на потребителите за ползване на услугата Защитено жилище и изпълнение на процедурата за подбора им.
В нарочни срещи и в индивидуални и групови беседи на младежите, настанени за отглеждане в ДДЛРГ “Проф.-д-р. Асен Златаров” – Хасково ще бъдат разяснени същността и принципите на социалната услуга Защитено жилище. Тези срещи ще имат за цел разясняване правата и задълженията на бъдещите потребители, условия и срокове на пребиваване в услугата, така че да направят информиран избор.
Осем младежи – момичета и момчета, настанени в ДДЛРГ “Проф.-д-р. Асен Златаров” – Хасково, ще бъдат подбрани като преки потребители на услугата “Защитено жилище” съгласно българското законодателство /ЗСП, ППЗСП, съответните методики и др./и на базата на :
-желание от страна на бъдещите потребители, при спазване принципа на доброволност за ползване на услугата, изразено чрез молба /заявление/.
-декларация за семейно състояние
-личен амбулаторен картон
-копие от документ за самоличност
-предварителна оценка /от комисия съгласно методическите указания/
Дейностите по изпълнение на процедурата за подбор на ползвателите на услугата ще се проведат съвместно с мениджъра на “Защитеното жилище”, социалния работник, друг представител на персонала на “Защитеното жилище”, представител ДСП, общопрактикуващ лекар, представител на екипа за управление, близки и роднини.
4.3.Прием на потребителите.
Приемът на потребителите ще се извърши на база:
-подписване на договор за предоставяне и ползване на социалната услуга
-запознаване на потребителя с правилата и принципите на живот в “Защитеното жилище”
-запознаване на потребителя с другите потребители на социалната услуга
-изготвяне на първоначална оценка на потребностите на младежа
-изготване на социална оценка
-изготвяне на индивидуален план, който ще включва дейности за задоволяване на ежедневни потребности, здравни, образователни, рехабилитационни потребности, потребности в свободното време, потребности от социални контакти със семейство, приятели, близки.
Индивидуален план за работа ще бъде изработен за всяко момче и момиче – потребител на услугата “Защитено жилище”. Основа за изготвянето му ще бъдат първоначалната и социалната оценка, които ще посочат проблемни области и ресурси, на чиято база ще се формулират задачите и ще се набележат методите и дейностите за решаването им; ще се разпределят отговорностите , отговорните лица и срокове за изпълнение. Обсъждането и изготвянето на индивидуалния план ще се извършва на планираща среща с участието на младежа – потребител на услугата и всички заинтересовани, и работещи по случая (психолог, социален работник, значими за детето хора ).Индивидуалният план включва: Данни за младежа: Име, ЕГН, Семейно положение; Данни за фигури от непосредственото обкръжение; Характеристика на отношения (роднини, приятели и др.), техен адрес, телефон, начини на връзка, допълнителна информация; данни за личния лекар; медицинска, психологическа и всякаква друга информация за младежа, която би подпомогнала правилното формулиране на целите и задачите за работа. В индивидуалния план се определя времето за преглед на планираните дейности. Индивидуалният план ще бъде актуализиран на всеки шест месеца или на по-кратък интервал, при необходимост. Индивидуалните планове ще бъдат изработени по време на шестия и седмия месец от изпълнението на проекта.
Мениджърът на услугата е пряко отговорен за разпределянето на задачите и изпълнението им от персонала.
Дейност 5. Предоставяне на услугата “Защитено жилище” 5.1.Осигурени закуска, обяд и вечеря. Осигурено облекло.
