Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта Цялостното протичане на проекта се ръководи от екип за управление, съставен от служители с богат професионален опит и множество реализирани подобни проекти. Управлението включва координация и ръководство на проекта през цялото му времетраене, изготвяне на технически задания и провеждане на обществени поръчки до крайната им фаза, включително проследяване на резултатите, мониторинг и заключителен отчет за целия проект. Управлението на проекта също включва и изготвянето на всички междинни отчети, извършване на плащания и водене на документация по проекта. 5. Споделяне на добри управленски практики с ръководния състав и ключовите служители във ведомството – консултации и организиране на Годишна работна среща по управление на политики В рамките на относително краткото време на проекта разчитаме на сериозно съдействие от страна на останалите дирекции в МОН, доколкото курсовете са с изцяло практическа насоченост и е необходимо те да бъдат максимално обвързани с реалните процеси. В тази дейност влиза участието на 4ма експерти от дирекция „Стратегическо планиране и информационни и комуникационни технологии“ които ще извършат серия от консултации с други дирекции и ще организират Годишна среща за обмяна на опит в управлението на политики, на която ще бъде поканен ръководния състав на МОН (директори на дирекции, политически кабинет и ключови служители) и ще бъдат обсъдени основните акценти на проведените обучения и отношението им към административните и управленски процеси в МОН. 4. Устойчивост и управление на операционния риск при предоставяне на услуги – курс 7 до 10 дни Обучението в това направление е насочено към управление на операционния риск и на устойчивостта на дейностите по предоставяне на услуги, като сигурност, непрекъсваемост, както и аспекти на управление на операционната дейност. Обучението трябва да представи подход/и за подобряване на процеса на управление на операционната устойчивост чрез определянето и прилагането на критерии и скали за устойчивост на услугите. Обучението трябва да се извърши в рамките на седем до десет учебни дни и да обхване група между 10 и 20 служители на МОН.
Обучението трябва да включва лекции и упражнения, които да покрият следните теми:
• Сигурност и устойчивост на системите за предоставяне на услуги
• Управление на операционните рискове
• Достъп до информационни ресурси и основни елементи на персоналната и административна сигурност като комбинация между техническа, организационна и лична сигурност
• Разработване и симулация на методи и правила за защита от неоторизиран достъп до информация и служебни ресурси
• Устойчивост на административните услуги при възникването на технически и организационни рискове
3. Управление на административни услуги и процеси – курс 7 до 10 дни Обучението в това направление е насочено към подобряване на процесите по предоставяне на обществени услуги. На участниците трябва бъде представен интегриран подход за управление на услугите и институционализация на добрите практики по тях. Обучението трябва да се извърши в рамките на седем до десет учебни дни и да обхване група между 10 и 20 служители на МОН.
Обучението трябва да включва лекции и упражнения, които да покрият следните теми:
• Разработване и управление на изисквания за услуги
• Планиране, мониторинг и контрол на работата по предоставяне на услугите
• Управление на процесите и институционализиране на добрите практики по предоставяне на услуги
• Управление и оптимизиране на задачите и работните потоци
2. Изграждане на управленски умения и планиране на публични политики
2.1. Стратегическо управление и разработване на публични политики (ИПА, УА-1) – 3 дневен курс
2.2. Стратегическо планиране на базата на балан-сирани системи от показатели – курс 7 Краткият тридневен курс на ИПА ще даде общи насоки на служителите от МОН за основните понятия и акценти на разработването на публични политики и освен служители от дирекция „Стратегическо планиране и информационни и комуникационни технологии“ на МОН в него ще се включат и служители от други дирекции с отношение към правенето на политики.
По задълбоченият обучителен курс в това направление е насочено към разработване и изпълнение на стратегически модели за подобряване на административното обслужване и/или оценка на въздействието на определени политики чрез балансирана система от показатели. Обучението се планира да се извърши в рамките на седем до десет учебни дни и да обхване група между 10 и 20 служители на МОН (дирекция „Стратегическо планиране и информационни и комуникационни технологии“). Обучението трябва да включва лекции и упражнения, които да покрият следните теми:
• Разработване / адаптиране на стратегия за подобряване на административното обслужване и/или друга политика, дефинирана от Възложителя
• Трансформиране на стратегията в операционни цели, които мотивират заинтересованите страни и управляват изпълнението на задачите
• Разработване на план привеждане на организационната структура в съответствие към стратегията
• Разработване на дългосрочен план за действие за изпълнение на стратегията
• Управление на стратегическите рискове
• Провеждане информационна кампания за разясняване и подкрепа на стратегията
6. Информация и публичност на проекта
6.1. Изработка на интернет банери
6.2. Изработка на рекламни ризи
6.3. Изработка на рекламни флаш памети
6.4. Изработка на рекламни холдери
6.5. Разпространение на информация до медиите
В настоящия проект са планирани и предвидени действия за публичност и информираност на обществото. За популяризирането на резултатите на проекта са предвидени разпространение на информация до медиите с цел информираност и привличане на вниманието към проекта, изработка на уеб банери и публикуването им на поне 10 ключови портала, поддържани от МОН. В дейността е включена и изработката на рекламни материали (ризи с везба, рекламни флаш памети и холдери за листа), които да послужат като промоция на проекта – ризите ще бъдат раздадени на участници в обученията, а рекламните флаш памети и холдери – разпространени сред други служители в МОН, доколкото тяхното съдействие е ключово за успеха на проекта и трябва, а бъде привлечено тяхното внимание и съпричастност към проектните цели.
Дейността предвижда избор на фирма изпълнител, като сред възложените дейности ще бъдат изработка и публикуване на интернет банери, както и на описаните рекламни материали, а разпространението на информацията до медиите ще бъде ангажимент на екипа по проекта.
МОН ще отбелязва финансовия принос на ЕС и ще поставят логото на ЕС и на ОПАК на всеки продукт по проекта, включително на бланки; интернет страници, слайдове, бюлетини, каталози, брошури, листовки; прессъобщения, документи за обучения и семинари и учебни материали, включително и на покани за обучения, програми, материали и т.н.;
|