По време на престоя си в Защитеното жилище потребителите ще имат осигурени средства за хранене 3 пъти дневно. Младежите сами ще осъществяват дейностите по изготвяне на менюто, пазаруване, приготвяне на храната, сервиране, отсервиране, почистване. Това ще допринесе за цялостното формиране на уменията им за самостоятелен живот. Те ще се научат да разпределят бюджета си, да носят отговорност за пари и издръжка, както за себе си , така и за останалите членове от семейството; ще се научат на толерантност и взаимопомощ. Във връзка с организацията на храненето, всяка седмица ще се провежда обсъждане между младежите, с участието на възпитател, социален работник, психолог и мениджъра на услугата. Ще се разпределят дейностите между потребителите на социалната услуга. На срещата ще се обсъждат бюджетните средства за седмицата, определени в началото на всеки месец, ще се определя менюто, ще се разпределят задълженията: пазаруване, готвене, сервиране, почистване. Изпълнението на различните задължения и роли ще се обсъжда на среща в края на деня. Периодично всеки един от потребителите ще премине и ще се запознае с отделните етапи на процесите, които обезпечават самостоятелния живот, в среда близка до семейната- общо обсъждане, разпределяне на бюджет, пазаруване, готвене, хранене, почистване, поддържане на хигиена – лична и в жилището и т.н. Средствата за храна младежите ще получават под формата на “Ваучери за храна”. Ваучерите ще бъдат издадени от лицензирана фирма, под формата на чекови книжки, с различни номинални стойности и защити. Ваучерите ще позволяват покупките само и единствено на хранителни продукти, и строго ще изключват възможността да се купуват алкохол и цигари. Младите хора ще получават всеки месец, определената в бюджета сума за храна, под формата на ваучери срещу подпис в описна книга. Ваучерите ще им дават възможност да пазаруват по избор в различни търговски обекти в град Хасково, предварително определени. Тези процеси ще се направляват, напътстват и подкрепят от персонала, както и от трудотерапевт по изготвен график. Реализирането ще бъде възложено на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и Наредбата за възлагане на Малки обществени поръчки
Младежите, които ще потребяват услугата ще бъдат изведени от ДДЛРГ. С оглед на факта , че всички ще са ученици, незавършили средна образователна степен и нямащи личен доход, следва да им бъде закупено облекло, което е необходимо за задоволяване на екзистенциалните им потребности. Макар, че момичетата и момчетата имат лични дрехи от престоя си в институцията, трябва да се има предвид, че те ще ползват алтернативната социална услуга девет месеца-период, през който няма да имат лични приходи и ще се сменят три сезона. Конкретната нужда от облекло и обувки ще бъде обсъждана на обща среща между персонала на услугата и потребителите. В т.3.3.от бюджета са описани артикулите – дрехи и обувки, които са предвидени за закупуване. Реализирането ще бъде възложено на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и Наредбата за възлагане на Малки обществени поръчки.
5.2 Медицински грижи
Изхождайки от принципа на Закона за здравно осигуряване, живеещите в “Защитеното жилище” ще направят избор на общопрактикуващ лекар и ще ползват заведенията, предлагащи медицински услуги на населението. При необходимост за задоволяване на здравните потребности на потребителите ще се изготви писмен план за здравни грижи от лице с подходящо медицинско образование, който ще включва: медицинска история, необходими превантивни мерки, наличие на алергии, потребности от зъболечение, потребност от лечение или оздравителна програма, имунизации и наблюдение, хранене и диети, рехабилитация и лична хигиена.
5.3. Образователни услуги.
Младежите, които ще ползват услугата “Защитено жилище” през периода на пребиваването си и съобразно учебните планове , ще посещават учебно заведение до завършване на средна образователна степен . Изборът на конкретно училище ще бъде индивидуален. Момичетата и момчетата, които вече са направила своя избор и са записани в училище, ще продължат да участват в учебния процес в избраното учебно заведение. Тези младежи, на които им предстои да направят избор на учебно заведение, ще бъдат подпомогнати от персонала на “Защитеното жилище” и ще бъдат насочени, съобразно индивидуалните им интереси и възможности за бъдеща реализация. Персоналът на услугата ще бъде пряко ангажиран и отговорен за активното и системно участие на младежите в учебния процес и недопускане на безпричинно отсъствие. Персоналът ще работи за мотивацията на младежите, ще поддържа близък контакт с преподавателите и ръководството на учебните заведения, както и ще подпомага младежите в подготовката им за училищната работа. На младежите ще се осигурят учебници, учебни помагала и принадлежности чрез възлагане на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и Наредбата за възлагане на Малки обществени поръчки.
5.4. Обучение в общуването:
Това обучение ще даде възможност на децата да придобият базисни теоретични познания и да се запознаят с различни техники за ефективно общуване. То ще им помогне да добият умения за логически добре структурирана и изказана мисъл; да се научат да правят добри послания; да придобият знания за правилата и етикета на общуване; да придобият умения да оценяват своите силни и слаби страни в общуването; умения да изслушват другия, да уважават чуждото мнение, умения да участват в дискусии и да дебатират; да решават конфликти. Обучението е двудневно и ще се осъществи от екип от специалисти – 2 психолози от Центъра за социална превенция и социална адаптация към Община Пловдив. Логистиката за провеждане на обучението се поема като ангажимент от партньорската организация сдружение “Деца и семейства”.
5.5. Обучение в човешки права:
Обучението е свързано с правата на детето и правата на човека, както и с опознаване на институциите, имащи отношение към решаване проблемите на младежите, които напускат ДДЛРГ. Чрез различни игрови модели и решаване на казуси, младежите ще се запознаят със своите права, но в контекста на отговорности и уважение и зачитане правата на другите. Обучението ще бъде в рамките на два дни по 3 часа и ще се проведе от 2 обучители, като логистиката за провеждане на обучението се поема като ангажимент от партньорската организация сдружение “Деца и семейства”.
5.6. Обучение за кариерно развитие, бизнес умения:
Основната цел на обучението е младежите да повишат знанията и разбирането си за труда като цяло, и да получат информация, отнасяща се до професиите и професионалната кариера. Те ще осъзнаят мотивите, определящи избора на професия и кариерно развитие, ще опознаят източниците на информация, които ще могат да използват за целепоставяне и избор на бъдещата си професия, ще получат допълнителна мотивация за участие в процеса на обучение. В процеса на обучение ще придобият умения за търсене на работа, за водене на предварителни преговори, за явяване на интервю за работа, за изготвяне на автобиография, ще овладеят правила за ефективно поведение за среща с работодател. Децата ще получат базисни познания за това как се стартира частен бизнес – регистриране на фирма, изготвяне на бизнес план, кандидатставане за кредит за малък бизнес. Обучението ще бъде модулно, съставено от 4 модула 1. Избор на професия и професионални умения за различните видове работа; 2. Търсене на работа и кандидатстване за обявено работно място;3. Трудовоправна и социална защита на работещите; 4. Финанси и финансиране на малък бизнес. Всеки модул ще бъде с продължителност 10 часа и ще се води от 4 обучители – консултант кариерно развитие, юрист, финансов експерт, експерт по бизнес планиране.
Логистиката за провеждане на обучението се поема като ангажимент от партньорската организация сдружение “Деца и семейства”.
5.7 Обучение в социални умения за самостоятелен живот и трудотерапия (кулинарни умения, домакински умения, развиване и укрепване на хигиенни и трудови навици и др):
Обучението ще се провежда през целия период на пребиваване на младежите в защитеното жилище. Целта е те да придобият умения и укрепят навици за самостоятелен живот. Ще бъдат редувани трудотерапевтични дейности от битова, занимателна, развлекателна, индустриална трудотерапия. Дейността ще се осъществява ежедневно от персонала, обгрижващ младежите. Обучението в социални умения изисква диференцирана и индивидуализирана преценка на потребностите на потребителите на Защитеното жилище, с цел социалната им интеграция и включване в обществения живот. Организацията и структурирането на тази дейност ще се основават на убеждението, че всички хора са свободни и равни и трябва да бъдат съавтори на личните си стратегии за развитие.
Тази дейност ще бъде подпомагана от експерт трудотерапевт, който ще посещава младежите ежеседмично (по 2 часа), по график през целия период на предоставяне на социалната услуга.
Отговорник за изпълнението на дейността е партньорската организация.
5.8 Обучение за семейно планиране:
Целта е младежите да получат познания за полова и сексуална култура; да се запознаят с модела и основните функции на семейството, който за повечето от тях е непознат; да разсъждават върху образа на родителя, влизайки в ролята на такъв чрез ролеви игри; да получат познания за това как да бъдат добри родители и да могат правилно да оценят готовността си да бъдат добри родители. Обучението ще се раздели на подтеми: Полова система, превенция на полово предаваните болести и контрацепция (4 часа); Семейство. Родителство. Деца. – (12 часа) Първият модул ще се води от лекар, а вторият от психолог и социален работник от Центъра за социална превенция и социална адаптация при община Пловдив.
Логистиката по обучението се поема от партньорската организация.
5.9 Извънкласни и извънучилищни форми на занимания според потребностите и интересите на младежите – кръжоци, компютърни курсове, допълнителни квалификационни курсове, спортни занимания и др. На всеки потребител ще бъде предоставена възможност да избере форма и начин на прекарване на свободното си време според неговото желание, интереси и потребности. Тези занимания ще се провеждат в ОП “Младежки център”, читалище “Заря” и спортните клубове на територията на град Хасково по график, определен от съответните специалисти. По проекта се поемат разходи до 40 лв. месечно на младеж за извънкласни дейности.
5.10. Лекции на актуални теми (социални, религиозни, културни, исторически и др.) за целта ще бъдат канени специалисти от отделните сфери. . По време на изпълнение на проекта са предвидени 5 лекции от външни лектори на теми, избрани от младежите.
5.11.Срещи с ключови местни партньори – представители на местната власт, дирекция “Социално подпомагане”, дирекция Бюро по труда, пенсионни и застрахователни фондове и компании, Здравна каса, представители на банковия сектор, представители на бизнеса, частни трудови посредници и др. На тези срещи представителите на различните институции ще представят дейността си, а младежите ще могат да задават въпросите си и да обогатяват познанията си за начините и принципите на функциониране на социално-обществената система и институциите. На тези срещи ще се договарят посещения на младежите в работната среда на партньорите, за формиране на конкретни представи и познания. Те ще бъдат полезни на младите хора за ефективното им включване в общността .
Срещите ще се осъществяват регулярно по график веднъж месечно, като за тях не се предвижда финансиране от бюджета на проекта.
5.12. Празнуване на лични, религиозни, културни и национални празници като например рождени дни, именни дни, Коледа, абитуриентски балове и др. Тази дейност ще съпровожда потребителите през целия им престой в Защитеното жилище, с цел подобряване и затвърждаване на социалните контакти помежду им, както и повишаване качеството и стандарта им на живот. За периода на изпълнение на проекта са предвидени 25 празника в.т.ч. рождени дни, именни дни, абитуриентски балове, религиозни и културни празници. За периода на изпълнение на проекта е предвидено финансиране за 25 празника в т.ч. рождени дни, именни дни, абитуриентски балове, религиозни и културни празници.
5.13. Посещения на галерии, изложби, театри, църкви и други културни мероприятия. Участията и посещенията ще се провеждат тематично и по график, според културните мероприятия, които се провеждат в града по време на изпълнението на проекта. Цел на тази дейност е културното и духовно обогатяване на потребителите, и включването им в социалния и обществен живот на града. През периода на проекта за всеки младеж са предвидени 18 посещения на културни мероприятия.
5.14. Срещи с родители, близки. Осъществяването на тези срещи ще се подготвя и подпомага от персонала на “Защитеното жилище”. Ще се стимулира честотата на провеждането им, според възможностите на родителите/роднини, близки/ и потребностите, и желанието на младежите. Тази дейност ще цели реинтеграция на младежа в семейна среда, ако тази възможност е обективна.
5.15. Екскурзии до важни исторически местности и съвременни центрове на държавността.
По време на изпълнението на проекта ще бъдат организирани екскурзии до старата столица Велико Търново, гр.София и маршрути “По стъпките на Ботев и Левски”.
• Екскурзията до гр.Велико Търново ще бъде тридневна и ще включва посещения на значими старини по маршрут Хасково- Шипка-Етъра-Трявна-Дряновски манастир- Велико Търново.
• Екскурзията под надслов “По стъпките на Ботев и Левски” ще включва посещения на родните места на героите /Карлово, Калофер/, места и обекти, свързани с дейността им – кораб “Радецки”, Троянски манастир, Ловеч-Къкрина. Ще бъде съчетана и с посещение на гр.Сопот /женския метох, “Радиното училище”/. Тази екскурзия ще бъде четиридневна.
• Екскурзията до гр.София ще бъде двудневна и ще цели запознаване с институциите на съвременната държавност – Министерски съвет, Народно събрание, Президенство, както и посещения културни и исторически средища /музеи, галерии и др./
Цел на дейността е опознаването на географските и историческите забележителности на Родината, както и придобиване на знания за историята на държавата, формиране на българско самосъзнание, и чувство за принадлежност. Дейността ще бъде възложена за изпълнение на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и Наредбата за възлагане на Малки обществени поръчки.
5.16.Дейности за свободното време: гледане на теливизия, четене на художествена и др. литература, слушане на музика, занимателни игри, работа с интернет и други. Всеки ден ще има определени часове, според заетостта на младежите, в които те ще имат лично свободно време и ще го използват както за самоподготовка така и за приятни занимания. За целта ще бъдат закупени различни игри като шах, дама, табла, монополи и др. дискове с филми и музика, научна, художествена, образователна и друга литература, периодика. Ще бъде направен абонамент за кабелна телевизия, интернет и телефон. Ще бъде създаден малък библиотечен фонд с подходящи заглавия на книги и списания , както и ще бъде осигурен достъпът на младежите до регионалната библиотека.
Дейностите по предоставяне на услугите за потребителите в “Защитеното жилище” ще отговарят на критериите и стандартите, предвидени в ППЗСП. Те ще се осъществяват при прилагане на индивидуален подход и ще са съобразени с конкретните потребности на всеки потребител.
Дейност 6. Дейности за прозрачност и популяризиране на проекта 6.1. Работа с медиите.
Работата с медиите цели прозрачно и ефективно изпълнение на проекта. С цел да се постигне максимална публичност, ще бъде приложен специален медиен план:
- 1 първоначално представяне на проекта при започване на изпълнението му чрез пресконференция с медиите от региона и кореспонденти на централните медии. Проектът и донорът ще бъдат представени на пресконференцията;
- 3 текущи репортажа, информация в пресата за различните дейности и етапи на проекта;
- 1 публикация за представяне на резултатите от проекта
6.2. Изработване и разпространяване на брошури (5000 бр.), които ще бъдат разпространени на територията на община Хасково в институциите, работещи по проблемите на децата, както и сред самите деца, обгрижвани в институции. Ще бъдат предоставени и на национални мрежи и партньори в т.ч. медии. Изработването на брошурите ще бъде възложено на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на Наредбата за възлагане на Малки Обществени Поръчки.
6.3. Официално откриване. На официалното откриване на Защитеното жилище ще бъдат поканени партньори и граждани на община Хасково, представители на донорските, местните, регионалните и национални власти, НПО (общо 60 човека). Реализирането на тази поддейност ще бъде възложено на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на Наредбата за възлагане на Малки Обществени Поръчки.
6.4. Изработване и поставяне на 1 табела. Ще бъде изработена и поставена на входа на Защитеното жилище (на сградата , в която ще се помещава) . Табелата, както и другите материали по проекта ще бъдат изработени, съгласно изискванията за визуализация на ЕС и ОП. Изработването и поставянето /монтажа/ на табелата ще бъде възложено на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на Наредбата за възлагане на Малки Обществени Поръчки.
6.5. Създаване на интернет страница на проекта, в която ще бъдат публикувани всички продукти от проекта. В интернет страницата на Община Хасково ще бъде създаден линк към сайта на проекта. Изработването и поддържането на сайта ще бъде възложено на изпълнител по реда и в съответствие с разпоредбите на Наредбата за възлагане на Малки Обществени Поръчки.
Дейност 6 и подпомагащите я поддейности, целят да изградят позитивна представа в общността за финансиращата организация и отчитане ролята на ЕСФ. За постигане на максимална публичност ще бъдат приложени горепосочените методи, които ще бъдат съобразени с изискванията за публичност Съгласно коригендума на Регламент на Комисията (ЕО) № 1828/ 2006 от 8.12.2006 г и Комуникационната стратегия и план на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
|